Monday, May 28, 2012

Mim'o


Laci’cim bana mim paslamisti (fi tarihinde!)… Sevdigim mimlerden oldugundan hemen yazmak istedim  ama  hemen aklima gelmedi. Ben de geldikce tamamladim 7 maddeyi (Daha once de yazmistim bi 7 tane (bkz));)
Bakalim ne kirli camasirlarim varmis:) 



1)Ders calisirken, is yaparken, cok yogunlasmam gereken bir sey varsa, kulagima kulaklik takar, en yuksek seste muzikle yaparim bunu. Gecenlerde bir yerlerden okumustum, muzik insanin bir seylerden kacisiymis. Kacmak, ruhu beslemek, ilham almak, gaza gelmek, hayal etmek  ne olursa olsun, her turlusune varim muzikle;)
Muzikle ilgili takintilarim vardir bir de. Mesela bir sarkiyla bir bag kurmussam, o sarkiyi dinlerken kimse olsun istemem yanimda.Sadece ben dinleyecegim diye bir kiskancligim, bencilligim vardir. Lisedeyken Teoman’la baslamisti bu;) Simdi daha hafifledi bu takintim, HAYAT’a da izin veriyorum dinlesin diye:P
Bir de eger benim coplugumdeysek, benim muziklerim dinlensin isterim. Baskasi muzik acarsa ve bu benim muziklerimden degilse, kucuk capli bi yaygara cikaririm.
Daha var boyle takintilarim;)



2)ODTU’deyken Radyo Toplulugu’ndaydim. Derslerde, ‘Jingle’ yazmaya kabiliyetim olmadigini anlayinca, haber sunuculuguna soyundum. Sesimin etkileyici olduguna dair iltifat aldigim olmustu:P Yalniz bu seferde, yari Karadenizli olmanin getirisi olarak ‘e’leri acik kapali soyleme problemim oldu. Bunun icin de derslerde gerekli diksiyon duzeltmeleri aldim. Sonuc olarak, secmelere katildim, elendim;) Yine de cok eglendigim bir donemdi. Radyoda telefonlara bakmak, film gosterilerinin afislerini dagitmak gibi comez islerinde yer almak, guzel seylerdi bunlar.


3)Universitenin ilk uc yili, kendi parami kazanmak icin matematik, fen bilgisi, ingilizce dersleri verdim. Ozel bir dersanede calisiyordum, ozel derslerim de vardi. Hatta ilkokul ogretmenimin kizina bile ders vermistim;) Ogrencilerimin bir kismini hala takip edebiliyorum. Universitedeler simdi cogu, oyle gururlaniyorum ki onlari gordukce!
Aslinda, universite tercihlerimi yaparken ogretmenlikleri hemen elemistim: Benden ogretmen olmaz diye! Buyuk konustuysam, o hemen gerceklesiverir.
Ornek 1: Lise zamani. ‘Integrali iyi ogrenin. Buradan ODTU Insaat’a giderseniz cok ihtiyaciniz olacak’ diyen matematik ogretmenine ‘hi, iyi o zaman, ben ogrenmesem olurmus, Tip okuyacagim ben zaten’ diye karsilik veren SvGLove.
Ornek2: Yurtdisinda yuksek lisans yapmayi isteyen en yakin dosta ‘ Asla! Ben burada bile yuksek lisans yapar miyim, o mechul!’ diyen SvGLove’in akibeti: ODTU’de dondurulmus yuksek lisans, Italya’da tamamlanmis yuksek lisans ve doktora adayligi.


4)Kendime nazar degdirmek (evet nazara da inanirim) gibi bi ozelligim var. Durum ‘aman da maasallah bana, ne superim’ gibi gelismiyor. Soyle mesela: Butun kis hasta olmamisimdir, ‘vay be, bu kisi da hastaliksiz atlattik’ dedigimin ertesi gunu, yatak dosek yatabilirim. Ya da ‘nihaha topuklu ayakkabiya nasil da alistim, piti piti yuruyorum, dagda tasta’ diye icimden gecirdigimin dakikasinda iki topugumu da ayni anda kirabilirim. Ya da ‘ooh iyi iyi, bu aralar tirnaklarim uzayabildi’ dedigim ani izleyen 5 dk icinde tirnaklarimin kirilma olasiligi %90 civarinda seyredebilir. Bunun gibi onlarca olayim olmustur. Kendimi kendimden nasil uzaklastirabilirim acaba;)


