Thursday, March 15, 2012

On the safe side



'Being on the safe side' is the most frequently used phrase in engineering.
We always try to be on the safe side in our calculations, nobody wants to take the 'risk'.
If there is a certain 'exposure', you have to take of your 'vulnerability'.
When the event happens, just try to be aware of the 'hazard' so that there will be no 'social and economic losses'.
This is kind of a summary of what I work on. Not only in my career but also in everyday life.
If I do not want to be exposed by certain situations which I know I will be vulnerable, I just do not take that risk, I stay on the safe side, so no hazard, no losses!
Let me make it clearer, here is the problem in both work and everyday life:
Engineering problem: Earthquakes
Everyday problem: An engineer who cannot decide what to wear in the mornings.
Yeah, I am also laughing at myself:) 

How do I deal with it?
Wear your favorite red skirt and black boots that go well with everything> Be on the safe side,
Wear tights, it is still not that warm yet!> Do not be vulnerable to cold,
Mosquito exposure> They have arrived already! Make it short to take photos, save your husband and yourself with a minimum loss!

Enough 'engineer' talk, right?

Muhendislerin sıkça kullandiklari terimler vardir. 'Guvenli tarafta kalmak' bunlardan biri. 
Guvenli tarafta kalir, 'risk' almak istemeyiz. Eger ki 'maruz kalinan' belli bir durum varsa, 'savunmasiz' kalmamaya calisir, gelecek 'tehlike'lere karsi gardimizi alir, durumu 'kayip'siz atlatmaya calisiriz.
Bu, egitimimiz boyunca beynimize islendiginden, bunu bir sure sonra sadece muhendislik problemlerimize degil, gunluk problemlerimize de uygulariz.

Bu arada, soyle bir ayrimi yapayim da gulun bana:
Buradaki muhendislik sorunu = Deprem
Gunluk hayat sorunu = Sabah ne giyecegini bilemeyen muhendis kiz!

Ne yapiyorum peki? 
Her seye giden kirmizi etegimi ve ayakkabilarimi giyiyorum> Guvenli taraftayim,
Usumemek icin hala corap giyiyorum> Savunmasiz degilim,
Sivrisinek 'tehlikesi' baslamis ise> Foto cekimini kisa tutup, hem esi, hem kendimizi koruyup, az 'kayip'la durumu atlatiyoruz.

Sanirim biraz dinlenmeye ihtiyacim var; hatlarim karisti:P






Backstage!
Kamera arkasi: Bir foto cekimi kolay yapilmiyor sevgili okuyucu:P

Bisiklete binerken de tehlikelerimin farkindayim. Ön sepetteki şalım koruyucu gardim;)

Bunu da buraya eklemeden edemedim:

Cok daldan dala atladigim bu post'u burada bitireyim, baska bir dala atlamadan;)


23 comments:

  1. çoraba bayıldımmmmmm ♥♥♥

    ReplyDelete
  2. Safe side bi kombin olmuş gerçekten Sevgicim..Şahane fotolar;)

    ReplyDelete
  3. Çok güzel, sizden bir de "rule of thumb" konusuna açıklık getirmenizi bekliyoruz:)

    ReplyDelete
  4. haha yazının başına koprum :) Öğrendiklerini hayata geçirmen süper :) Bu arada kombin harika o kırmızını rengi ne kadar güzeel :))

    http://trendsum.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Örneklerle bu terimler daha açıklayıcı olamazdı. Bluze bayıldım cok guzel :)

    ReplyDelete
  6. bence senin hatlar fena karışmış mühendis pardon sabah ne giyeneceğini bilemeyen kız :))

    ReplyDelete
  7. aahaaha her sabah acaba bugün ne giysem diye uyanan kız, sen şu an içinde bulundugun bu durumdan fayda yarattıgını mı anlatmaya çalışıyosun bize? hadi canım sen de :))) o corabı cicekli oldugu icin giydin, etegi de kırmızı oldugu için, şalını bile rengi uysun diye o renk seçtin bence, kamufle etsin diye diil yani :) ben söyliyim de :P
    bu tarzı sanırım tek sana yakıştırıyorum sevgim, çok şirinsin, hep şirinsin. yiycem seni <3

    ReplyDelete
  8. ben çok sevdim ama senin bu daldan dala atladığın postunu :)
    gömleğin çok güzel bu biiir,
    bisikletler harika bu ikiii,
    bisiklet çizimi süper mesajlar içeriyor üüüç,
    ve en güzeli
    gülüşün çok tatlı bu da dört,
    ben gider :)))

    ReplyDelete
  9. yine harika ışık harika görseller harika bir manken :)
    kemerini kendin mi yaptın ttalım, çok hoş

    sevgiler

    ReplyDelete
  10. gene mi bastı sivri sinekler:( geçen seneden beri blogunu takip ediyorum ki ozaman blogger deildim:) ozamanda anlatıyordun tatlım lütfen kendini sivri sineklere karşı korurken hem böle sevimli hem güvenli kal emi:)


    begumyagci.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. omgggggg sen mühendis misinnn ayy ne güzel meslektaşız :D neyse çok güzel bir etek ve mus çorapmış onlar, sen ne giysen yakışır kuzum :D

    ReplyDelete
  12. Ah ne kadar isterdim, yurtdışındaki gibi, giyinip süslenip bisikletle gideyim istediğim yere.Ama ne mümkün İstanbul'da! Çok şanlısınız Sevgicim, önce onu söylemek istiyorum. Bir de fotoğraflar ne harika, hele ilk fotoya bayıldım, süper görünüyorsun. Bluzun da çok şeker :)

