Sunday, June 24, 2012

Cagliari-2

I think, Sunday is a good day to post about our latest trip, Sardegna. 
It will refresh our memories and increase the desire to travel more!

Cagliari and Alghero were the two main stops for us. 
Although they are close cities, they are very much different from each other.
As being the capital of the island, Cagliari is a big city with a regular city life.
However, Alghero is a small, cute seaside town. 

In their own concept, they are both lovely and we enjoyed a lot!

In Cagliari, we wanted to see three main sights:
The historical city (here), the Regional Park of Molentargius where special type of flora and fauna can be seen (actually we would like to see the pink flamingos and birds which my hubby is mad about;)) and the famous beach, the longest beach (about 8 kilometers!) in Italy, Poetto.

Luckily we had the chance to see all, enjoy the all types of fish and dolce! 
Here comes the rest part of Cagliari trip...

Pazarlari gezi post'u yapmak, hem anilari tazelemeye, hem de yenilerini planlamaya yardimci oluyor.
Cagliari-1 post'u uzerinden biraz gecti, arayi daha da acmadan, ikinciyi yapayim istedim.

Cagliari ve Alghero, Sardegna adasindaki iki ana duragimizdi ve ikisi de bambaska iki yer.
Cagliari Izmir gibiyse, Alghero Cesme gibi. (Sanirim icimde derin bir Izmir ozlemi var, adini sayiklayip duruyorum;))
Ama her ikisinin de eglenecek yani cok!

Cagliari'de gormek istedigimiz uc yer vardi; tarihi merkez, Molentargius Parki (HAYAT'in kuslara ve burada bulunan flamingolara olan askindan dolayi;)) ve Italya'nin en uzun sahili olan 8 km'lik Poetto.

Buyrun bakalim, sevecek misiniz Cagliari'yi;)

Tarihi ve modern sehir ic ice...

The historic and modern city, into each other...




Street art:)


Cute streets..



Piazza Yenne...

Motto:)

Cagliari fazlasiyla egimli bir sehir. Otobusle sehir gezmeyi sevenlerden olmadigimizdan, hep bir tirmanma halindeydik.
Boylelikle her istedigimizi yedik, tirmanma sporumuzla da yaktik:)

In Cagliari, you always have to climb! So, don't worry, eat what you want, you'll burn it;)



The Regional Park of Molentargius... Saline... Fenicotteri (cute Italian name for Flamingos)





Flamingo pozu verirsem belki HAYAT'in ilgisini cekerim dedim:D

Imitating flamingos!:P

Poetto'ya giderken, denize ilk kez ayagimizi sokup, bir daha cikmak istemeyiz diye yanimizda fotograf makinesi, telefon goturmedik. Fotografini da cekemedik:/
Poetto oldukca unlu ve ulasilmasi kolay bir plaj oldugundan cok kalabalik.
Biz daha sakin plajlari tercih etsek de, burayi gormeden gitmek olmazdi. 
Suyu ve plaji yeterince temiz ama yillar once cok daha guzelmis; insan ve cevresel etmenler kirletmeden once...

Unfortunately, we didn't have the chance to take the photos of Poetto Beach, as the aim was to go to swim;)
Poetto is a very long beach, very famous, so very crowded! 
We mostly like small, intimate bays but Poetto was worth to see, with clear blue water and sandy beach.
It is said to be way better years ago with its white, fine-grained sand and crystal clear water however, due to human being and environmental effects it is deteriorated. 


Cagliari ya da genel olarak Sardegna, deniz urunleri tuketmek icin sahane bir yer!
Biz, 'denizden babam ciksa yerim' familyasindan oldugumuzdan, buranin iyice keyfini cikarmak istedik.
Ikinci restoran tercihimiz, oldukca koklu bir tanesi oldu. Cok suslu olmayan ama yemegi parmaklari yedirten yerlerden biriydi Trattoria Lillicu.
Konuskan, sicakkanli garson siz daha kem kum ederken 'baslangiclarimizla baslayalim mi?' diyor ve tabaklari getiriyor da getiriyor!
Midye, ahtapot salatasi, karides, ton baligi, deniz minaresi ve daha bilmediklerimiz. 
Ki deniz minaresi bildigimiz salyangozgillerdenmis! Afiyetle yedik:P
Baslangiclar oyle cok ve doyurucu oluyor ki, baska yemeseniz de olur. 
Ama biz devam ettik, bu firsati kaciramazdik:P
Ustelik o kadar yeyip, icip, iki kisi icin 50euro odeniyor, ki Italya'nin kuzeyine gore oldukca ucuz.