5) Ilk ogrenimimde jimnastik yapardim. Minik oldugum gibi esnektim de. Ama artan bas agrilarim, bas donmelerimin sebebi olan sinuzit jimnastik kariyerimi oracikta bitirdi. Ben de kendimi dansa, koreografiye verdim. Musamereler benden sorulurdu:P


6)Cok tezcanliyimdir, sabirsizimdir, her sey pratikce en iyi sekilde halledilsin isterim. HAYAT benim tam tersimdir; sakin sakin, emin adimlarla, gerekirse en uzun yoldan halleder isleri. Sanirim HAYAT’la gecen yillardan sonra, az biraz O’na benzemeye basladim;) Ama O’na gore hala en uclardayim. Hatta sirf bir tasla iki kus vurmak icin, 1 erkek 1 kiz istedigimiz cocuklarimizi, ikiz dogurma ihtimalimin yuksek oldugunu dusunuyor:))



7) Cok sakarimdir. Oraya buraya carparim; ellerimde, bacaklarimda, kollarimda hep bir cizik, bir morluk vardir. Haftada en az 1 kez parmak dogramali mutfak kazasi geciririm. Bu yuzden genelde yemekleri HAYAT yapar:P
Hatta soyle de bir anim var: Ilk kez HAYAT’larin evine gidiyorum, ilk resmi aksam yemegimizi yiyecegiz. Mutfaga yardima gittim. Annem de Guney ve bana salatayi emanet etti. Ben ellerim titreyerek, falsolu bir sey yapmamaya calisarak salatayi hazirliyorum. Sonra birden benim sakarligim devreye giriyor ve yagini, limonunu koydugumuz salatayi mutfak dosemesine pat diye dusuruyorum/z! Ben sucu hemen HAYAT’a attim tabi :D Hala o a’ni hatirlar, guleriz :D



Iste benden 7 gercek daha bunlar:)
Hadi ciksin bakalim bana benzeyenler;)

(Yazimizi tatli Tati tatlandirsin diye O'nunla gecirdigimiz haftasonundan fotolar koydum, post'la alakasiz;))



18 comments:

  1. O sarı şekere de, sana da, ışığa, huzura, renklere de bayıldım, sırlarını da çok güldüm Sevgi bebeğim:)
    Özellikle tezcanlılık ve büyük konuşmanın akabinde başına gelenler kısmına delice katılıyor sana musmutlu haftalar diliyorumm <3

    ReplyDelete
  2. kuzum benım ne guzel bır post olmus jıp hop saatının guzellıgı senın nesen hayatın asil ve sakin durusu minnak kıızmızın ise sekerlıgı degmeyın keyfımıze ...o nazar olayına cok pıs ınanaırım galıba bendede aynı olay var dedıgım anda kıcımı kasırım yolun ortasında ıst da adım sapıga cıktı :)doktora adayım benım :)bende ole ıstıyorum zırt dıye cıksın ıkısıde 29 yasında bıtırıyım bu ıslerı dıye operım sneı sevgımle :)

    ReplyDelete
  3. Senin çocuk yapasın gelmiş, ben anladım burdan, o duygu gelince gitmezi yapıncaya kadar seni rahat bırakmaz. Geçmiş olsun canım:))

    Bir de o ayakkabılar benim büyükbir salaklık ederek almadığım betalar olabilir mi?!

    ReplyDelete
  4. sen olmuşsun bence kelebegim, tez zamanda bi sarı bebe bekliyorum senden, örnek olarak da o yukardaki arkadaşa bol bol bakabilirsin bence ^_^
    4. maddedeki kendi kendine nazar deydirme konusunda üstüme tanımazdım ben, demekki sen de bendenmişsin, gel sarılcam sana afacan şey :)
    cizgilili puantiyeli tipini yerim kadıııın :)

    ReplyDelete
  5. 1 ve 4 numarayla beni anlatıyor olabilirsin ^^
    Tati ne kadar şekermiş, hele beraber oynadığınız fotoğraflar pek bi tatlı.. Senden de kıvırcık ve sarışın bi minnoş bekliyorumm ^^

    ReplyDelete
  6. fotoğraflara bakarken, seni okurken içim cıvıl cıvıl oldu..ikiz bebek muhabbetine bayıldım, bizim de oyle bı muhabbetımız oldu :))
    ben de cook sakarım!
    Ve son olarak, bebeği çok yakıştırdım Sevgim sana! Bu sene yapmalı..A hayatta İlatya'da olmaz deme sakın malum tum buyuk sozlerımız basımıza gelıyor :))
    opuyorum hem de kocaman!

