Monday, July 30, 2012

Paris is...

Cafes, food...

Paris, adim basi kafelerden olusmus bir sehir. Bu haliyle meshur zaten.
Bunu bilen yerlileri kafelerini guzelligiyle gozumuze sokmaktan cekinmiyor haliyle.
Tabi ki sikayetci degiliz! :)

Kafeler her turlu ogun amaci icin kullanilabilir, menu yeterince zengin.
Ister sabahlari 'croissant, café' yaparsiniz
 Ister oglenleri 'croque monsieur/madame, rosé de Provence'
Ister aksamlari 'soupe à l'oignon, steak, bordeaux'
Ara ogunleri ise;
tatli tuzlu binbir cesit leziz kreple, 
fotograflama vakti ayirmadan sabirsizlikla yedigin tatlilarla,
haslanmis yumurtasi eksik olmayan zengin salatalarla,
 gecirebilirsin.









Water makes you cry, wine makes you sing?:))

'Su aglatir, sarap caglatir' da denilebilir;)

Yemek icin tek tek adres vermek olmaz herhalde.
Gozunuze en Fransiz gelen yeri bulun, oturun, keyfini cikarin;)

Biz aksam yemekleri icin St. Michel ve Latin bolgesini tercih ettik. 
Kirmizi ete, peynire, escargot'ya (nam-i deger salyangoz;)) doyduk:) 


Sogan corbasi...
Icmeye doyulmayacak, ictikce doyulacak sahane sey!

Etin her cesidi, sarabin her cesidi, erimis peynirin her cesidi...
Her seyden tatmak lazim;)

Fransiz macaronu yemeden olur mu;)
Ekmek bulamayinca yenilecek sey o!:))






15 comments:

  1. ne güzel fotoğraflar bunlar! en çok gitmek istediğim yerler arasında birinci sırada sanırım paris.. şimdi daha da çok istedim!

    ReplyDelete
  2. paris görmek istediğim yerlerden biri bakalım ne zaman kısmet olacak :) ooh mis gibi bir ye iç köşesi tadında post hepsiiii afiyet bal şeker olsunnn :)))

    öperiiim :*

    ReplyDelete
  3. Parisin tarafımca en merak edilen postunu yayınlamıssın Sevgicim:)) Yeni şeyleri denemeye öyle açıgım ki hepsini aklımın bi köşesine yazdım.Şimdi sıra secret yapıp Paris gezisi dilemeye geldi;))

    ReplyDelete
  4. Ahh bayildim bu posta ! ben Paris'i ozlemisim haberim yokmus.. Macaron yemegi kose cafelerinde amacsizca oturup laflamayi ve gelen gecenin dedikodusunu yapmayi.. Mekanlari da not aldim.. Ve iste o sogan corbasi ! Dunyanin en kotu goruntulu ama en guzel lezzetlerinden biri benim icin :)))

    ReplyDelete
  5. Afiyet olsun ve hic kilo problemin olmadigi icin yarasiiiin diyorum ; ) Ya ben de istiyorum fransiz kafe keyfi yapmayi, pub hopping vardir ya, french cafe hopping yapmak istedim, kirmizi kirmizi kirmizi! : )

    ReplyDelete
  6. Bende geçen sene gitmiştim.Bayılmıştım doğrusu.Hiç bu kadar beğeneceğimi tahmin etmiyordum.Paris büyülü bir şehir.Metrosunda kaybolmuştuk:)

    http://dorelame.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Gitmek istediğim tek yer. Planlarım bozulmaz gidersem adreslerini tek tek not alıcam:)

    http://madambfashion.blogspot.com
    bende beklerim bloguma

    ReplyDelete
  8. kız yoksa annen ve kardeşin mi onlar ne kaa güzel cici insanlarmış sen gibi :D hemen akraba yaptım yalnız seni :D:D bu arada paris şu sıralar olmak istediğim yer zira paso yiyorum :D

    ReplyDelete
  9. Gittigimde bayilmistim, simdi fotograflarini gorunce, tekrar gidesim geldi. Her kose basi cafe, her yerde keyif...Insanlar zarif, kibar...Ben her yonuyle etkilenmistim, umarim tekrar giderim

    ReplyDelete
  10. nasıl özlemişim nasıl... sen anlattıkca, fotografları paylastıkca ben burda "aaaa orayı da hatırladım" ve "aaa burda da yemiştik biz" seklinde sayıkladım durdum. güzel havalarda parisin tadı da bi bska güzeldir eminim;)
    ne güzel çatlayana patlayana kadar yemiş, salyangozdan bile geri kalmamışsınız kelebegim:) aferim size, otur 100 :)

    ReplyDelete
  11. Ne güzel resimler bunlar ^^
    Bol bol tadini çikartmayla çok iyi yapmi$sin canim ;))

    ReplyDelete
  12. Çok güzel yaa :( fotoğraflarla gitmiş kadar olduk
    yemeklerde harika görünüyo
    afiyet bal şeker olsun

    ReplyDelete
  13. Harika fotograflar Sevgi'cim, son fotograf pek sirin cikmis,afiyetler olsun zira ben halen tadamadim :P
    O rengarenk boyali masa ve sandalyeler cok guzelmis, keyifli bir tatil(cik) olmus ^__^

    ReplyDelete
  14. Süper resimler canım, bavulumu hazırlıyorum acil seyahat etmem lazım;)

    ReplyDelete
  15. Ah canımcım gitmeden öyle istedim ki yazmak havaalanında bile elimde telefon vardı ama fırsatım olmadı. Şimdi o sokaklar nasıl tanıdık, kokusu havada asılı kalan bir parfüm gibi zihnimde hatıraları :)) SvG'cim biz de şehrin güzelliğine, sanata doyduk ancak bir tek fransız mutfağını ucundan kıyısından olsun yiyemedik,(eşimin ailesi ile gittiğimizden) onu da bir dahaki sefere gitme bahanesi olarak saklıyoruz :)

    ReplyDelete

I♥Comments!