Friday, June 15, 2012

Cagliari-1



Tatil rehavetini is rutinine cevirdigimize gore tatili hatirlamak adina post'larina baslayabiliriz.
Milano'dan sevgili(!) Ryanair ile Sardegna'nin (ya da Sardunya) baskenti satilan Cagliari'ye uctuk.
Hava alani sehir merkezine cok yakin, 10 dakikada otobusle merkeze ulasilabiliyor.

Cagliari ilk gorunumde bana biraz Izmir'i cagristirdi. 
Kuzey Italya sehirleri gibi degil, ilk goruste tarihi yapisi goze carpmiyor. 
80'lerden kalmis holding tipi binalarina ragmen insanin icine bir sicaklik yayiliyor. 
Ki sonradan anladigimiz uzere bu Sardegna insanina has sicaklikmis:)

Otobus istasyonuna 20 dk uzakliktaki B&B'mize yerlesip, hemen sehri kesfe cikiyoruz.
B&B'mizden inanilmaz memnun kaldik! 
Derler ya guney Italyan insani Turklere benzer diye, sonunda bunu gorebildik.
B&B'de kayidimizi yapan bayanla dil engeline ragmen (O ingilizce bilmiyordu, biz de un po' di Italiano;)) hemen kaynastik.
Hatta evli oldugumuzu ogrendiginde ilk sordugu sey hamile olup olmadigimdi!:))
(Gidenler olursa B&B'mizi gonul rahatligiyla tavsiye edebilirim;))


Denize sirtinizi donup ara sokaklara daldiginizda, tarihi sehirle karsilasiyorsunuz.
Cagliari'nin Sardegna dilindeki adinin tam karsiligi kale imis. Yani sehir, kale sehri.
Ama kale savunma icindir, yani sehir tehdit altinda demektir. Yillarca saldirilara maruz kalmasi sonucu tarihi yapilari buyuk miktarda yok olmus.
Tekrar yapilanan sehir, yakin tarihte, 2. Dunya Savasi'nda da agir sekilde bombalanmis.

Ama her Italyan sehrinde oldugu gibi, 'kalan canlar bizimdir' mantigiyla, kalan tarihi yapilar, korunmus, allanip pullanarak, turistlere sunulmustur.



Evet, Pardon My French! tisortumle salina salina yurudum ve yine Fransiz sanildim;)

Ciceklerin adini hic bilmem ama bunlar sardunya midir?
Sehrin her yerinde bu guzelliklerden vardi<3

Kale sehri olmasi itibariyle, yukseklere insa edilmis yapilar cogunluktaydi. 
Cok sukur ki, her yerde asonsorler vardi. Tirmanma sporu da bir yere kadar:)

Tatil sapkam, sayisiz ucarak kacma tesebbusune ragmen benimle kaldi:)


Orada burada gorulen sevimli detaylar, iyi ki o kadar tirmanmisim dedirtiyor!


<3


Kalenin kulelerinden (Torre Dell'Elefante- Fil Kulesi) birinin urkutucu kapisi...


Asansor var demistim ya, ne giydigime baktiktan sonra:P arkada onu da gorebilirsiniz:)

Son fotograftan gorebileceginiz uzere, yorgun ve ac Sevgi pek cekilmez olur, surati asilir.
O yuzden tesaduf uzeri sicakkanli bi baska Cagliariliden ogrendigimiz Antica Cagliari'de karnimizi doyurmaya karar verdik.
Onden zengin antipasti, sonrasinda parmaklari yediren balik keyfi...
(Balik fotografi aclik nedeniyle cekilememistir;))



Uzerine de secilmis Sardegna tatlilari...
Caninizi cektirecegim ama inanin ben de oyleyim su an!

