Friday, March 22, 2013

Fun Fact Friday

It's FFF!
Have fun!


1. Mide asiti çinkoyu eritmeye yeter ama merak etmeye gerek yok mide duvarimiz kendini oyle cabuk yeniler ki, asite pek imkan vermez!

2. Akcigerlerde 300000 milyon incecik kan damari vardir ve bunlar toplamda 2414 km yapar!

3. Ortalama bir erkek testis gunde 10 milyon sperm hucresi uretir ve bu tum dunya nufusunu 6 ayda yeniden olusturmaya yeterlidir!

4. Insan kemigi, ozellikle uyluk, betondan 4 kat daha gucludur ve 8.6 tondan fazlasina dayanabilir!

5. Insanin en buyuk organi deridir ve her insan hayati boyunca yaklasik 18 kg deri doker!

6. Uykudan once ve sonra boyumuz farklidir; ilk kalktigimizda en uzunken, gun boyunca yercekimi altinda boyumuz kisalir!

7.Ortalama bir gunde, gozun odaklanma kasi 10000 kere kasilir ve bu, bacak kaslarinin gunluk yaklasik 80 km yurumesidir!

8. Ortalama insan vucudunun verdigi sicaklik yarim saatte yarim galon suyu kaynatmaya yeter!

9.Vucudumuzdakikan damarlari dunyayi yaklasik 40bin kilmetre dolanabilir!

10. Posta pulu buyuklugundeki sunnet edilen deri sadece 21 gunde 3 basketbol sahasini kaplayacak kadar buyur ve laboratuar ortaminda buyutulen bu deri yanik hastalari icin kullanilir!

11. Insanlar ayni anda hem nefes alip, hem yutkunamayan tek memelidir!

12. Alinan her yarim kilo yaklasik 11 km kan damarina tekabul eder!

13. Yuzunuz kizardiginda mide duvarinizda kizarir!

14. Tum hayatimiz boyunca iki yuzme havuzunu dolduracak kadar tukuruk uretiriz!

15. Kadinlarin yumurtaliklarinda 500000 yumurta vardir ama sadece 400’unun yasam bulma sansi vardir!

16. Ayaklarda 500000 ter bezi vardir ve buyuk bira bardagi kadar ter uretebilir!

17. Burnumuz hatiri sayilir hafizasi sayesinde 50000 farkli kokuyu hatirlama yetenegine sahiptir!

18. Hapsirma dalgasi saniyede en az 45 metre hizla yayilabilir!

Eee ne diyorsunuz bunlara :)

7 comments:

  1. Tümü enterasan ama en çok da iki havuzu dolduracak kadar tükürük üretebilmemize şaşırdım:)

    ReplyDelete
  2. Hahaha:)) çılgınsın diyorum! :)Gözlerim kocaman açıldı okurken, çok eğlendimmmmmmmm :)))

    ReplyDelete
  3. Bayılırım böyle vücudumuzla ilgili enteresan bilgileri okumaya.. Okur okumaz da aklımda hiçbiri kalmaz, o ayrı! :))
    İyi hafta sonları!! :)

    ReplyDelete
  4. yahu böyle mi eğleniyorsun demek istiyorum :)) işte doktora yapan insan böyle olur :p :))

    ReplyDelete
  5. Yuzunuz kizardiginda mide duvarinizda kizarir! buna guldum Sevgi'mm :))))

    ReplyDelete
  6. Asıl ben ne diyorum biliyo musun, aşağı inmeden sırf fotoyu koydun sandım minik yazıları okumaya çalışıyordum yazılarını yazdığını sonradan gördüm :D

    ReplyDelete
  7. hahhahahhaha mıde duvarım kızarmasın kıyamam:)

    ReplyDelete

I♥Comments!