Saturday, September 1, 2012

Paris/ Must-do

More Paris photos...
With Luxembourg Gardens, the Fountain of the Observatory, Odéon- Theater of Europe, Sacré Cœur, Montmartre and Moulin Rouge!


Paris'e Temmuz ortasinda gitmis olsak da, hava cok degiskendi.
Metroya binmeden once gunesliyken, indigimizde yagmurluydu.
Gun icerisinde, ceket, kazak, semsiye, sapka, gunes gozlugu, hepsini bir arada kullanabildik:)

Paris'le ilgili okudugum kitaplarda en guzel tasvirlerle anlatilan bir yer vardi ki, gitmesek olmazdi, zaten gun boyunca 'gidelim de gidelim' diye tutturdum;)

Jardin du Luxembourg/Luxembourg Bahceleri.

(Evet buradaki plaka, bahcenin icinde bulunan kukla tiyatrosu icin;))

Floransa'nin taninmis ailelerinden Medici'lerin kizi Marie de Medici, kocasi 4.Henry'nin oldurulmesinden sonra cok yalniz hissetmis, kendini bag bahce islerine adamis.
Once bir saray istemis, Floransa'daki Pitti Sarayi'nin benzeri. Sonra bir cesme yaptirmis.
Tum bahcevanlari bizzat kendisi organize etmis, 2000 agac dikmis, hatta cocuklugunu gecirdigi bahcelerden insa etmesi icin Floransa'dan ailesinin hidrolik muhendisi ve bahce tasarimcilarini getirtmis. Boylelikle, baslangicta 8 hektar olan bahceyi 30 hektara cikarmis.

Iste Marie de Medici...(ve bizim Marie'miz:P)

Luxembourg Sarayi




Luxembourg Bahceleri'ne gitmek icin yorulmayi bekleyin. 
Sonra, yiyeceginizi, iceceginizi alip, kendinize guzel bir manzara bulup, park icinde oradan oraya tasinabilir sandalyelere kurulun. Dinlenin, doyun, okuyun, uyuyun.
Tam bir huzur ani...Gordugunuz gibi tum aile mutlu ve huzurluyuz:)



Bahceleri bitirirken...

Ilginc kesimli agaclar arkamizda,

Rasathane cesmesi onumuzde...

Fontaine de l'Observatoire ya da Fontaine des Quatre-Parties-Du-Monde, yani 'Dunyanin Dort Yani' cesmesi..
Jean-Baptiste Carpeaux tarafindan insa edilen bu kadin figurleri dunyanin dort kitasini simgeliyor; Asya, Avrupa, Afrika, Amerika... Ve bu dort kita kadini, dunyayi ellerinde tasiyor.
Cesmenin alt tarafi ise Carpeaux'nun ogrencileri tarafindan atlar ve deniz canlilari tarafindan bezenmis.

Ogrencilerinden biri ise kadin figurlerinin tasidigi, dunyayi temsil eden, uzerinde zodyak simgeleri bulunan kureyi tasarliyor. 
Yalniz, daha sonra rasathane fark ediyor ki, ekvatorda bulunan zodyak simgeleri aslinda ekliptik duzlemde bulunmali.

Carpeaux'nun heykellerine yapilan ilk elestiri oldukca dusmancaymis.
Elestirmen Jules Clarétie: 'Boylesi zayif, sagliksiz gorunumlu kadinlar tuhaf bir kure cevresinde, zerafetten yoksun bir sekilde donuyor. Hangi sapkin ruh, goz ve el birlikteligi boyle vahsi, kaba, kiris burus danscilari bir araya getirebilir ki' diyerek oldukca sert bir aciklamada bulunmus.

Ama gel gor ki, 10 yil sonra, Carpeaux olunce, Clarétie yaptigi elestiriden rahatsizlik duymus olacak ki, cesmeyi Carpeaux'nun bas yapiti sayarak, cesmeye olan elestirisini ovguye cevirmis.


