Monday, January 2, 2012

Floransa/ Florence/ Firenze

Here comes the trip to Florence on New Year's Eve!
Despite the cold, it was great! Florence is already so beautiful and thanks to our dear friends, the trip was awesome!
Happy new year!

2011'in son gunu bes arkadas dustuk yollara... Gelin an be an anlatayim size yolculugumuzu;)

Floransa'ya bu 3. gidisimiz. Ama fark ettim ki daha blogda sevgili Firenze icin bir post girmemisim, ayip etmisim!
Ilk kez arabayla gittik o yuzden otoyolda durup, meshur 'her yon' tabelalariyla poz vermezsek olmaz!


Arabamizi park etmek icin Michelangelo tepesini (Piazzale Michelangelo) sectik.

Burasi Floransa'nin panoramik goruntusunu yakalayabilmek icin 1800'lerde insa edilmis bir alan.
Adindan da anlasibilecegi uzere heykeltras Michelangelo'ya adanmistir. 
Hatta asagida da goruldugu uzere David'in ve diger calismalarinin bronz kopyalari da alanda yerini almis.

Alanin mimari Guiseppe Poggi bu alani tasarlarken, Michelangelo'nun eserlerine bir muze olmasini istemis ama bu hic gerceklesmemis:/

Gun batiminin tepede olusturdugu guzel anlardan...

Ve Floransa, tum guzelligiyle...

Sagda Basilica Santa Croce, solda Duomo Meydani...
Duomo meydaninda katedral, vaftizhane ve can kulesi bulunuyor. Katedral Italya'nin en buyuklerinden biri ve ayrica kubbesi insa edilmis en buyuk tugla kubbe.

Solda Palazzo Vecchio, sagda yine Duomo meydani...

Palazzo Vecchio, Piazza della Signorina'da bulunuyor. Floransa'nin en meshur alani. Michelangelo'nun David'inin bir kopyasi da burada.

David'in orjinali nerede derseniz, kendisi tum hasmeti ve guzelligiyle Accademia Gallery'de sergileniyor.
Kesinlikle gorulmesi gereken eserlerden!

Ve meshur Ponte Vecchio da panoramik goruntuye girebildi. 


Arno nehri uzerinde bulunan Ponte Vecchio yani eski kopru ilk olarak 900'lerde insa edilmis.
Sel ve insan faktorleriyle darbe almis, yikilmis defalarca ama yine de bir sekilde bugune kadar gelebilmis.

Bu kopru uzerinde hep dukkanlar bulunmus; gecmiste de, simdi de. Simdi kuyumcularin ve sanat galerilerinin yeri olan bu kopru eskiden kasaplarin yeriymis :o
Bu arada 'iflas' kelimesinin ingilizcesi olan 'bankruptcy'nin de bu kopru ile baglantisini ogrendim.
Soyle ki: 
Buradaki esnaflar urunlerinin ilk olarak dukkanlarinin onune koyduklari masalarda (Italyanca'da banco) sergilerlemis. Eger bu esnaflar borclarini odeyemiyorlarsa, masalari askerler tarafindan kirilirmis. Yani 'bancorotto', kirik masa ya da ingilizce 'broken bank'. Boylelikle, masasi kirilan esnaf artik bir sey satamaz, iflas edermis.

Gercek renkleri de civil civil olan koprunun pembe halini de cok sevdim tabi ki!;)

Biraz 'biz' arasi verelim;)



Floransa'nin sokak suslemelerine bayildik! 
Her sokak baska suslenmisti.







Daha yakindan Duomo meydani...

Daha yakindan Palazzo Vecchio...

Gordugunuz binada isik gosterisi yapiliyordu, hem de Gucci sponsorlugunda:)
Bu binanin tam karsisinda bulunan binadan yansitilan isiklarla, bu bina uzerinde bir hikaya anlatiliyordu. 
Kayit yapabilseydik daha iyi anlasilirdi ama asagida gordugunuz fotografta yagmur yagiyor.
Daha once Milano'da da bu isik gosterilerine denk gelmistik. Videosunu bulabilirsem, yuklerim bir gun;)


Sevimli bir Italyan ristorante'si...


3 yil once de buradaydi bu atli karinca;)

Binmeden gecmezdim tabi ki!