    ReplyDelete
  7. Sakarlık konusunda yarışabiliriz:))

    ReplyDelete
  8. 7 numaraya çok güldüm, çok tatlısınız siz her zamanki gibi.. maşallah diyim benim de nazarım değmesin sonraa ;)

    ReplyDelete
  9. biz baya benziyormuşuz sninle ben sakar değilimdir ama bacaklarım nednini bilmediğim morluklarla doludur bende tez canlıyımdır bişe hemen olsun isterim bişe alınacak mı imkan varsa bugün alalım niye yarın alalım ki dercesine :)

    ReplyDelete
  10. ha haaayyt seni okudukça kendimi buluyorum desem :)

    2.4.6.7. maddeler aynı ben :D Bakiiim tekrar okudum walla ben :P

    Çok tatlısın, süpersin fotolardan bile ışık saçıyorsun ..

    Hep Beraber MAŞALLAH diyelim Sevgiyi Nazarlardan Koruyalım :)

    Buarada bende de Samsunluluk olduğu için bende '' e 22 Özürlüyüm :S :)

    ReplyDelete
  11. Tati dünya tatlısıymış resimlerde senin kucağında bu şeker miniği görünce senin sevgi doluşu sarışına çocuğun da ne kadar yakıştığını gördüm SvG'cim :))) yazdıklarını okurken hemen her maddede aaa ben de ben dee demekten kendimi alamadım. Özellikle kendini yaralama konusunda kitap yazabilirim ben de :)) Üniversite yıllarım boyunca matematik ve ingilizce dersi vermiş birisi olarak bir ortak noktamızı daha keşfettim tatlım :)) son olarak bu iç açıcı postta kırmızı beyaz puantiye ile çizgilerin nostaljik, enerjik ve iç ısıtıcı havasına bayıldım canım benim :) güzel yüzünden bu gülümseme hiç eksik olmasın :)))

    ReplyDelete
  12. 6. maddede ben de sendenim :) çocuk konusunda da aynı fikiriz. bi seferde olsun bitsin di mi :)

    ReplyDelete
  13. sevgicim çook keyifle okudum:) Ne kadar da tatlıymışın sen bi kez de burda gördüm:)
    Çocuk konusunda arkadaşımla bu geyiği yapardık, o şimdi ikiz kızlarına hamile, acaba ben nolcam???

    ReplyDelete
  14. Canim ne tatli bir post olmus, o radyo topluluguna ben de gitmistim, telefonlara bakmak, soylesi afislerininasmak gibi comez boyutta kaldim:) sonra her hazirli ogrencisinin kaderi gibi yarim biraktim baktim ki radyo benim neyime:)

    ReplyDelete
  15. Ne guzel civil civil bir post, yazdiklarinda gulumsetti beni, benzerlikler cok hosuma gitti. O zaman gelsin su ikizler hazir Italya'dayken : ) Rosetti yi sormussun, ben de indirimde aliyorum Italyan marka ayakkabilarimi %90. Bir de taksit olayi olsa su Italya'da keske : ) Babetlerde gecen yazin indiriminden, rosetti nin bendeki rengi bu sezonda yok sanirim ama ayni modelin bir suru baska rengini gordum bu sezon. Barcelona ya kesin gidin, cooook begeneceksiniz ve tekrar gitmek isteyeceksiniz ama agustos ta gitmeyin. Lizbon u hic gormedim, ama bir Italyan arkadasim yasiyor, oncesinde Barcelona da yasadi 3 yil, haliylen Barcelona yi cok ozluyordu. Esimin demesine gore, first generation Italyanlar en cok Barcelona da bulunuyormus ( yani NY vs de fi tarihinden kalma italyanlari sayma ), o kadar seviyor Italyanlar yani, cidden yasanasi bir sehir. Milano dan ayrilali 7-8 sene oluyor, halen ziyarete gidemedim, istiyorum ama, gelirsem kesin sana da haber veririm, gorusuruz : )