Bahcelerden sonra bir de Odéon'a, Paris'in alti ulusal tiyatrosundan birine ugradik, icine girmek nasip olmadi:/


Paris'in gorulmesi gereken cok yeri var, ama burasi 'illa ki' gorulmesi gerekenlerde: Sacré-Cœur Bazilikasi.
Metro ile bolgeye ulasildiktan sonra, sevimli sokaklardan yuruyerek, sizi bazilikaya tirmandiracak funikulere ulasabilirsiniz. Metro biletleriniz burada da gecerli;)

Paris'in 130 metre ile en yuksek noktasi olan Montmartre'de bulunan bu bazilika 1875'de baslanarak, 1914'te tamamlanmis.
Bazilika traverten tasindan insa edilmis. Bu tas surekli olarak kalsit yaydigindan, hava kosullari ve kirlilik altinda bile rengi daima beyaz kalabiliyor.
 Gosterisi bundan kaynaklaniyor olmali...


Kapida yazdigina gore bu bazilikada, neredeyse 125 yildir gece gunduz dua ediliyormus.
(Hesap yaptim da, duaya bazilika tamamlanmadan baslanmis:P)

Buraya gelin derken, sadece bazilika icin degil tabi ki. 
Sanirim burasi Paris'in en sevdigim arrondissement'i oldu. 

Merdivenleri

Ciceklerle bezenmis evleri

Sarmasiklar arasinda kaybolmus otelleri

Huzur dolu kafeleri

Civil civil restoranlari

Bir de Dali'siyle tabi ki!
Eger ki ucuk kacik bu adama karsi tuhaf hisler besliyorsaniz kacirilmayacak bir ekspozisyon.
Ozellikle merdivenlerden cikarken duvarda asili roportajini okumayi es gecmeyin. Merdivenden cikma sureniz 3 katina ciksa da;)

Hatta hediyelik esya kisminin bile nasil Dali etkisinde oldugunu gormelisiniz!
Obsesyonlarindan biri olan karincalar her yerde!

Daha oyle cok sey var ki Montmartre'de! Illa ki gidilecek, yine;)


Bazilika'dan sonraki rota, yakinligi nedeniyle, Moulin Rouge!


Unu nedeniyle gorulmesi gereken bir yer ama cok matah bir cevresi olmadigini soylemek zorundayim. 
Biz bir kac sanatsal fotograftan sonra, tekin olmadigini dusunup, rotamizi sehir merkezine dogru cevirdik.

Sanirim bir cumartesi post'u burada bitebilir ama Paris bitmiyor efendim, bitmek bilmiyor!:)

Umarim cumartesinize renk katmisimdir;)
Guzel haftasonlari!


17 comments:

  1. oyh' bir solukta bitiverdi post:) dolu dolu gezelim görelim tadında:) senle birlikte bende gezdim vallahi:)

    ReplyDelete
  2. Paris'e gidince görmek istediğim yerler arasında zaten Lüksemburg Bahçeleri ^^
    Beybikuşumun harika anlatımı ve fotoğraflarıyla okumak çok iyi geldi :)

    ReplyDelete
  3. Ay tatlim, harika kareler! Augustos basinda bizde Paris´deydik, Sacre Coeur cok güzel görünüyor gercekten, ama sagda ve soldaki yukari cikan merdivenlerden cikarken koku cok kötüydü, sanki millet tuvalet gibi kullaniyor, cok pis kokuyordu... Moulin Rouge´a gitmemistik, pek birsey yok demislerdi oralarda, bende aslinda görmek istemistim Nicole Kidman´li Moulin Rouge filmini cok begenenlerden oldugum icin ; )
    Diger karelerinide merak ettim, postlari bekliyorum! Ayrica esinle sana tü tü tü masallah, cok güzel görünüyorsunuz! ♥

    ReplyDelete
  4. Birkac ay sonra ben de gidecegim icin, nerde Paris postu görsem atliyorum hemen. Özellikle senin (ve Giz'in) postlari altin degerinde. Herzaman harika fotograflarinla, insanin yüzünde tebessüm uyandiran satirlarinla seni takip etmek cok keyifli oluyor, bunu daha önce hic yazmis miydim? Hayir yazmamistim, gördün mü? Zamani gelmis de geciyormus bile:)
    Ilk yorumumda bukadar gec kalmis oldugum icin üzür dilirim:)