    Öpüyorum
    denizsaatcioglu.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Canım bu kırmızı eteğini cok seviyorum buzun de cok tatlımız, cok hoş olmuşun, bisikletle fotograflarını görünce cok özeniyorum sanki orada hayat daha keyifliymis gibi geliyor

    ReplyDelete
  14. çantana bayıldım sevgüüüüü:)fotolara bakarken aaa bu da yeni, hıımm bak bunu da yeni almış diyorum hep! söyle bakıyım ne zmn aldın sen bu cicileri???Harikasın kuzum!Çok beğendim.. sizin orada sinekler çıktıysa buraya pirelerin gelmesi çoook yakındır:( Aman Allah'ım hemen eczaneye uğramalıyım!! Bu arada yeşil rengi vardı dimi doğada çoktan unutmuşum:(

    ReplyDelete
  15. Sevgi yaziyi cok begendim bana cok tanidik geldi :) fotograflar cok guzel gunbatimi o isik harika olmus birde bu sac sana cok yakisiyor kivircik saclarinin en harika boyu bence bu ve o canta cok seker :)

    ReplyDelete
  16. hoş bir etek :)
    blogumuza da bekleriz


    http://fashionisable.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Canim bluzunun bir benzeri bendede var ^^

    Düzgün fizigine mini etek çok yaki$iyor ;)

    ReplyDelete
  18. Buluzune bayildimmm..resimlerde o kdr guzel ki icim acildi bakmaya doyamadm

    ReplyDelete
  19. hehe bana diyene bak senin de çoraplar şahane kuzum
    ayrıca dep diyorum şu bisiklete binmenin keyfine doya doya varın ben Amsterdam olmasa hep hasret kalıyorum kuzu .(
    gömleğin de romantizmi şahane!

    ReplyDelete
  20. @Aslican, tesekkur ederim;)

    @Pellora’cim, meslektasim olarak yaziyi sindirdiginden eminim;) Tesekkurler tatlim;*

    @CoskunHursel, him aramizda baska muhendisler de var demek;) Tabi efendim ne demek, onu da gunluk hayata uydururum ben:P

    @Trendsum, dirsek curutmenin sonuclarindan maksimum derecede faydalanmaya calisiyorum;) O etegin de kirmizisina vurularak almistim;)

    @Hande, yeni ogretme teknigi olsun bunlar bari;) Cok tesekkur ederim;)

    @Merve, heep karışik benim hatlar:D

    @MinikKus’um ya niye kandiramadim ki ben seni:P Kendimi bile kandirmistim halbuki:) Dediklerinde haklisin, ‘engineering judgement’ onlar;)) Sirin sirin opuyorum seni;*

    @Maya’cim, 4*4 kere tesekkur ederim bu guzel yorum icin;) Kocaman opucukler;*

    @Darkolive, manken disinda her sey dogru oldu:D O yuzden kocaman tesekkurler;)
    Canim kendim yapmadim kemeri, ama yapilasi bi kemer;)

    @Begum kuzum nasil hatirliyorsun? Sastim kaldim:)) Sicaklar ne kadar erken gelirse, sivrisinekler de oyle geliyor maalesef:( Ama senin sozunu dinleyecegim kuzum;*

    @Hamide’cim, hii sen bilmiyor muydun meslektas oldugumuzu, cik cik:)
    Mus corap dedin de, cocuklugum geldi aklima. Hatta bu coraplar da cocuk reyonundan, o da geldi aklima:D
    Tesekkur eder, operim seni kuzum;*

    @Deniz’cim, burada en cok sevdigim seylerden birisi bu sanirim. TR’de olmasini imkansiza yakin gorerek, uzuluyorum:/
    Cok tesekkur ederim icten, tatli yorumun icin;) Opucukler sana;*

    @Lulu’cum, her eve lazim bi etek bu di mi;) Ben de giymeye doyamiyorum:) Cok tesekkur ediyorum;*
    Ah be canim, bisikletli bi hayat keyifsiz olur mu hic!

    @Canim kuzucum, ablacim senden hiiic bisi kacmiyor:D Yerim seni;* Bi cantayi yeni aldim bebek, yakinlarda;)
    Ne haseratli yerlerde yasiyoruz biz yahu! Kendini cok yedirme, ben yiyebilirim seni yalnizca:D
    Yesil de size yakinda ugrayacakmis, soz aldim ben;)
    Opuyorum canim kuzucugum;*

    @NY Turca, ah tatlim hangimize uzak ki, ‘sabah ne giysem’ derdi:/
    Canim benim tesekkur ederim pek tatli yorumun icin;) Gun sonunda sac bas dagilmis foto cekilmeye ragmen, aksam gunesinin guzelliginden faydalaninca ortaya guzel sonuc cikiyor;)

    @Fashionisable, tesekkurler;)

    @UnPeuDeTenue, senin de zerafetine ne cok yarasir boyle bir bluz;) Hihi tesekkurler canimcim;*

    @Zeys, ah ne guzel! Mutlu oldum, cok tesekkur ediyorum;)

    @Eda’cim, senin bir ayagin Amsterdam zaten;) Sen de doya doya bin orada;) Opuyorum seni;*

    ReplyDelete
  21. Your blog is great! I follow you!
    xoxo

    ReplyDelete
  22. bir etek giyeceksen renklı giy
    cok yakısıyo
    iki bu boy tam senın boyun acayip seksı ve bacakların daha guzel gozukuyo
    uc etek dar olmalı
    dort ustune de sıfon boyle gomlek
    bes yasasın etek ıle bısıklete bınmek :)

    öperim

    ReplyDelete
  23. @Adelina, thanks a lot, I follow you back;)

    @KovaKadini'm tum ogutlerini yerine getiriyorum layikiyla di mi;) Operim ben de seni cokca;*

    ReplyDelete

I♥Comments!