    ReplyDelete
  16. bide bence en isabetli kararını yurtdısında yasamaya karar vererek yapmışşsın..türkiyede kadın olmak giderek zorlaşıyorr..:(

    ReplyDelete
  17. yaaa ne kadar güzel yazmışsın, fotoğraflar desen ayrı akıyor gidiyor. içim ısındı, yüzümde kocaman gülücük yazıyorum bu satırları. veee ne diyeceğim sana! dün gece rüyamda seni gördüm sevgii! italya'daymışız, buluşmuşuz böyle dolaşıyoruz sohbet edip yemek yiyoruz hatta bir çok fotoğraf çekiyorduk çok güzeldi. "eve gidip bunları blog'a koymak için sabırsızlanıyorum" derken uyandım :)

    ReplyDelete
  18. @Funda bebek, komikce sirlarimi yazmaya devam edebilirim:P Bak senden tezcanliligi hic beklemezdim, bana hep sakin gorunuyorsun sen;)
    ;*

    @Grace Prenses'im, 29 demissin ya, bu bi isaret olmali; malum 29'a 1 kaldi bende;)
    Kic kasima olayina bahsettigin sebeple girmiyorum ben, Turkiye'de olsak neyse:P
    Opuyoruz seni;*

    @Reyhan'im, bu post'u yazarken, o fotograflari cekerke biyolojik saatim denk gelmis olabilir ama simdi tehlike gecti :D
    Deme oyle salak falan, Beta degil onlar;) Ama sen yine de git al:P

    @MinikKus'um, genel olarak sari bi bebek yapacagimiza dair kani var, ben de meraktayim:P
    Allahtan baskasina degdirmiyoruz nazarimizi di mi:P
    Operim;*

    @JD, 1'den olduguna cok sevindim beybikusum<3
    4 konusunda da yalniz degilmisim ama nolcak bu halimiz:)
    Hihi sarisin ve kivirciga oylayanlardan birisin. Gorecegiz bakalim bi kac yila:D

    @Serap'cim, bu sene olmasa?;) 3 yil sonra bi doktora doguracagim, ondan sonraya kismetse;) Italya'da ya da baska bi yerde;)
    Opuyorum seni kuzum;*

    @YerdenUzak'cim, aman yarismayalim, parmak falan kalmaz sonunda:P

    @Alice'm, gul gul tabi, biz hala guluyoruz;) Canim benim, kocaman opucukler gonderiyorum sana;*

    @Hamide'cim, tez canli oldugumuzdan mi sakariz acaba:D

    @Zeynep'cim, cok tatlisin;) Demek bu kadar benzesiyoruz;) 'E'lerimize kadar:D
    Canim benim cok tesekkur ederim<3

    @BeTwinUs, canim benim<3
    Tati'yi taa bebeklikten taniyorum ve boyle buyuyup, hiperaktif bi seker olmasina inanamiyorum;)
    Seninle ortak noktalarimizin olmasina pek sevinirim ki;)
    Cok tesekkur ediyor, opucuklerimi gonderiyorum;)

    @Tubitos, hehe di mi tatlim;) Tezcanlilik da genel olarak kadin davranisi sanirim:))

    @Kitana'cim, ne tatlisin, cok tesekkur ederim;)
    Aa demek ki isteyince, ikiz de yapiliyormus:P

    @Lulu'cum, yoksa yoksa ayni zamanlarda mi oradaydik?:O

    @Aylin'cim, ne guzel cevaplar vermissin sorularima, cok tesekkur ederim;) Hepsini yazdim aklimin bi kenarina. O zaman Milano'da gorusmek uzere! Ci vediamo;)

    @Pazariseverim, oncelikle hos geldin;)
    Bu karar uzun vadeli mi bilmiyoruz ama Turkiye'deki sartlarin degismesi, bizi de etkiliyor burada:(

    @Laci, ne tatlisin! Gelsene bi daha buraya, hala gezmedigin yerleri var Italya'nin;) Oyle bir sey olursa, sahane fotograflarini ben de blogunda gormek icin sabirsizlanirim;)

    ReplyDelete

I♥Comments!