Tuesday, September 20, 2011

Vatican Museums


Bu yil Roma'ya gitme sebebimiz, anne babamizla bulusup, Vatikan'i gezmekti. 
Daha once iki kez Roma'ya gidip, ayaklarimiz iflas edene kadar yurumustuk. O yuzden boyle sakin bir Roma gezisi pek yerinde oldu:)


Vatikan'a daha once gitmis olsak da, muzelerine ilk kez girdik. Giris biletlerimizi bir iki ay once internetten alip, upuzun bir giris kuyrugunu atlatmis olduk. Vatikan muzelerine giriste dini sebeplerden oturu kilik kiyafet uygunlugu olmasi gerekiyor. Buna cok anlam veremedim, cunku icerideki Sistine Sapel'i disinda dini bir yer degil burasi, adi uzerinde muze! Aslinda muze girisinde bunda pek problem ciktigini soyleyemeyecegim. Resimlerden de goreceksiniz ki ben makul boyutlarda bir elbiseyle girebildim. Sadece Sistine Sapel'e giriste omuzlarimiz kapansin istendi, orada da bir sal isimizi gorur;)

Bir post'la muzeyi anlatmam mumkun degil!
Sabah 10'da giris yaptigimiz muzeden, saat 5'e gelirken ciktik. Cok begendigimiz yerlerde biraz fazla zaman harcadik tabi ama hala goremedigimiz, ya da tam anlamiyla gezemedigimiz yerler oldu.

Ee gelsin o zaman fotolar;)

For the 3rd visit to Rome, We met our parents and had a long but great time in Vatican City & Museums.
Upon getting our online ticket previously, there was no long queue for us;)
We spent almost 7 hours in Vatican City which was quite satisfactory.

Here we start:

Anne kiz okumaya basladik bile; biz rehber, eslerimiz fotografci;)
Wives are the guides, husbands are photographer;)



Soyle bir yolculuga cikiyoruz (kaynak):
Layout of the Vatican Museums (source):


Some chosen parts of the museum...

Muze girisinden sonra, buyuk bir alanda, yukari cikacagimiz rampada bu kayikla karsilasiyoruz. 

Dunyanin cesitli  yerlerinden (genellikle Asya'dan) getirilmis bu kayiklar, yukariya cikarken bize eslik ediyorlar.

Rampanin sonuna geldik bile.

Cybele... Dogurganlik Tanricasi/ Goddess of Fertility

Michelangelo'nun La Pietà'si....

Bernini'nin Melek'leri....Bernini's Angels

Devasa ayak !

Bazi heykellerin gozleri cok korkutucu!

Creepy!

Tum hasmetiyle Herkul/Hercules; kolunda aslan postu, elinde budakli sopasi, silahi.
(benim fotografim basarisiz oldugundan, buradan aldim)

3 yasinda kaz bogazlayan cocugun insan gucunu temsil eden heykeli

Uyuyan Eros;)

Haritalar galerisi...
Gallery of Maps...

Once upon a time, Italy...

Ne guzel porselenler! 
Kadin her yerde kadin, hemen evimize istedik bunlardan:P


Odalar arasi gecisler...

Daha cok heykel...



Cortile del Belvedere yani Belvedere meydani ve Arnaldo Pomodoro'nun Sfera con Sfera'si; yani kure icinde kure.

Sphere in Sphere by Arnaldo Pomodoro in Belvedere Courtyard...


Biraz yorulduk, dinlenelim;)

Bir sonraki post'la sizi Raffaello'nun akil almaz hayal dunyasina goturecegim!
The next post will be on magnificent painter Raffaello 





17 comments:

  1. ahh rafael'in eserleri mükemmeldi sabırsızlıkla bekliyorum yeni postunu =)vatikan'a gitmekteki en büyük amacım sistine şapelini görmekti ama bir hafta kalmama rağmen bir türlü gidemedim hala içimdedir :(

    ReplyDelete
  2. Romaya gidip La Pieta'yı görmeden geldiğim için çook pişmanım. Çook güzel gezmişiniz, çok gidesim var Romaya tekrar. Neyseki garanti olsun diye aşk çeşmesine 2 euro atmıştım:)))

    ReplyDelete
  3. hiii şapkanı yerim senin:) bi daha gitmiş gibi oldummm Roma'ya! yaa çok seviyorum ben bu şehriii senin anlatımınla bi daha gezdim o koridorlarda:)süper yazı olmuş tatlım ellerine sağlık:)

    ReplyDelete
  4. bayıldım fotoğraflara gerçekten gidip görülesi bi yer zaten roma görmek istediğim yerlerin başında yer alıyo..
    bu arada ben de dün bu elbisenin aynısından almıştım sende görünce daha bi hoşuma gitti ;)

    ReplyDelete
  5. ne güzel bir gezi canım:) Farklı mekanları fotoğraflarla bizde görmüş olduk sayende :))

    ReplyDelete
  6. Harika fotoğraflar!! Vatikan Müzesi'ne ben de bayılmıştım ve Rafaello Odaları'yla ilgili fotoğraflarını da merakla bekliyorum Sevgicim.. Rehberlik ve fotoğrafçılık iş bölümüne de bayıldım, aile gezilerinde bu yapılanmayı kullanmayı düşünüyorum..:))

    Sevgiler..

    ReplyDelete
  7. uffff çok güzel bir paylaşım olmuş,teşekkürler.

