Sunday, February 12, 2012

Baslangic/ Bahar Ayini- Boléro

A modern dance play composed of two different choreographers on two different type of musics:
The Rite of Spring by the Russian composer Stravinski and Boléro by the French composer Ravel.
The former is a Lithuanian folk music performed by dance of the German choreographer Ralf Rossa and the latter is Spanish and Cuban music by the Brazilian Ricardo fernando Dos Santos. 
This play was a very multi-cultural! 
I enjoyed it a lot!

Taa Ekim'de gittigimiz, iki unlu muzik icin iki farkli koreograf tarafindan hazirlanip, tek bir dans grubu tarafindan icra edilen modern dans gosterisi.

Ilki Rus Stravinski'nin 'Bahar Ayini' balesi, ikincisi Fransiz Ravel'in 'Boléro'su.
Bu ikisi birbirinden oldukca farkli; degisik tonlari, ritimleri icinde barindiran bir bale muzigi ile tek bir melodinin, bir cok enstrumanli hali olan orkestra sarkisi. Bu bir araya gelisleri 'yin yang' olarak nitelendiriliyor.

Soyle bir bilgiyle karsilastim, cok hos buldum:
Rusya’da doğmuş, Sovyetler Birliği’nden ABD’ye göç ettikten sonra o ülkenin vatandaşlığını almış bir besteci ve onun Litvanya halk ezgilerinden beslenmiş bestesi… Bir Fransız besteciyle onun İspanya ve Küba halk müziklerindeki bir dans formuna dayanan bestesi... İlki Alman koreograf Ralf Rossa’nın yazısıyla dansa dönüşmüş, ikincisi Brezilyalı koreograf Ricardo Fernando Dos Santos’un yazısıyla. Görünen o ki, dünya coğrafyasının yarısı bahara ‘başlangıç’ için Ankara’da bir araya gelmiş!

Bahar Ayini'nde konu ergenlik ve karsi cinsle olan iliskiler. Bu iliskiler, olaylar (ilgi, yanlis anlasilma, beceriksizlikler) sanatsal bir gosteri dahilinde, genel olarak kolaylikla takip ediliyor.
Kacirilanlar, anlasilmayanlar ise aile ici konusmalarla yerine oturuyor;)





Boléro'da ise, bildigimiz tekduze muzige sasirtici, mukemmel otesi bir koreografi hazirlanmis.
Koreograf R.Fernando Dos Santos bu calismasiyla 2007 yilinda En Iyi ve En Yaratici Koreografi odulunu almis ve soyle demis:
Amacım, Ravel´in müziğini kullanırken bugüne dek yapılmamış yeni bir imaj yaratmaktı. Bunun nedenle kutular kullanmak istedim. Böylece koreografi, kutularla birlikte (ki bu kutular kendi içinde ikiye bölünmüş) yeni bir dinamik kazandı. Çünkü hareketleri bu kutu içindeki boşluklara adapte ettim. Bu dinamiği sağlamak için, kostüm ve ışık büyük rol oynamalıydı, dansçılar kutulara her girip çıktıklarında farklı görünmeliydiler…









Gitmeyi dusunen Ankara'lilar (ya da Ankara'ya gelenler) icin son gosterim 3 Mart'ta Ankara Devlet Opera ve Bale'sinde!

Sanatla cok fazla ic ice olmasaniz bile zevk alabileceginiz, ciktiginizda yuzunuzde hos bir gulumseme, dilinizde 'dit dini niiii di ni ni ni' seklinde Boléro ezgisi birakacak bir gosteri;)



6 comments:

  1. wow, wonderful pictures. so artistical. and they have so many muscles! amazing!
    i enjoyed it a lot.
    please visit me, i have a new diy online.
    kisses
    maren anita

    FASHION-MEETS-ART by Maren Anita

    ReplyDelete
  2. 3 mart not alındı kızlarla gitsek mi ne yapsak
    hemen bakmalı sitesınden
    özledım ben şimdien seni
    tadına doyum olmadı sevgi
    yine gelllllllll

    zevklı secım ayrıca :)

    ReplyDelete
  3. hımm normalde muzikallerden fena sıkılırım allah biliyo :) ama bu cok ilgimi cekti, e madem ankaradayım, ne duruyorum o zaman helva yapmaya baslayayım :))

    ReplyDelete
  4. ikincisi özellikle çok etkileyici görünüyor...

    ReplyDelete
  5. aaa cok ozendım de bana bıraz uzak yerde yanı :( ama fırsatını yakalarsam kesın gıdıcem :)


    begumyagci.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. @MarenAnita, I have already checked your DIY which was amazing!
    Sorry I did not translate it into English, it was a show in home town. Indeed, they were very artistic and has many muscles!

    @KovaKadini’m, ay umarim gidersiniz ve eglenirsiniz canim;)
    Ayh ben de ozluyorum sizi, bulusacaksiniz diye de kiskaniyorum:/

    @MinikKus’um, muzikal sevmezsen hala sıkılabilirsin ama denemeye deger belki;) Helva alip git yanina bari, eglenmezsen diye:P

    @Hamide’cim haklisin! Ikincisi inanilmaz etkileyici!

    @Begum’cum, daha Mart’a var, belli mi olur belki gidersin;)

    ReplyDelete

I♥Comments!