Friday, May 24, 2013

Zurigo!



Milano-Konstanz gezimizin ana duragi Zurih'ti.
Hani su Isvicre'nin en buyugu ve en zenginlerinden biri.
 Bir Pazar ogleden sonrasini gecirecegimiz Zurih'i hep biraz burnu buyuk olarak hayal etmistim.
Yanildim!
Ilk kez bir sehir icin, 'bu sehir basli basina bir meditasyon alani' dedim.
Sadece pazar gunlerine mahsus bir deyim olabilir tabi:)

Sehrin havasini almak icin  bir kac saat sokaklarini arsinlamak yeterli.
Sakin, huzurlu, tadini cikararak...

Evet, sehir cok pahali. Ozellikle yasamsal ihtiyaclar; yemek, icmek, hatta tuvalet!
Siz bizim gibi tuvalete 2 frank/euro vermeyin, gidin McDonalds'a 1.5 frank'a dondurma alin, gerisini biliyorsunuz:)
Bu arada, daha once Cenevre'de de gordugumuz gibi buradaki McDonalds'larda tuvalete girmek icin bir sey satin alip, fisle beraber gelen sifreyi kullanmak lazim!

Yeme-icme icin, eger paraniza kiyamiyorsaniz, marketlerden isinizi gorebilirsiniz. Zaten Zurihliler de oyle yapiyor.
Zira, marketlerdeki yemek standlari evinizdeki acik bufe gibi; yemeginizi paketleyip, inin nehir kenarina;)

Duyduk ki, Zurih kart varmis; 1 gunluk, 3 gunluk... Ulasimda ve muze gezmede sinirsiz olanak saglayan.
Hatta cevre sehirlere bile trenle gecebileceginiz bi kart.
Biz yarim gun icin almadik ama daha uzun bir gezide mutlaka!

Artik gerisi sizin kesif gucunuze kalmis, bakin rehberinize, keyfini cikarin bu tatli sehrin<3















12 comments:

  1. zürih bahanee:) panaromik çekim şahaneeee :))

    ReplyDelete
  2. negzel bi şehirmiş, yanında da görülce felan :)
    tuvaletlerin bu kadar sacma pahalı olması beni delirten bi durum. ellerimi sık yıkayan biri olarak zırt pırt wc ye gitmek icin yemek parası degerinde para vermek sinir bozucu oluyo bi süre sonra!
    market olayı güzelmiş ama, en sevdigim piknik tipi hayat: al, paketle ve çimlerde yayılarak ye <3

    ReplyDelete
  3. O. Wc fiyatı nedir ya nedir :///// neyse ben senin postlarını özlüyorum ki çok :))) bol bol gezsin sevgiiii güzel zamanlar geçirsiin :)

    ReplyDelete
  4. ne guzel yerler geziyosun:) ben yeni yerleri cok merak eden biri olarak cok heyecanlanıyorum seni görünce allam diyorum inşallah ben de asistanken yurtdısına giderim:)

    ReplyDelete
  5. Fotoğraflar harikaa bayıldım :) ben de geçen yıl okul gezisiyle Cenevre'ye gitmiştim CERN için, aşırı pahalı gelmişti her şey buranın iki katı resmen soygun :)

    ReplyDelete
  6. Çok severim Zürih'i. Pazar günü olduğu için hareketsizdir tatlım. Hafta içi ama özellikle de Cumartesi günü çok kalabalık oluyor nehir kenarı. Ahh fotoğraflar harika, tekrar gitmiş kadar oldum teşekkürler:)

    ReplyDelete
  7. Beautiful city!
    Cheers,
    Miriam

    ReplyDelete
  8. ah, nekadar guzel biryer orasi yole!
    ama senin saclara bir baska bittim!
    ayni benimkiler gibi 'wild' :D
    cok sempatiksin
    sevgielr canim

    ReplyDelete
  9. Sevgicim ne guzel gezmis ve de bize tuyolar vermissin : ) Ben Isvicre yi hic gormedim, Zurih havaalani ve civar disinda. Ustelik cok sevdigim bir Turk kiz arkadasim yasiyor orada, insallah bu sene basarabilirim bir ziyaret. Resimler ve sen cok tatlisiniz : )

    ReplyDelete
  10. Tatlim Zurih konusunda pek muzdaribim ben.. Hala gezmeye firsatim olmadi :) gidip gidip diger kirsallara yoneliyorum.. Ama bir sonraki isvicre seyahatim umarim ki zurih icin de zaman ayirarak gececek... Pahalilik konusunda coook haklisin.. Biz isvicre seyahatlerimizde normalde 2 ayri seyahat yapabilecek bir butce tuketmistik.. deger mi deger ! ama yine de bu kadar olmamali yazik bize :P

    ReplyDelete
  11. oh oh pek güzel fotoğraflar. kısa ama etkili bir gezi olmuş belli :) hava da şansınıza ne kadar güzelmiş :) ışıl ışıl görünüyor evler, sokaklar, parklar... e tabii sen de <3

    ReplyDelete

I♥Comments!