Tuesday, February 28, 2012

Paris in Colour

I discovered Photographer Nichole Robertson in a plane magazine.
She and her husband had a spontaneous decision to move to Paris where, I think, is a great environment for photographers!
It was winter with a gray sky when they arrived. However among grays and whites, her eyes caught a very bright blue moped which caused her to get obsessed with that color for the rest of the day.


'Focusing on only one colour allowed me to see things I might otherwise have overlooked, like a door handle or an interesting pattern in chipped paint. 
Each colourful detail popped against the natural textures of the beautiful, worn buildings as if waiting to be noticed. Some were out in the open. Others were well concealed from casual passers-by. Those were the best discoveries.' she says.

I loved her idea, because all those objects with the same color just look so beautiful together!

Fotografci Nichole Robertson'i bir ucak magazininde kesfettim.
 2008'de hayatinin istedigi gibi olmadigina karar veren Nichole esine pat diye 'Paris'e tasinalim mi?' demis ve pat diye cevabini almis 'hadi gidelim!'.
2009'un Ocak ayinda Paris'e vardiklarinda onlari gri bir gokyuzu ve beyaz Paris sokaklar karsilamis.
Nichole Paris'e ozgu objelere fotografci gozu ile bakarken, parlak mavi bir motosiklet carpmis gozune. Gunun geri kalanini bu renge takilmis bir sekilde gecirirken, aslinda ilk bakildiginda fark edilmeyen bir cok mavi detay gormus.
Boylelikle tek bir renge bagli kalarak, baska zaman olsa fark etmeyecegi seyleri fotograflayip, Paris icin renk paleti hazirlamis.

Her renk icin hazirlanmis bu detaylarin bir arada bulunmasinin yarattigi su guzellige bakar misiniz?






12 comments:

  1. Çok güzel fotoğraflar. Hikayeyi okurken hiç bitmesin istedim keşke böyle uzun şeyler yazsan biz de okusak ne güzel olur :)

    http://trendsum.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. adamların tarzına her türlü hayranım...

    ReplyDelete
  3. mükemmel =) ben de arkadaşlarıma paris'e gidelim mi dedim olur dediler pat diye aldık biletlerimizi ;) nisan gelse de biran önce bu güzellikleri yerinde görsek =)

    ReplyDelete
  4. Wow, nekadar güzel fotolar! : )

    ReplyDelete
  5. ben de çok beğendim fotoğrafları! mavi ve sarı favorim :) aslında istanbul'a da belli renklere odaklı olarak baktığımızı düşünüyorum da bu projenin çok daha güzeli ortaya çıkar mıydı acaba? :)

    ReplyDelete
  6. bana herşey seni hatırlatıyoooor diycem ama bu post zaten sana ithafen yazılmış paris! yine ne güzelsin..

    ReplyDelete
  7. Ne güzel bir fikir kadının yaptığı..Kitabı alasım geldi :))

    ReplyDelete
  8. Fikir ne guzel bir cikis noktasi. Fotograflar ise cok guzel gozukuyorlar. Paris'e ben de bazen esim hadi gidip yerleselim dese, ben de tamam gidelim derim gibime geliyor:)

    ReplyDelete
  9. bayıldım fotografada yazıya da..

    ReplyDelete
  10. Keşke bende Alpere Paris e gidelim dediğimdeee HADİİİ dese :)
    Fotolara bayıldım , bi kere daha aşık oldum Paris e .....

    ReplyDelete
  11. @Trendsum, cok hos fotolar degil mi;) Ayh cok tesekkur ederim, guzel hikayeler buldukca yazarim;)

    @Mini,Parizyen tarzina di mi;)

    @Irem'cim, nasiil guzel bisi yapmissiniz! Asil sizin bu karariniz mukemmel! Bir guzel Paris panoramasi da senden bekliyorum;)

    @Viva, oyleler canim;)

    @Eda, ben her rengini begendim sanirim;)
    Istanbul'un da cok guzel bir fikir olacagindan eminim canim;)

    @KucukSeyler, ;))

    @MinikKus'um, sen gidip guzelligini gordun, sira ben de bebek;)

    @JD, ayh ben de almak istiyorum beybikus!

    @Lulu'cum, fotografci olup, degisik acilardan bakmak gerek di mi;) Kim istemez ki Paris'i en guzel haliyle yasamak, di mi;)

    @BC,kendim adina da, Nichole adina da tesekkur ediyorum;))

    @Zeynep'cim, sansini bir dene yine de tatlim;)

    ReplyDelete

I♥Comments!