Romantik ciftimiz;)

Floransa'da yeni yila girmek nasil derseniz;
Acikcasi ben yeni yila evde girmeyi tercih edenlerdenim. Daha rahat, daha sicak... Hani olurda Yeni Zelanda'da yeni yila girersek o baska, o zaman kimse beni eve sokamaz:P

Bu Italya'daki 3. yeni yila girisimiz ve ilk kez disarida kutladik. 
Milano'da acik havada yeni yila girmenin pek matah olmadigini ogrenince oraya gitmeyi hic istemedik.
Ama Floransa daha sicak bir sehir. Daha guzel, daha tarihi, daha romantik, daha eglenceli:)
Yeni yil icin dort ayri alanda, dort farkli gosteri vardi; hafif muzik, caz, klasik muzik ve pop. Digerini bilmiyoruz, biz ucune gidebildik:)

Baslarda sogukla biraz cebellestik ama sonra yeni yil heyecani ve eglence ile isindik. 
Bakalim bu havai fisekler ve iki ayri alandaki eglenceleri begenecek misiniz?





Yazi dizimiz yarin surpriz bir sehirle devam edecek;)

Hepimize musmutlu bir yil diliyorum!





16 comments:

  1. sen anca gez, toz.. hiç buralarda bi minikkuş var, onun da canı çeker, ama o kadar uzun mesafe uçamaz diye düşünme pis kadın:P
    öncelikle sizi çift olarak kucaklamak istiyorum sevimlilik muskaları yaaa..
    bide çorabını çok sevdim bebeeem, şeker gibisin*.*
    kocişinle musmutlu bi yıl diliyorum tekrardan:)

    ReplyDelete
  2. gez bakalım :) esınle bırlıkte super bır yıl dılıyorum canım o ıc acan kombınlerının ve guler yuzunun hıc eksılmememsı dılegı ıle

    ReplyDelete
  3. floransa uzaktan uzağa taptığım bir şehir desem yalan olmaz, gerçi özetle italya öyle ama :)

    neyseciğime sana ve eşine mutlu mutlu mutlu yıllar diliyorum, çok güzel bir sene geçiriin ;)

    ReplyDelete
  4. fotograflar cok cok güzel, ayri ayri güzel hepsi! özlliklede esinle cektiginiz, bayildim ona!!

    umarim hep böyle sevgi dolu devam edersiniz hayatiniza :)

    Almanya'dan sevgiler
    Cana

    ReplyDelete
  5. Harika fotoğraflar. Floransa zaten harika bir şehir olarak aklımda kalmıştı ama bu kadar renkli ve süslü görmemiştim kendisini.:) Bayıldım. Pembe Ponte Vecchio'ya da ayrıca bayıldım.:)

    Yeni yıla çok keyifli girmişsiniz belli Sevgi'cim. Bu keyfinizin tüm yıl katlanarak artması dileğiyle.. Sağlık ve mutlulukla geçireceğimiz çok güzel sürprizlerle, heyecan ve eğlenceyle dolu bir yıl olsun 2012 hepimiz için..Sevgiler..

    ReplyDelete
  6. içim açıldı, özellikle Michelangelo tepesi ayrı güzel geldi bana, günbatımının da etkisi büyük.. :) bir küçük Floransa turu attım sayende ;) yazı dizisinin devamını bekliyorumm :)

    ReplyDelete
  7. ne güzel gezmissiniz imrendim vallahi :D ama fotoraflar sayesinde bizleride gezdirdin :)yeni yiliniz kutlu olsun

    Mein Blog/Blogum

    ReplyDelete
  8. yaaa ne muhteşem bir yermiş orası fotoğraflara ve mimariye bayıldım inşallah biz de bir gün görebiliriz buraları :)) siz de çok tatlı görünüyorsunuz canım, iyi seneler...

    ReplyDelete
  9. Super bir gezi yazisi daha,gezmeleriniz bol olsun tatlim yeni yilda da...

    O kopru ile ilgili bi yazi okumustum,baya merak ediyordum,kuyumculari filan gosteriyordu ki super seyler vardi hatirladigim kadariyla :) Gidilesi gorulesi ne diyelim :)

    Eglenceli gecmis belli ki,eglenceniz her daim sursun bu sene de, kazasiz,dertsiz,tasasiz super bi yil olsun size,ikinize...

    Her zamanki gibi cok tatlisin Sevgi'cim,videolarla bende gitmis kadar oldum :) Operim tatlim ^*^

    ReplyDelete
  10. harika resimler :)

    http://stylishtimes.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Ne harika fotoğraflardır bunlar, işte bende şimdi sizi kıskandım ^^

    Çok eğlenmişsiniz belli, yılın harika geçsin kuzum hep böyle gül Hayat'ınla beraber, hep mutlu ol :)

    Koccaman koccaman öperim seni :*

    ReplyDelete
  12. Canım benim gece gece pek iyi geldi Floransa sokakları.
    Süprizlerle gelişen olaylar ve güzel geçen bir gece .
    herşey ışı ışıl ve rüya gibi
    gerçekten romantikmiş .
    Atlı karıncaları çok seviyorum ki nedendir bilinmez :D
    Ponte Vecchio nun pembe ışıkları minik minik pencereleri .
    ohhhh çok mersii :D

    ReplyDelete
  13. Tatlim yazmayi unuttum,ayakkabilarin pek guzel,cok begendim...