    ReplyDelete
  8. ailece güzel bir gezi ve paylaşım olmuşşş

    ReplyDelete
  9. Vatikan'ı ben hiç böyle hayal etmemiştim. Gidip görünce şaşırdım. İtalya'nın sadece bir mahallesi gibi geldi :)

    ReplyDelete
  10. Vatikan Muzes icin sirayi gorunce, acaba girmesek mi demistik. Sira bekledigimden hizli ilerlese de onceden biletleri almak cok daha mantikli. Sizin gezi cok guzel olmus.Fotograflara bakinca aaa ben bunu gormemisim dedigim seyler var, herhalde buyulenip gezince, bazilarini atlamisim:(

    ReplyDelete
  11. Şortla içeri girdin mi ben kısın sortumun uzerıne boynumdakı scarftan etek yapmıstım:)


    http://waysofgrace.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Wow,nasil da guzel eserler,tarih kokuyor bu post.Keske bende olsaydim dedim bakarken...Sabah 10'dan aksam 5'e kadar 1 binada mi gecirdiniz??? Iyi SIKILmadiniz tatlim.
    Raffaello'nun eserlerini merakla bekliyorum,ki favorilerimdendir ^_^
    Aile boyu gezi,cok ozendim mi desem,ne guzel ya Sevgi'cim,iyi ki gitmissiniz ^_^

    ReplyDelete
  13. Süper resimler ve detaylar, sayende tekrar gitmiş kadar oldum. devamını sabırsızlıkla beklemekteyim..

    Buket Taman

    ReplyDelete
  14. Sanırım İtalya ve özellikle Roma ile ilgili olan hiç bişeyden sıkılmıyorum ve sürekli görebilirim:) Yeniden anılarım canlandı tatlım ohh ne güzel oldu post:) Aİlecek ne güzelde gezmişsiniz öle:) Ayrıca o şapkanın şirinliği nedir öle:)

    ReplyDelete
  15. En çok Bernini'nin meleklerini ve uyuyan Eros'u sevdim canlısını görmek istedim canım :) Düzenli olarak burada Arkeoloji müzesine giden birisi olarak oradaki eserleri senin karelerinden incelemek çok heyecanlandırdı beni. Hep bir sonraki istikamet İtalya diyorum bu postlardan sonra dizginlenemez bir hal aldı bu isteğim :) Tavandaki freskler ve porselenler de muhteşem gözüküyor :))



    Giz’li Teras

    ReplyDelete
  16. ama simdi ben de size kailmak istedim yaaa:)
    italya'yi o kadar cok severim ki Sevgi valla bak benim icin bi cappucino ic hadi:)hihihi
    www.pelininstyle.com

    ReplyDelete
  17. @Irem, umarim Raffaello’nun post’u seni memnun etmistir;) Biliyorsun Roma’ya bir hafta gitsen de her yeri goremiyorsun. O yuzden umarim bi baska sefere;)

    @MyLifebook, Funda’cim tamam iste, bir daha gelirsiniz Roma’ya mubarek bi gunde La Pieta’yi gormye gideriz:D 2 Euro kesin getirir seni Roma’ya, ben cent’lerle gidip geliyorum:P

    @Gizzy’cim, Roma biz Ankarali’larin ikinci Istanbul’u degil mi canim? Seviyoruz ikisini de;) Hihi begendin demek sapkami;)) Opuyorum tatlim;*

    @Alice’cim, umarim bir gun gelirsin o zaman. Hem de biz hala buradayken;)
    Hii demek elbise kardesi olduk;) Gule gule giy canim;)

    @Ebru’cum, pek guzeldi gercekten;)

    @Imge’cim, Raffaello post’unu sevdin umarim;)
    Evet evet aile bu gunler icin var. Yalniz Vatican icin en az 4 kisi olmali;) Sevgilerimle canim…

    @Gulumse’cim ne demek vazifemiz;)

    @KovaKadini, oyle oldu, pek de guzel oldu;)

    @MissSensible, ee 0.99km2’lik bi yer canim;) Mahalleden de kucuktur belki;)

    @Lulu’cum, evet sabredip girmek lazim, oyle ya da boyle;) Insan gezerken cok suurlu gezemiyor, oncesi ve sonrasi bilgileriyle tamamlaniyor gezi. Di mi;)

    @Grace, sortla girmedim tatlim, diz ustu elbiseye bir sey demediler ama:) Ama yine de yedek salim da vardi;)

    @FerahFeza’m, insallah bir gun sen de burada olacaksin^_^ Evet evet tam 7 saat! Sıkıldık bazen yemek falan yedik iceride;)) Siz gelin bir aile gezisi daha yapariz canimcim;)

    @Buket, cok tesekkurler, umarim devamindan memnun kalmissindir;)

    @Zeto’cum, hihi ben de bolca gosteriyorum canim;) Hem Gizzy’cim, hem sen, hem ben sapkamin fan’i olduk sanirim;)) Tesekkurler canim;*

    @Giz’cim, heyecanla buraya gelmenizi bekliyorum, lutfen biz buradayken gelin;)

    @Pelin’cim, alin mini Juliette’imizi, siz de gelin katilin bir sonraki gezimize;) Oyle uzaktan sevmekle olmaz Italya;) Gelin size en guzel cappuccino’lardan icirecegim;)

    ReplyDelete

I♥Comments!