Wednesday, October 10, 2012

Portuguese Cuisine

All about Portuguese Cuisine, which amazed us for 9 whole days!
From the meat on hot stone to the desserts of egg, along with delicious Port Wines!
Enjoy!

Avrupa'da Italya’dan sonra en uzun kaldigimiz ulke Portekiz oldu.
Dokuz gun suren Portekiz gezisinin uzerinden dokuz gun gecince 'artik klavyeyi elime alayim' dedim.
Dokuz gunluk bu geziye, bir dunya deprem konferansi, iki sunum, uc sehir, dort ayakkabi, cok yemek sigdirdik:)
Sayilar tamamen gercegi yansitmaktadir:))

Nereden baslasam derken, aklimda, kalbimde en cok yer edenden baslamak istiyorum:
Portekiz mutfagi.
Italyanlardaki pazarlama yetenegi Portekizlilerde olsaydi, her ulkede bir 'Portekiz Sofrasi' olurdu bence.

Genel kani olarak, Portekiz mutfagi esittir Codfish yani Bacalhau yani Morina baligi.
Tamam o bir basyapit ama bizim gordugumuz dahasi oldu.
(Bu arada Bacalhau'nun karamelize sogan ve bol patatesli halini gece 12'de yemeye kalkismayin, olur mu;))

Gelelim Lizbon'daki favorimize: Restaurante Cabaças.
Resimde de goruldugu uzere cabaças, su kabagi demek.
(Portekizce ile Turkce'nin paylastigi cok benzer kelime var;))


Bairro Alto'nun cok yakininda bulunan bu restoranda yiyebilmek icin 1 saat beklemeyi goze aldik!
Kaba garsonlarina ragmen hem de!

Ama mevzubahis asagidaki yemek olunca, olumsuzluklari unutuverdik.
Soldaki halde gelen 'naco na pedra' yani tas ustunde et, o sicacik tasta hemen sagdaki hale donusuyor.
Istedigin kararda pisirebildigin etinle etoburlugun zirvelerine ulasabiliyorsun:)
Onden gelen peynir tabagin, Porto'nla, tatlinla, kahvenle 20€'yu gecmeyecek hesabinla mutlu mesut ayrilabiliyorsun buradan;) 

Kimse Portekiz'in sahane peynirleri oldugunu da soylememisti ama biz kesfettik:P

Ve tatlilari...
Her yorenin kendine ait bir 'Pasteis de ..'si var. 
Milfoyler arasi kremalar, marmelatlar...
En sevdigimiz Lizbon yakinindaki Belém'in Pasteis'i;) 
(Bu arada dokuz gun boyunca Pasteis de Belém'i dogru telaffuz etmeye calistim! Bu dil zor be!) 


Ikinci tercihimizse Sintra'daki Piriquita...

Bu seferki Pasteis de Sintra...

Ve son olarak, hala beni saskina ceviren Ovos Moles de Aveiro.
Nasil bir tatli olduguna dair yorumlari alayim?


Tahmin edebildiniz mi bilmem ama bu tatli sadece yumurta ve sekerden olusuyor.
Ortasi yumurta sarisi ve seker karisimi, disi yumurta beyazi ve seker karisimi.
Aveiro'lularin seker gibi yedigi bu tatli bana hitap etmese de denedim. 
Kendinizi cok zorlamazsaniz yumurta kokusu almiyorsunuz ama bir Pasteis degil iste;)

Eee, o kadar yemege ne eslik edecek derseniz:

Super Bock! 
Adi gibi olan ve ayrica super ucuz biranizi ister yemek masanizda, ister nehir kenarinda icebilirsiniz.

Daha sofistike takilmak isterseniz, sizi Porto'nun sarap ureticilerinin konuslandigi diger yakaya alalim.
Taylor's bizim tercihimizdi, tam puan aldi;)

Turistik gezinize ara vermek istediginizde ise cikolata kaplar icinde Ginjinha/ Visne Likoru shot'lari yapabilirsiniz.

Bir sonraki Portekiz post'unda gorusmek uzere!

Adeus!


