Wednesday, August 8, 2012

Paris/ Must-do

Never ending memories from Paris...

.
Paris bir kere gormekle, bir kac gun gecirmekle olmayacak sehirlerden.
Ama Milano'dan trenle yedi bucuk saatte ve 25€ gibi bir fiyatla ulasabilecegimizi ogrendikten sonra icimiz rahatladi.


Paris'e ayak basilinca yapilacak ilk sey, kalinacak gune ve gezilecek yerlere tekabul eden metro bileti ile bir metro haritasi almak.
Metro ve Paris ayri dusunulmez sanirim!
Bir iki gunun sonunda, 14 hattin buyuk bir kismini ogrenmis oluyorsunuz zaten.
Mesela devlet erkaninin, zenginligin gectigi yerlerden giden 1 numarali hatin metrosu, duraklari sahane iken, 14 numarali hattaki her seyden korkabilirsiniz:)) 





Benim icin Paris'in en etkileyici yapisi Eiffel Kulesi degil, Notre Dame Katedrali'dir. 
Ve benim icin O'nu bu kadar etkileyici yapansa Victor Hugo'dur.
Muzikalinin Fransizcasini gormek nasip olmadi ama gecen sene izledigim Italyancasi yeterince tatminkardi.
Yine olsa yine izlerim (ki var;))!

Yukarida gordugunuz Saint-Michel metrosunda inip, aksam yemeginizi yedikten sonra, yuruyerek gece isiklari altinda, gorkemli haliyle kalbinizi hoplatacak Notre Dame'i gormeye gidebilirsiniz.


Ya da sirtinizi O'na donup, Paris'in koprulerinden birine de keyifle bakabilirsiniz.


Gunduz halini de goreceksiniz tabi ki! Icine girip, hayretler icinde kalmak icin...


Sonra da soyle biraz yandan bakmali, her acidan aslinda:)




Zaman azsa, ama icinizdeki Paris aski coksa, daha cok gormek, havasini koklamak isterseniz bir vapur turu tavsiyemdir!



Musee d'Orsay

Pont Alexandre III

Sonrasi Eiffel...


Biz, Eiffel'e tirmanalim, Paris'i Eiffel gozunden gorelim istemedik.
Zira eger panoramik olarak Paris gorulecekse icinde Eiffel olmali zaten diye dusunduk.
Bu dusuncemizin dahilinde, 2 saat surecek kuyrukta beklememek de vardi!

Ama illa ki Paris'e tepeden bakacagim derseniz, 1 numarali metrodan Arc de Triomphe'a alalim sizi.

Merdiven veya asansorle cikilan 50 metrelik bu 'Zafer Arki', Fransiz Devrimi ve Napolyon savaslarinda Fransa icin savasan ve hayatini kaybeden askerler icin yapilmis bir anit.

Yapinin icine yerlestirilmis bu ekran, sanki bosluktan asagi bakar gibi.
Minicik insanlar ve ortada, savaslarda hayatini kaybetmis askerlerden birini temsil eden bir mezar.


Arkin konumunu tam olarak soyle:


Dolayisiyla sartlar el verdigince, panoramik bir goruntu elde etmek mumkun :)





Biz bu kadarini yapabildik ama dahasini isterseniz buyrun...


Tam da burada fotograf makinemizin sarjinin bitmesi uzerine, fotograflamaya ara verdik. 
Ve kendimizi yukaridaki fotografta gorunen meshur Champs- Élysées'nin sokaklarina attik;)


Daha devam edecek demis miydim;)


13 comments:

  1. yine gidesim geldi, o kadar büyüleyici bir sehir ki<3 fotograflarin sahane canim

    ReplyDelete
  2. hhiiiii en sevdigim şehirlerden biri <3 ve yine ordasınız, ne güzelsiniz..
    dedigin gibi o 14. duraga yakın bi yerlrdeydi bizim kaldıgımız otel, yani siyahların bolca oldugu bolgelerden biri:) tırsıyodum duraga girerken her defasında:P
    bide o sırt sırta verdigin arkadas senin hayatın kızkardesi felan mı? zira aşırı benzttim ona:) hatta onun peruk takmış hali gibi nerdeyse:))

    ReplyDelete
  3. Ne guzel anlatmissin, devam etsin bu Paris postlari cok iyi geliyor bana : )

    ReplyDelete
  4. hiç bitmesin kiii.. bu şehir çok romantik çok tarih çok mimari ... çok gidesim gedi :)))

    ReplyDelete
  5. ya paris gorulcekse icinde eiffel olmali o yuzden eiffel'e tirmanmadik dusuncesi cok hosuma gitti hic bu acidan dusunmemistim harikasiniz :) resimler de super cok begendim merakla devamini bekliyorum :))

    ReplyDelete
  6. Yazıları okuyacak pek vaktim olmadığından bu kez, senin gülen yüzünü aradım fotoğraflarda, buldum, seni gördüm, mutlu oldum ve gidiyorum ama yine geleceğim ;)) Kaçırdığım güzellikler var, didik didik edeceğim :) Öptüm çok canım...

    ReplyDelete
  7. Devam etsin etsin hic bitmesin! Suan keske bir Schengen'im olsa dedim, resmen haftasonuna atlayip gidesim geldi. Paris'e bir kac gun malesef hic yetecek gibi degil. 6 gunluk gittigimde acaba cok mu demistim ama gidince kesinlikle yetmedi dedim. Paris her zaman gitmek isteyecegim bir yer.

    ReplyDelete
  8. valla oncelıkle senın gozunden gormek daha bır guzel geldı bu sehrı,sonra aıle saaadetınıze bıttım:) bende eıffelcı degılım masal kısmında takılıyorum amelıe tarzı :)

    ReplyDelete
  9. ufff azoncekı yorumumu kaydetmedsıyse aglarım polyannam

    ReplyDelete
  10. cok guzel, cok keyifli ve cok eglenceli olmus bu seyahat.. Uzun saatler ama 25 Euro icin vallahi uyuya uyuya cekilir o yol.. Notre Dame Katedrali benim icin de Paris'in en romantik en guzel goruntusu.. Sehre yeniden gittigimde ilk planim katedrali yeniden gezmek.. :) Devam etsin bu seri.. soyle 3-4 post cikar bence senin keyifli gozunden :)) xxx

    ReplyDelete
  11. Eylul veya Ekımde bır planım var Parısle ılgılı ve notlar buradan alınacak bellı oldu :)) esınle olan karene bayıldım masallah dıyorum ve zaten cok ıstedıgım gezısın bır an once olması ıcın sabrsızlanıyorum

    ReplyDelete
  12. Bu post bana yapamadığım birçok şeyi gösterdi (nehirde motor turu,Arc de Triomphe'a tırmanmak ve metroya binmek gibi. Yine tesellim bir dahaki sefere demek ama ne yaptık biliyor musun? Eiffel'in önündeki çimlerde poz verirsen sizi hatırlayarak sizin gibi zıpladık ve size ithafen çektik o kareleri :))) orada da aklımızda, kalbimizdeydin SvG'cim Paris'te bıraktığın izleri takip ettik :)))

    ReplyDelete

I♥Comments!