    Almanya'dan cok selamlar
    Ayse

    ReplyDelete
  5. walla super bir renk kattin cumartesime cnm:) yine harika bir paris postu ki insana bir an once gidip gorme istegi uyandiriyor harika fotograflarin ve guzel enerjinle :))

    ReplyDelete
  6. Havanın kasvetini buradan hissettim ama gezinin tüm keyfini de hissettim, çok güzel kareler Sevgi.Luxembourg Bahceleri gidilesiymiş.
    O şık halinle geziyorsun ya nasıl yapıyorsun anlamıyorum, baştan ayağa süpersin, ben olsam en bol şeyleri en rahat ayakkabılarım diye eski sporları geçiririm üstüme sonra da tüm fotolarda berbat çıkarım:) Hele o beyaz pantolonu giysem duvar kenarlarına bile yaslanmam öyle de uyuzum kahretsin...
    Biliyor musun bana siz hiç yaşlanmıcaksınızmış gibi geliyor. Maşallah size tatlı çift!

    ReplyDelete
  7. Ah Paris ah demek istiyorum.

    Sevgi'ciğim fotoda çok tatlı çıkmışsınız, maşallah.

    ReplyDelete
  8. Paris postlari bitmesin zaten, ben bu mini turlari cok seviyorum. Lux bahcede guneslendim birazcik sayende : )

    ReplyDelete
  9. son fotoğrafın harikalığını napcaz peki ?

    ReplyDelete
  10. bitmesin , devam etsin.. donem donem yeniden gelsin.. ara ver ama bitirme yuffen :)) Bu arada benim o son resme bi askim mevcut cok sevdim onu ! :))) Luxembourg bahcelerini gormeye, Paris sehrini gezmekten vakit bulamadik hala biz.. Ama sanirim gidip bi romantik piknik yapmaliyisss.. insallah ;)

    ReplyDelete
  11. ne kadar güzel fotoğraflar bunlar, bakarken ruhsal olarak bende oraları gezdim...

    ReplyDelete
  12. Çok güzel kareler, bende çok seviyorum Lux. bahçelerini özellikle akşamüstü çok hüzünlü olur.Benidme Paris'te en sevdiğim semt; montmartre ve st. germain :)

    ReplyDelete
  13. SvG'cim, Luxemburg bahçelerine uçaktan inip otele yerleşir yerleşmez gitmiştik ve ben o sakin güzelliği insanı büyüleyen, rengarenk mis çiçekleri, dev havuzu ile ne çok hayran kalmıştım oraya :)Sacre-Cour'ün 300 basamağını tırmanırken bir ara orada kalacağız sansak da kuleden manzara o kadar muhteşemdi ki hemen unuttuk yorgunluğumuzu. Ah Paris diyorum, tatlı bir düş gibi kaldı zihinlerimizde :)

    ReplyDelete
  14. bıtmesın bıtmesın kasımda gıdecegız pofff cokmu soğuk olacak :((( ama ne guzel ya ask karenız daım olsun embe ceketlı mavı jellylı sana yıne bayıldım ben

    ReplyDelete
  15. cok sevdım ben bunları wwwuuuuhuuuu sizin pozlarınızı severım ben hep boyle pozlar verın çok sevdim
    bayıldım
    sıcak sıcak samimisamim
    ohhhhhhh

    ama siz iki aşk böcüğü bizi cok özendiriyosunuz
    gezmelere tozmalara

    ReplyDelete
  16. merhaba sizin uzun zamandır takip ediyorum ama bir şey sormak istiyorum sanırım yurtdışında yaşıyorsunuz. çalışıyor musunuz yada öğrenci misiniz? çok güzel yerlere gidiyorsunuz çok beğeniyorum. biraz bilgi almak istedim.

    ReplyDelete

I♥Comments!