Friday, March 29, 2013

Fun Fact Friday


Uyuklama:

10-20 saniye: Hani kisa mesafeli yolculuklarda basimizi soyle sevdigimizin omzuna yaslayip, gozumuzu kapatiriz ya, iste o uykunun romantizm disinda bir faydasi var mi bilinmiyor:)

2-5 dakika: Hani simdi ogle yemeginden geldiniz ve uzerinize bi agirlik coktu ya, soyle basinizi masaya koyup bir kac dakika uyuklayin; zira bu, o uzerinizdeki uyku agirligini ativeriyormus!

5-20 dakika: Veriminiz dustuyse ihtiyaciniz olan bir on dakikalik kestirme, sonrasi cin gibi gozlero_O

20 dakika: Sadece uzerinizdeki agirligi atmak, cin gibi olmak yetmezse, soyle kafanizi gereksiz bilgilerden arindirmak, gerekli hafizayi cagirmak isterseniz, alin yastiginizi kivriliverin bi 20 dakika.

50-90 dakika: Bu bize gore degil! Bildigin tembel uykusu:P Saka bi yana kemik, kas gelisimi icin gerekliymis benden soylemesi:))



Gercekler:

- 1 saat uyu 10 saat uyuma, cin gibi ol!

- Pilotlarin 25 degil, 27 degil, tam 26 dakika uykusu onlara yetip de artiyormus bile!

- 14 Mart Ulusal Kestirme Gunu! Patronunuzdan israrla isteyin!

- Butun memeliler gun icinde kisa sureli uyurmus; en iyi yapani da pisilermis:) 
Insan vucudunun bu sureleri ise geceleri 2-4 arasi, gunduzleri ise 1-3 arasi. Yani su an sizin uyuklama icin hakli bir sebebiniz var!

- Basketbolcu, futbolcu, hokeyci olup uyumak vardi bu hayatta!

- Uyuyarak 1000€ kazanan Ispanyollar var, biz oyle ayakta uyuyalim!

- Haydi her eve bir hamak! Uykusuz gece (hatta gunduz) kalmasin diye;)

- Yunanlilarin bi bildigi var: haftada iki-uc kez uyu, kalp hastaligi riskin %37'ye kadar dussun!


Minik kestirmeli, cin gibi gunler diliyorum :)




6 comments:

  1. Esnemekten okuyamadım yemin ederim. Patronunuzdan isteyin demişsin ya çok güldüm vallahi :D

    ReplyDelete
  2. ahahaha çok komikmiş:D ben hepsini çok seviyorum:) en büyük hobim:)

    ReplyDelete
  3. yicem ya seni yicem galiba gerçekten! this is the friday fact about you and me:p

    ReplyDelete
  4. Bunu 14 marttan önce bileydik isterdik tüh :D

    ReplyDelete
  5. Sevgicim, gun icindeki o 20 dakikalik uykulari cok severim ben, keske hergun yapabilsem : ) Guzel bir paskalya tatili diliyorum size : ) Simdi uykum da geldi, ama birkac ozel blog arkadasima gecikmis ziyaretlerimi yapicam once : )

    ReplyDelete
  6. Günde 20 dakika uyku, ihtiyacım olan şey tam olarak bu "original power nap" :p 14 mart ulusal kestirme günü müymüş? şimdiden takvimime önümüzdeki sene için kaydediyorum o halde :p bir de ispanya'da yaşamak varmış aah aah diyorum sadece SvG'im :)

    ReplyDelete

I♥Comments!