Wednesday, January 11, 2012

Story of a skirt

This is a tutorial (kind of;)) of a simple skirt that I sewed by hand. Anyone can do it, if I could!


Pick one of your favorite piece of cloth, fold it and sew from inside. 
Go on sewing for the belt part where you are going to insert an elastic belt. 
And for the bottom part where you may need a decent hem, camouflage it with a piece of lace. 
Lace is a good one to hide the stitches. 
Done!
You're ready to wear;)

Seri etek dikimimin son parcasini bu kez fotograflayabildim;)
Bu kumasi taa Ankara'dan tasidim. Rengi cok guzel, simli ama cok sim dokuyor;) 
Yikadigimda HAYAT bir sure simli kiyafetlerle gezmek zorunda kaldi:P


Aslinda oyle basit ki bu etekleri dikmek! 
Ustelik dikis konusunda cok becerikli degilim ve bir dikis makinem hala yok!
Ben dikebiliyorsam, herkes diker;)


Ikiye katladigimiz kumasi ic kisimdan makine dikisi gibi dikiyoruz.
Minik dikisler yapiyorum ki disaridan belli olmasin, ki gordugunuz gibi pek belli olmuyor.


Bel kismi icin bazen ince, bazen kalin lastik seciyorum (kumasa bagli).
Bel kismi icin burada kalin lastik kullandim, daha cok pile veriyor.
Gordugunuz gibi icte daha buyuk dikisler varken, disarida noktasal dikisler var ve disaridan hic belli olmuyor, buyutecle bakilmazsa;)

Alt kismi duzgun olan kumaslarda rahatim, alt kismini oylece birakiyorum. 
Ama birakamayacaklarim oluyor, asagidaki gibi. Ve hilem burada basliyor.
Eger burayi ice katlayip dikersem, dikisler duzgun durmuyor, makinede dikisi olmadigindan. 
O yuzden careyi buralari kamufle etmekte buluyorum.

Buradaki kamuflajim bir parca dantel. 
Dantelde dikisleri saklamak cok kolay cunku;)

Iste sonuc!
Kalin bel lastigi ve yeterli genislikte kumasla elde edilmis pileler ve dantel kamuflaji ile etegimiz hazir. 

Nasil giyeceksin beni simdi diye bekliyor etegim;)




26 comments:

  1. Tatlım helal olsun sana şahane olmuş :) kombinini merakla bekliyorum :)

    ReplyDelete
  2. valla süper olmuş tatlım hemde elinde dikiyorsun :)

    ReplyDelete
  3. ÇOKK CİCİ OLMUŞ CANIM:) GULE GULE GIYY

    ReplyDelete
  4. süper olmuş sevgicim gerçekteen ! ellerine sağlık ;)

    ReplyDelete
  5. Hem rengi hem modeli walla süper ellerine sağlık :)

    ReplyDelete
  6. Ellerine saglik guzelim - super bir etek olmus ;))) Bayildim rengine!!! Dantel degisik bir dokunus kondurmus ;))) Bende boyle guzel, cici etekler dikmek istiyorum - en kisa zamanda denemek lazim ;))) Opuyorum xxx

    ReplyDelete
  7. Çok şahane olmuş ve dediğin gibi de kolay yapılır duruyor..

    ReplyDelete
  8. ayyy süper olmuş, bayıldım ...
    teknik harika, kırk yıl düşünsem aklıma gelmez .. Renklerin uyumu da süper olmuş ellerine, zekana sağlık :))

    ReplyDelete
  9. Sevgicim eline sağlık tam senlik olmuş, elin değmişken bana da bi tayyör dikiversen diyorum:)

    ReplyDelete
  10. valla canım harika makinelere taş çıkarıyorsun süper bi hatunsun artık giy de görelim hıı??

    ReplyDelete
  11. Wow,super valla Sevgi'cim,ellerine saglik...Makine olmadan da,elde nasil dikecegimizi gosteriyorsun,bravo sana...Dantel yoksa; o durumda,cakmakla hafif hafif yakarsan,sokulme olayi biter ;) Bu da aklinda olsun,benden bir tuyo ;)
    Bakalim nasil giyeceksin,kombinleyeceksin ^*^

    ReplyDelete
  12. Sevgi'cim inanamiyorum bu etegi elde diktigine, ne beceriklisin helal olsun. Ben yapsam o buzguler hayatta bu kadar duzgun olmaz eminim. Kumasin rengi de cok guzelmis, hadi giy de gorelim :))

    Sevgiler

    denizsaatcioglu.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. wuuuuuuuuuuuu! ohannesburgerking demek istiyorum şu an!
    bebegim ellerine parmaklarına gözlerine saglık. renk, model şahane. ne güzel olmuş da giyilmeyi beklermiş *.*
    bu arada bana da sürekli nasıl örüyosun, dikiyosun mesajları geliyodu, sana link verecem, gelsin nasıl yapılırmış detaylıca herkes ögrensin senden:)
    e hadi giy de görelim amaaaaaa :)

    ReplyDelete
  14. Çok tatlı bi rengi var. Teninede çok yakışacaktır diye dşünüyorum. Minyon olmanın avantajı minnacık şirin eğlenceli etekler dikebiliyorsun. Benim için diktiğini düşünsene günlerce dik dik bitmez :))) boşver makineyi sen. Şimdi el yapımı giysiler daha değerli :) Güle güle oynaya oynaya kullan ...