    Bir de, Italya'da gormediginiz sehir kaldi mi? Ezberlediniz artik,hani gelsek iyi gezdirirdiniz :) Yada gelenleri ne guzel gezdiriyorsunuzdur,hayran olmamak ne mumkun ^__^

    Operim yine ^*^

    ReplyDelete
  14. @Minikkus'um ya, deme oyle! Bak soz veriyorum, ben sen Paris'e gidince bisi demeyecegim:D
    Biz de seni kucakliyor, opuyor, guzel bir yil diliyoruz Erman'ciginla;)
    Cook tesekkur ediyoruz;*

    @Grace'cim, gezeyim daha di mi;) Canim benim cok tesekkur eder, kocaman operim;*

    @What'sNext, Floransa bizim icin de acik ara onde;) Umarim sen de uzaktan uzaga kalmaz, gelirsin buraya;) Hem de bu yeni yilda! Cok tesekkur ediyoruz, gupguzel bir yil diliyoruz;)

    @Cana, cok cok tesekkur ederim, ne mutluluk verici bir yorum bu boyle!
    Guzel bir yil dilerim;)
    Italya'dan sevgiler;)

    @Imge'cim, bence siz bu gezgin ruhla en az bir kere daha gelirsiniz buraya! Suslu Floransa bizim icin de bir ilk oldu ve cok sevdim! Her yeni yila orada girelim isteriz artik;)
    Oyle guzel ve icten dilekler de bulunmussun ki Imge'cim. Sana cok tesekkur ediyorum. Ben de sana en iyi dileklerimi gonderiyorum, sahane anilae toplayacagin heyecanli geziler, guzel etkinlikler, mutluluklar diliyorum. Sevgilerimle canim;)

    @Maya'cim kucuk turunu sevmene cok sevindim;)

    @Guzelgul, sana da guzel yillar canim;)

    @Hamide'cim, o zaman bu yil icin dilegim, yeni kumru ciftimizin 2. balayi icin Floransa'ya gelmesi olsun;) Ne dersin?;)
    Mutlu seneler size canim;)

    @FerahFeza'm, ay insallah bol bol gezeriz canim! Hatta siz de gelirsiniz, belki oyle gezeriz;)
    Ya evet, Floransa'ya sirf mucevher almak icin gelenler varmis:O O kadar tarih ve sanatin icinde! Kopruye biz guzel tarihi yapi diye bakiyoruz;)
    Kuzucum benim, kotu seyler bu yilda ancak 'siz' eki ile bizimle olsunlar, yani olmasinlar:D
    Sen de her zaman ki gibi yorumunla beni senlendiren canimsin, opuyorum seni;*

    @AysheRose, hos geldin bloguma, cok tesekkurler;)

    @J.D, heey beybikus! Kiskanma, geleceksin buralara! Bak kafiyeli bile oldu;)
    Canim benim cok tesekkur ediyoruz HAYAT'la. Opuyorum seni kocaman;*

    @Elif'cim, gece gece cidden guzelmis Floransa canim;) Sizinkinden guzel olmasin, biz de isildayan bir gece gecirdik;)
    Atli karincalara buyudukten sonra binmeye basladigim icin bende de yeri ayridir:P
    Ponte Vecchio'muz da pembis ve sirin di mi;)

    @FerahFeza'm, ayakkabilar Koton'dan, ayh ben de pek seviyorum. Rahatliklari da hic fena degil;)
    Kaldi kaldi gormedigimiz sehir;) Yazin insallah guneye dogru gidecegiz;)
    Gelin, size tur duzenleyecegiz;))
    Mucuk;*

    ReplyDelete
  15. bayılırım böyle gezi postlarına hele gitmek istediğim yerlerden birisiyse süper olur..güzel bir yıl dilerim fotoğrafların hepsi harika çok güzel bir yazı olmuş:))

    ReplyDelete
  16. Daphne, cok tesekkur ederim! Guzel bir yil dilerim ben de sana, gezmek istedigin yerleri gezebildigin bir yil dilerim;)

    ReplyDelete

I♥Comments!