Devaminda gorusmek uzere;)




12 comments:

  1. ya sevgiiiii ben senin o kağıdan ürken halini yerim be! sonra da ustune o guzel tatlılardan :)
    sapkanı sevsınler fransız bı haller var sende :)) hadı gelsın yenı fotolar sabırsızlanıyorum tatlı kuşumm

    ReplyDelete
  2. Sevgicim valla nasıl özeniyorum sana anlatamam, bizim için de gez bol bol...Sonundaki tatlıyı bilmem ama deniz mahsülleri tabağını çok merak ettim:) İlginç tatları çok merak ediyorum nedense:))

    ReplyDelete
  3. tatiller hiç bitmese hep gitsek, donsek gene gitsek:)
    biliyor musun 25inde romaya geliyorum sonra floransa venedik:) sen nerelerdesin bakim:))

    ReplyDelete
  4. fotoğraflara bayıldım birde öyle güzel anlatmışsın ki zaten ilk izmir demişsin dikkatle okudum:) sen çok tatlısın eşinle çok tatlısınız çok sevdim devamını merakla bekliyorum

    ReplyDelete
  5. yaa resimler o kadar güzelki şu an oralarda olmak istedim. işyerindeki şu yoğunluğumda ne güzel giderdi :((

    Bu arada o şapkanı fransız havanı yerim yaaa, çok cici olmuşsun ;)

    "www.sevalvemoda.blogspot.com"

    ReplyDelete
  6. çok güzel fotoğraflar veee itiraf ediyorum acıktım;)


    htpp://yagmuryucel.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. tek kelimeyle muhteşeeem fotolar canım ya bayıldım devamını sabırsızlıkla bekliyoruz :)

    ReplyDelete
  8. Merhaba
    Fotoğraflarınız çok güzel, Akdeniz de olmakda cabası. Çiçekler begonvil ki ben onlara Bodrum çiçekleri adını verdim. Bu çiçeklerin yetiştiği her yer hep güzel oluyor.

    ReplyDelete
  9. Sevgicim, ne guzel gezmissiniz, nasil tatile ihtiyacim var, o kadar yogun ki isler. O balik tabagi harikaymis bu arada : ) Tshirt un cok tatli : )

    ReplyDelete
  10. bayıldım suan bole kıskanclıklar ıcındeyım kuzum :)saka bır yana yıne hayatın gozunden mukemmel fotolar ortaya cıkmıs tabı kımın sayesınde hayata enerjı katan sevgı sayesınde:)

    ReplyDelete
  11. süper mesajı veren o şipşirin köpeciğe bayıldım ;)

    ReplyDelete
  12. @Serap, hihi evet biraz urkmusum poz geregi:D
    Fransizlik sapkadan, tisortten canim benim;)
    Ikinci post da yolda kuzum;)

    @Tully, canim elbet bir gun sen de boyle doya doya gezersin.
    Deniz mahsulleri tabagi, karides, ahtapot, ton baligi, midye ve bilmediklerimdendi. Emin oldugumsa hepsinin tazeligiydi;)

    @Aysun'cum, hayat tatil olsaa diye bi sarki tutturuyorum o zaman:D
    Oo 5 gun sonra Italya'dasin sen! Milano'ya da gelsene;)

    @Gunes'cim, Izmirliler de benim gibi dusunurdu sanirim Cagliari'yi gorunce;)
    Hihi, cok tesekkur ederiz.
    Azicik yavas olsa da, devami gelecek;)

    @Seval'cim, ben de simdi oralarda olmak istiyorum ki:(
    Fransizlik sapkanin ta kendisinden di mi;) Tesekkurler tatlim benim;*

    @Yagmur, hehe, pardon:D

    @Hamide'cim, az biraz daha sabirsizlandiracagim seni;)

    @Elif, cok tesekkur ederim ya, beni bu cicekler hakkinda bilgilendirdigin icin. Ogrenmeseydim, tek tek arastiracaktim:)
    Akdeniz'de yasiyor olmak guzel di mi;)

    @Aylin'cim, umarim yogunlugun biter, bombos bir Agustos'la, Italyan tatiline girersin;)
    Sardegna'ya gidilir de tabaklar, deniz mahsulu dolmaz mi?:))

    @Grace Prenses'im, hadi sira sizde;) Senin uber sirinligin ve Benjamin'in fotograf yetisiyle, daha sahane fotolar bekliyorum senden/sizden;)

    @Irem'cim, o kopecigi istiyorum ya!;)

    ReplyDelete

I♥Comments!