Friday, November 23, 2012

Porto-Port of Heaven

The last stop in Portugal: Porto...
Such a lovely city with many aspects...The night and the day, it is always fascinating.
Definitely requires more that two days, not as we did:/
Lovely streets, amazing history, beautiful sights...Here is Porto<3

Hafta sonuna baslamadan once bir Porto'ya goz atalim mi, ya da hafta sonuna Porto'da mi baslayalim?:)

Portekiz'in en buyuk bu ikinci kenti, UNESCO'nun korumasi altindaki Avrupa'nin en eski merkezlerinden biri  Portu'ya hos geldiniz!
Porto yazilip, Portu okunan Portu:)



Kopru bir yerden tanidik geldi sanki di mi? Eiffel diye ipucu versem;)
Evet Gustave Eiffel'in elinin degdigi Ponte Luis 1.


Biz sanmistik ki iki gunde Porto'yu gezeriz; ne kadar naifmisiz!
Porto dedigin yer ufacik tefecik, ici dolu tursucuk!
Ister tarih gez, ister sahile git, ister sarap tat, ister en modern muzelerini gez...


- Portolu arkadaslarimiz kalacak yer icin Sao Bento tren istasyonunun yakinlarini tavsiye ettiler. Biz oyle yaptik, dogru yapmisiz;)
Sao Bento basli basina bir eser: 20000 tane Azulejo/tiles/mozaik ile.




- Gunduz gezdiginiz her yeri, gece de gezin, bayilin her iki haline de!
Hatta ayni yerden bir gunduzunu, bir gecesini fotograflayin;)


- Eger bizim gibi iki gun kalacaksaniz ve onlardan biri pazar gunuyse: Dunyanin en guzel kutuphanesi oldugu soylenen Lello & Irmão ve ikonik bir kahve arasi Café Majestic'e gitmeyi pazara birakmayin, cunku kapalilar.
Biz yaptik, pismaniz!



- Porto'nun nesi meshur denilse akla ilk gelen sarabi olur: Port Wine.
Sarap-icer olmasaniz bile, karsi nehrin karsina gecip, ortacagda gezermiscesine o tas mahzen-evlerin arasinda dolasin.


Biz tercihimizi arkadas tavsiyesi ile Taylor's 'dan yana kullandik. 
3€ gibi komik bir fiyata, hem mahzenleri gezip, sarap yapimini ogrenip, hem de 3 degisik sarap tadabiliyorsunuz.



Sonrasinda Porto sokaklarinda Cantinho Gourmet'i bulup, yillik sarap, likor ihtiyacinizi karsilayabilirsiniz;)

- Porto eski ve koklu bir sehir. Yeni yerlesim yerlerine gitmeyip, ara sokaklarinda dolasirsaniz, karsilasacaginiz manzara budur: sevimli:)








- Tabi bir de gezi rehberinizin size tavsiyeleri olacak; onemli yapilar, gorulesi guzellikler.
Aman es gecmeyin;)

Hem gecesini, hem gunduzunu gorun demistim di mi?



 



Lizbon gibi Porto'nun da tadi damagimizda kaldi. Daha oyle cok yapilacak kaldi ki! 
Biz yine gidecegiz, belki karsilasiriz oralarda;)


Adeus!!


12 comments:

  1. Porto'nun gecesi daha bi güzel sanki yumoşum :)

    ReplyDelete
  2. hepsi harika da arada bi kütüphane mi gördüm sankiiiiii... o nasıl bişeydi öyle yaaaa...

    ReplyDelete
  3. rica ederim şu postları haftasonu fln yayınlayın sonra sevgicanlar bu postları gerçek gezi sanıp bi daha işe konsantre olamıyorlar :(

    ReplyDelete
  4. burası bizim sulukulenin denizkenarı versiyonu gibi bişeymiş yauu:) ben çok severim böyle daracık sokakları, o sokaklardaki teyzelerle amcalarla samimiyetin dibine vurmayı ^.^ gündüzünü ayrı, gecesini ayrı sevdim :)

    ReplyDelete
  5. Güzel bir gezi yazısı daha ;) Gezmiş kadar oldum yaw.

    ReplyDelete
  6. bu aralar harika yerler goruyorum bloglarda bunu danot ediyorum , zaten vardı simdi tam oldu:)
    gezi postlarına bayılıyorum. bu arada tatilde sıklıktan vazgecmeyen sana selamlarımı iletiyorum. enfes:)

    ReplyDelete
  7. canimmm! Porto planlarimina fazla ertelemeden girmeli diyorum.. Notlarin ve tavsiyelerin muthis.. seyahat gozune cooook guveniyorum hemen gidip yapasim geliyor :) Gecesi ayri gunduzu ayri guzel bu sevimli sehirde 2 gun cok cok cezbetti beni ! Umarim fazla zaman almaz gidisim.. (ne cok yer ve ne az tatil vakti var di mi?) ve Aysun'a katiliyorum ne hossun sen oyle ! tatilde siklik iste bu olmali.. ;)

    ReplyDelete
  8. fotograflar muhtesem
    soylemeden gecemıcem bu ne seksılık boyle
    outfitler super super super :D

    bayıldımmmmmmm desem

    ReplyDelete
  9. bir tasarımcının dilinin olması... bir yapıta bakınca aynı tadı vermesi... bana da nasip olur inşallah:D
    resimlere çifter çifter bakmak zorunda kaldım. ilk baktığımda şirinliğin ve güzelliğinden başka birşey görülmüyor. sonra kendime hoop, sen mimarlık öğrencisisin, gerisine de bak, mimariye de bak dedim. nazarımız değmesin, tadınız bozulmasın. öpücükler:D

    ReplyDelete
  10. portooo nasılda ıstanbulkun arka sokakları gıbı o camasr asılı evler..yalnız bır oakadar da guzell.. su ıkı gunluk gezıler hep tadı damakta bırakıyor degıl mı...etegın blguzun ve yıne sacların askla olan tatıllerının her karesı guzel...ayrıca bende bır sehrı hem gece hem gunduz gezenlerdenım tadı baska guzel oluyor..sevgıler

    ReplyDelete
  11. Cukurambarda oturuken bu fotoğraflara baktık.pek bi sevdik :-) ilknur eda ben

    ReplyDelete
  12. Porto nun resimlerini ilk senden goruyorum, ve gorduklerim beni cok cezbetti, uzun listeye ekliyorum hemen bu sehri de. O tren garinin guzelligi, kutuphane ve cafenin cazipligi. Sen de kimono bluzun ve eteginle cok chic sin : )

    ReplyDelete

I♥Comments!