The other restaurant that we liked very much in Cagliari was  Trattoria Lillicu.
They have a huge starters including mussels, octopus salad, shrimps, tuna fish salad, limpets (basically snails!) and even somethings that we don't know.
And you may then go for a primo or secondo, although starters are even enough.
Including drinks it is no more than 50euros for two. 
Eating fish in Cagliari is to die for; fresh, delicious and cheap!





I hope you enjoyed the Cagliari post;)

Sebeklik hallerimden biriyle bitireyim post'umu.
Alghero post'unda gorusmek uzere...

Ciao!



8 comments:

  1. süper keyifli bir post olmuş, sanki oralarda sizinleymişim gibi hissettim Sevgicim. Poetto plajını da inanılmaz merak ettim, araştıracağım :) öpüldünn

    ReplyDelete
  2. evvvett ! bende cok eglendik son pozunla :)) tatil nesesi ayri tabi.. :) Bu post dizisini detayli inceleyecegim notlarimi alacagim ama bu arada Lizbon icin sana tavsiyelerimi de fazla uzatmadan yapazagim insallah ;) cascais sahane ama asil bir sintra koyu var ki !!! aslinda orayi gormen sart ! :) postlari takipte kal tatlimm
    ) iyi pazarlar..

    ReplyDelete
  3. oturduğum yerden keyifle gezdim. :)

    İzmir... evet... bugün çok fena sıcaktı ;)

    ReplyDelete
  4. şebeklik hallerini yerim kız seniiin... bayıldım fotolara hem oralar hem sen çok güzelsin bebişim... yalnız o bacaklı böceği yediniz mi yaa://

    ReplyDelete
  5. ayy cok güzel yerler Sevgicimm..fotolar da bi o kadar güzel olunca yine şahane bi gezi yazısı olmuş! şebeklik hallerinle renkli tatil kıyafetlerinle de herzamanki gibi çok tatlısıııın:))

    ReplyDelete
  6. @SJ, canim bir Italya gezinize Sardegna’yi da katip, Poetto’yu gorursunuz belki;) Keyiflenmene katkida bulundum, mutluyum;) Opuyorum canim;*

    @Lulu, hehe, amacim tam da oydu, eglendirmek:D
    Takip etmem mi Portekiz post’larini. Sahane bir tur rehberligi yapiyorsun bana, cok cok tesekkurler!

    @Sacakli, Izmir sicakkanli sehrimiz<3

    @Hamide’cim, biz denizden cikan boceklere bocek gozuyle bakmiyoruz:D Ne bulsak yiyoruz. Tesekkur ederim kuzum, operim seni;*

    @Pellora’cim, pek cok tesekkur ederim! Guzel yerleri guzel aksettirebildiysem ne mutlu bana!;) Opuyorum seni;*

    ReplyDelete
  7. ya burası fecii şekilde taksime benzemiyor mu ? hatta neresi olduunu yazmasan ya da desen ki haftasonu beyim ilen taksime gittik gezdik inanırdım ben.

    bu arada, gif'e ve o mor masum graffitiye bayıldım ötesi :)

    ReplyDelete
  8. Gif çok şeker. Sanki Beyoğlunda Barcelona pastanesinde oturuyormuşsun gibi o kadar tanıdık ki.Fotoğraflarda gördüğüm mor yapraklara,mavi eteğine onun üzerindeki mürdüm rengi bluzuna bayıldım.Hepsini çok sevdim.Sevimli sokaklarda çektirdiğin karelere hayran kaldım. Yaşayan şehirlerin fon oluşturduğu fotoğraf karelerine bayılıyorum.Çok konuştum demi.Ben yeniyim ya vakit buldukça kurcalarım blogunu, sakıncası yoktur umarım :)

    ReplyDelete

I♥Comments!