Wednesday, November 7, 2012

Lisboa/Lisbon/Lizbon/Lisbona


Lisbon was even beyond my imagination!
Such a great city; full of beauty, life, food, excursions, discoveries!
Sure, we'll be there again one day. Soon;)

Avrupa'da en uzun sure kaldigimiz ikinci sehir unvani Lizbon'un oldu: bir hafta!
Ama gel gor ki, en az gezme firsati buldugumuz sehir unvani da ona ait, malum konferans sebebiyle.
O yuzden, benim kilavuzlugumun eksik kaldigi yerler icin sizi Lulu'cugumun Lizbon gezisine yonlendiriyorum:)

Lizbon'daki gecirdigimiz tum gunlerde oyle ya da boyle yagmur yakalandik.
Ama Lizbonlularin dedigine gore tum yilin yagmuru o bir haftada yagmis olmali. 
Yani siz yilin geri kalaninda rahatlikla semsiyesiz gidebilirsiniz:P (Just kiddin')

Bizim icin Lizbon demek:
- Iyi insanlar demek; bizi evlerinde agirlayan arkadaslarimizdan, taksi soforlerine kadar.
- Bairro Alto, Baixo, Chiado demek; hemen her gun gidildiginden, gorulmeye doyulmadigindan.
- Yokuslari tirmanmak, yokuslardan kendini salivermek demek; hayran kala kala.
- Yemek yemek demek; kucucuk mahalle restoranlarinda dakikalarca sira beklemeye ragmen.
- Beyaz demek; evler, kaldirimlar, gozyuzu.
- Ucuz taksi demek; en az iki kisiyseniz, hic otobusle falan ugrasmayin.
-Tarih demek; hem de bir cok cesidine taniklik etmis olanindan.
- Tepelerinden sehre bakmak demek; kartpostallik goruntuler icin.
- Sehir icindeki asansoru ile yerden tepeye cikmak demek; bakiniz asagida Elevador de Santa Justa.













Biz Lizbon'a, hatta genel olarak Portekiz'e doyamadik. Yine bulusacagiz ama;)
Ve bu kez:
- Her seyin muzesi olan bu sehirde o muzeden, bu muzeye dolasacagiz. 
- Alfama'sini, Belém'ini, Parque das Naçoes'ini kose bucak gezecegiz.
- Daha cok yiyip, icecegiz.
- Cascais'dan Evora'ya gunubirlik gezilere doyamayacagiz.

Gordugunuz gibi daha cok isimiz var Lizbon'la;)



18 comments:

  1. offf ben de artık o bavula sıkışıcam, yapcak bişi bırakmadın cünkü bana:( portekiz diyince bi lulucum bide sen geliyosun aklıma, artık şart oldu birinizden biri kaçırcak beni:))

    ReplyDelete
  2. kuzum ne güzel fotolar onlar çok sevdim beni de evlatlık alır mısınız:) kuzu bloguma bi uğrarmısın çok kararsız kaldım da ben:)

    ReplyDelete
  3. Senin portekiz postlarından sonra demiştim ya hani Lizbona gitmek gibi bi fikrimiz vardı da sonra onu romaya dogru çevirdik diye. Pişman olsam mı bilemedim ama kesinlikle gideceğim en kısa zamanda. Harika bir post ve yazı hazırlamışsın çok öpüyorummm <333

    ReplyDelete
  4. 4 senedir Porto'da yasayan biri olarak "yeni memleketimizi" begenmene sevindim. Bizde bagimlilik yapti, kopamiyoruz. Olumsuz hicbirsey olmaz mi, yok iste...Seviyoruz cok... Bir dahaki sefere Porto'ya yolun duserse gorusmek, gezdirmek isterim. Sevgiler, Adeus...

    ReplyDelete
  5. yaaa bayıldım fotoğraflara çok çok güzel yerler. ne güzel avrupayı fersah fersah gezdiniz, bir gün biz de gezebilir miyiz acaba?

    ReplyDelete
  6. Ne güzel görünüyor fotoğraflar.. Tabi senin anlattıklarınla da iyice güzelleşiyor ^^

    ReplyDelete
  7. harika fotolar insanın ekrandan oraya ışınlanısı geliyor :)
    sızde çok tatlısınız maşallah :)

    ReplyDelete
  8. nasıl güzel bi şehir ve siz nasıl mutlu gezmişinz:)



    begumyagci.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. ben İstanbula benzettm senin fotoğraflarından :) çok güzel hepsi :)

    ReplyDelete
  10. Ohh be acayıp iç ferahlatan fotolar bunlar..Ben Lizbon'a hep soğuk bakmışımdır neden bılmıyorum..Ama bıraz ısındım buu postla sankı ;)

    ReplyDelete
  11. ah bende çok beğenmiştim ama tam gezememiştik..

    ReplyDelete
  12. Sevgi'mmmm sen ne tatli ne sirin ve sevilesi bir insansin !! Cok sevindim kendi ismimi de postun da gorunce.. Lizbon ikimiz icin de cok ozel ! Keske denk getirsek ve 2. seyahati birlikte gerceklestirsek.. Harika olurdu ! Resimlere bayildim, tebrik ederim.. Sehir ne kadar ıstanbul ne kadar keyifli.. Insanlar dedigin gibi cok sicak ve yardimsever.. Ozleyecegim ve surekli gitmek isteyecegim sehirlerden biri olarak kalacak.. ;)

    ReplyDelete
  13. Çok özendim inşallah gitmek ve görmek kısmet olur.

    ReplyDelete
  14. kuzum ya ne güzel fotolar onlar gecesınınde baska guzel oldugunu gosterdın bıze :) buarada sintra postunun her detayını yazdım bılesın :)

    ReplyDelete
  15. SvG’cim gitmek isteyip de henüz fırsat bulamadığım bu güzel şehre ne kadar hoş bir gezinti oldu benim için! :) Kuşbakışı Prag’a çok benzettiğim bu Avrupa kentinde seni hayran bıraktıran şeyleri aklımın bir köşesine not aldım. Birkaç arkadaşımdan da duyduğum fiyatlarının uygunluğunu taksi konusunda da emin olduktan sonra bir haftasonu olsun kaçma planımda en üst sırada yer alıyor bu kent. Hayat ile ne kadar sevgi dolu kareniz ve ufak bir detayda da görsem değinmeden edemeyeceğim elbisenin (ya da bluzun) deseni ve ceketinin ön kesimi şahaneymiş, gözlüklerle tam bir Hollywood starı edasındasın bebeğim!!! :)))

    ReplyDelete
  16. lulucumdan sonra bu postt sıradakı yer konsunda bıraz fıkır uyandırdı bende...ayyy harıka ne desem kı , ıstanbul haydarpasası gıbı foto :)) ah ah bı zamanlar garımız vardı ya neyse..lulumdan da senden de kareler aklımda kaldı hadı bakalım sıra gıtmeye gelsın o zaman canım

    ReplyDelete
  17. Evet şuan daha önce hiç aklımda olmadığı halde Lizbona gitmek istiyorum!!!.p

    ReplyDelete

I♥Comments!