    ReplyDelete
  15. a valla bravo, ben makinemin yerini bile unuttum ;)

    ReplyDelete
  16. makınesiz yaptıgın hiçbelli olmuyo masallah sana
    mafıretlı kovam benım
    hayatı sımlı sımlı dusunemıyorum hahaha

    ReplyDelete
  17. harikaaaaaaaaa :D
    bayildim, emegine saglik
    rengide cok hos !

    ReplyDelete
  18. yaaa ellerine kollarına gözüne sağlık nasıl güzel olmuş bikere eteğin rengi kumaşı ne kadar güzel .ben de istiyorummmmmmm:)))

    ReplyDelete
  19. hamaratlisin baya canim cok güzel olmus eline saglik.Kumasda yani harikaymis iyiki getirmissin :))

    Mein Blog/Blogum

    ReplyDelete
  20. Çok güzel olmuş, hatta muhteşem, özellikle etek mavi gibi bir renk olunca. Tek kelimeyle bayıldım:)

    ReplyDelete
  21. ellerıne saglık kuzum ama ben boyle seyler goruncxe moralman sıfır oluyorum neden neden tanrım yetenek dıyorum bana dıyorum dıye haykırmaktan :P

    ReplyDelete
  22. @Yesim’cim, hihi tesekkurler kuzum ama cok basit bisi bu;) Umarim yakinda bir kombin gelir;)

    @Cemre, evet tatlim, makine almamakta direniyorum;) Cok tesekkur ederim:)

    @Serap, cok tesekkurler canim, cici bir etegim daha oldu;)

    @Alice’cim, hihi begendin demek, cook tesekkurler canim;)

    @UzunInceKivircik, bu kumasin rengi beni benden almisti zaten, cok tesekkur ederim;)

    @Emilie, canim sen de dene, oyle basit ki!;) Dantel biraz zorunluluktan olsa da fena olmuyor;) Cok tesekkurler, opuyorum;*

    @Esra, ooo gorundugunden de kolay;) Cok tesekkur ediyorum;)

    @BonBon, tesekkur ederim tatlim;)

    @UcKadinUcModa, hehe, teknik denirse buna da canim;) Kamuflaj benimkisi;) Renklerin uymasi beni de tatmin etti;) Cok tesekkurler canim;)

    @Reyhan'cim, istedigin tayyor olsun;) Geliyorum Ankara'ya olcu almaya;)

    @Hamide'cim, hehe makinelere nasil tas cikarayim be tatlim;) Ama tesekkur ediyorum;)
    Artik giyeyim di mi;)

    @FerahFeza'm, cok tesekkur ederim;) Oyle demeyelim de, daha cok 'makine olmadan etek kamuflaji' diyelim;) Cakmakla yakmayi senden ogrenmistim, baska durumlarda kullaniyorum. Ama bu kumas saten oldugundan pek guzel durmayacagini dusundum.
    Hala dusunuyorum nasil giysem diye;)

    @Deniz'cim, cok tesekkur ederim;) Buzguler cok da ayarli degil, giyince ayarliyorum zaten;) Bu posta bu kadar cevap yazdiktan sonra artik yakinda giymeliyim;)

    @MinikKus'um, utandiriyorsun beni^_^ Azicik zaman ve cabayla yapilacak kadar bisi bu;) Ama renk guzel olunca daha bi havali oldu sanirim;))
    (Bu arada, HAYAT ohannesburgerking nedir diye soruyo:P ;)))

    @Serpil'cim, sen de benim gibisin, gel bu etegi giy, sana da olacaktir;)
    Ya el yapimi degerli ama azicik zahmet oluyor. Makine olsa, ona da el yapimi derim ben hem;))
    Cok cok tesekkur ediyorum tatlim;)

    @Syhn'cim, gelip bulayim ben;)

    @KovaKadini'cim, tesekkur ediyorum;) Bu kumas cok kamuflajliydi, baskalarinda elde dikme hatalari oluyor.

    Hehe cok simli olmadi HAYAT, azicik oldu:D

    @KucukSeyler, tesekkur ederim:D
    Rengi en guzel di mi;)

    @Mismet, hihi cook tesekkurler canim;) Neden olmasin, TR'den kumas alip dikeyim sana da:P

    @Guzelgul, evet tatlim ya, tasidigima degdi kumas:) Cok tesekkur ederim;)

    @Modagrafya, ay ay ben de yoruma bayildim, cok tesekkurler!

    @Grace'im, cok tesekkur ederim ama sen prensessin, takma boyle seyleri kafana;))

    ReplyDelete
  23. ay inanamadım bir an !
    kocaman tebrikler :) bizde makine var annem de ben de son derece ürkek..
    şahanesin... :)

    ReplyDelete
  24. Seda cok cok tesekkur ederim, cok mutlu oldum coskulu yorumunla;)

    ReplyDelete
  25. Blogu yeni keşfettim bayıldım!

    Bu kadar basit mi ya :) yani dikdörtgen bir kumaş alıp , ikiye katlayı dikip beline de lastik hoopbu kadar güzel birşey süper :)

    ReplyDelete

I♥Comments!