14 comments:

  1. ooo o et supermis tam kocamlik tatlilarda tam benlik:)) hersey cok leziz gorunuyor sevgii, tam keyiflik olmus:) baya uzunca bir portekiz gezisi desene bir sonraki post merakla bekleniyor :))

    ReplyDelete
  2. o la la,peynir aşkınaa!! gözüm başka bişeyi görmedi yumoşum,affola!! :))

    ReplyDelete
  3. Sevgi senden daha fazla portekiz yazisi bekliyorum :) Ben aralikta gidicem! Hemde 8 gunlugune:) Sadece Lizbon'a mi gittiniz? Ben Porto'yuda cok merak ediyorum...Heyecanla bol fotografli postlar bekliyorum!

    ReplyDelete
  4. bayıldım yıne gıtmıs gormus kadar oldum sevgim! love love you forever :D

    ReplyDelete
  5. en çok gitmek istediğim ülkelerden biri, senin fotoların da isteğimi daha bi arttırdı bebek

    ReplyDelete
  6. bayılıyoooorum gezenti hatuuun ,)

    ReplyDelete
  7. Here they are, the famous Ovos Moles :)

    ReplyDelete
  8. peynir tabagını, pişirilmek üzere gelen şahane konseptli et tahtasını, biraları, tatlıları, hepsini hüpletmek istiyorum sevgiiii, şu vize olayı kalksa da her an her istedigimiz yere gidebilsek ya artık ^.^ ben de gezmek istiyorum, ben de porto şarabı içmek istiyorum yerinde, beni beyenmiyör müsüüüün:))

    ReplyDelete
  9. Oh yahu sonunda gelebildim.. Feci yogun gunler ! Postlara o kadar az vaktim var ki :(( affet beni ki senin bu postun icin extra heyecanliydim biliyorsun.. Oncelikle seni peynir konusunda uyarmadigimi simdi fark ettim ! Nefistiler.. Biz kendi kahvalti soframizi gece de Alpcan uyuyunca kendi sarap masamizi kurduk o guzel peynirler nedeniyle ! :)) Bu arada o kadar nefis yesiller icinde yetisen ve beslenen hayvanlar da, onlarin sutleri de ve elbette peynirleri de sahaneymis.. :) Ovos Moles de Aveiro icin (bol ş ile telaffuz ediyoruz heralde :D ) cok uzuldum yahu ! Ben onu kesfetmeden geldim uhuuu ! ama sen yedin sevdin, yemis kadar saydim kendimi !! :)) Restoran da cok iyi gozukuyor ! Tam et oburlara gore.. Alper de Alpcan da cok severdi eminim.. Bir daha gidersem denerim mutlaka..

    ReplyDelete
  10. Güzel bir gezi yazısı daha. İnsan kendi gitmiş hisseder mi yahu? Ben gitmişim sanki oralara :) hep böyle eğlenceli gezilerin olsun ;) Bu arada o tatlıdan ben de yemiştim. İş yerine getirmişlerdi. Ağzıma almamla tükürmem bir oldu :)) Bizim tatlıları yiyince kendilerinden geciyorlrdır bunlar yaw düşünmedim değil...

    ReplyDelete
  11. Ooo super Portekiz postlari baslamis, Paris bitti diye uzuluyordum, nefis tatlar bunlar, hepsini yemek istedim, o ici portakal rengi tatli nedir, aciklik getirirmisin? : )

    ReplyDelete
  12. Çok güzel bir post olmuş. şarap ve peynirler beni benden aldı :)) ve nata !!! Londra'da garsonluk yaptığım günlerde çalıştığım kafeye gelince hemen mikrodalgaya bi nata atardım, milföy ve muhallebinin müthiş uyumu mmmm..

    ReplyDelete
  13. Fotoğraflar ne kadar güzelmiş :)

    ReplyDelete
  14. ayyyyy bır dakıka o peynırler ne oyleeee hele etler bayılıcımmmm balıklarıda cok ıyı dıye duydum ama bılmm :)) tatlıları ve goruntulerı benı asık ettı cok merak ettım desem yerıdır..harıka bır posttttt canımmmmmmmmm

    ReplyDelete

I♥Comments!