Sunday, September 11, 2011

Pazar gezisi-Padova

Aslinda bu gezimiz gecen haftaki Veneto gezimizin bir parcasi. Ama hafta icindeki yogunlugum, beni bu post'u yapmaktan alikoydu. 
Ben de sanal pazar gezisi niyetine bugun yayinlayayim istedim bu post'u. 
Yalniz cok fotograf var; umarim sıkılmaz, eglenirsiniz;)

Padova Venedik'e yaklasik yarim saat uzaklikta. Bu son gezimizin Venedik Film Festivali ile cakismasi ve bizim kalacak yer bulamamizdan oturu, Padova'da kalmaya karar verdik. Cok dogru bir karar verdigimizi B&B'mize gidince anladik. Booking.com'dan ayarladigimiz, hakkinda hic bir yorum olmayan B&B'ye giderken biraz tedirgin olsak da, gittigimizde tum endiselerimiz dagildi.
Kaldigimiz yer B&B La Bricola. Yeni acilmis bir bed&breakfast. Italya'da yeni acilmis yerlere guvenmek lazim; ozenli, temiz ve ucuzlar;)

As a part of last week's journey to Veneto, next destination was Padova; the city of students;)
The city is just 30 minutes away from Venice. 
We stayed in a lovely B&B called as B&B La Bricola.

Iste kaldigimiz yer:

Ve Padova...
Tarihi merkezin girisi...
Sehir Bacchiglione nehri uzerinde
Padova tam bir ogrenci sehri; her yerde ogrenciler icin indirimler, kolayliklar mevcut. Kuaforler de bile!
Padova'nin ogrenci sehri olmasinda 800 yillik, unlu Padova Universite'sinin rolu buyuk. Padova Universitesi bizim gittigimizde restore ediliyordu, giremedik ve Galileo Galilei'nin kürsüsünü goremedık:(

Padova is famous with its universtiy where even Galileo Galilei had a chair.


Harita hep elimdedir zaten, rotalari ben belirlerim:P

Mesela bu rota bir galeriye gidebilir;)

Palazzo della Ragione:
Devasa giris...

81.5m uzunlugunda 27m genisliginde 24m yuksekligindeki salon.
Avrupa'daki kolonlarla desteklenmeyen en buyuk catiya sahip salon. (Insaatcilara ozel bilgi:P)
Padova fresk'leri ile unlu bir sehir. Bu saray da bunun en guzel kaniti olmali. Duvarlar astrolojik ve dinsel simgelerle kaplanmis durumda.

Bu fotografi biz cekemedik; ah bir 'fish eye' olsaydi!

Icerideki isik yetersiz ve ben fotograf cekmek icin sabirsiz biri olunca boyle titrek bir foto cikti.
Ama yine de salonda bulunan bu hasmetli ati gormeden gitmeyin istedim:)

At tamamen tahtadan yapilmis.




Astrolojik fresk'lerden Kova'yi yakalamasam olmazdi! 


Sarayin alani ise Piazza Erbe; her gun kurulan pazar icin.

Cesit cesit risotto ve corba karisimlari.
Benim favorim mi Risotto con Lamponi! Yani ahududulu risotto:)
Kulaga degisik gelse de, pembemsi goruntusunu ve tadini cok sevdim ben;)

Bir kabak ne kadar cesitlenebilir:D

Fotograftaki SvGLove'i bulunuz:P

Cok sevdim bu duvari!

Ve bu evi!
Cok guzel degil mi; bol bol gunes girer, hem tarihi merkezde, hem sehir merkezinde, hem yesilliklerle kapli, hem kocaman;)

Boyle bir kupe askiligina ihtiyacim var!

Venedik gibi...


Ne guzel bufeler var...

Ve en sevdigimiz yere geldik.
Italya'nin 90.000m2'lik, en buyuk alani.
Eliptik sekli, kanali ve kanal boyunca siralanmis heykelleri ile goz alici bir kucuk ada!



Aa bir de gelinler vardi:)


Uzaklardan gorunen Saint Anthony Basilica'si...

7 kubbeli bu basilica Il Santo yani Aziz diye de biliniyor. 
Yapi 13. yy'da insa edilmis.


Donatello'nun saheseri bronz binici heykeli ise tum hasmeti ile alanda duruyor.

Mumlar!


Bir lahit altinda dinlenen gencler;)

Ogle yemegi arasi...

Hem yer, hem bilgilenirim;)

HAYAT'tan kus temali calisma...Heykel ve gercek guvercinlerin arkadasligi;)

Sevimli kafeler...

Ve donus yolundayiz...
Yorulmus bedenleri, ayaklari dinlendirme vakti;)

Dergisiz dinlenme olmaz;)




17 comments:

  1. Rehberliğinde güzel bir gezi yapmış oldum tatlım fotoğraflarla.O küpe askılığı var ya şahane birşeymiş bayıldım.Kabaklar da acaip sevimliler cidden,çeşit çeşit.iyi pazarlar kuzum :)

    ReplyDelete
  2. çok güzel bir yere benziyor.. çok güzel kareler;)
    http://editorist1783.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Çok güzel bir yer! Fotoğraflar çok hoş;)

    ReplyDelete
  4. Meyve sebzeler ne guzelmis:) Yolun ortasindaki gelinle damat da ne kadar dogallar:) Cok guzel bir gezi olmus canim.

    ReplyDelete
  5. SvG'cim senin İtalya gezilerini anlatışına bayılıyorum, kendimi google earth'ün 3D bubblelarında gibi hissettiriyor :)) ben şimdi Padova'ya gittin mi deseler, gitmedim ama gitmiş kadar oldum derim :)) Elinde harita ile güldüğğün fotodaki ifadenin içtenliği inanılmaz, çerçevelik bence;) freskleri, meydandaki pazarı, graffitili duvarı ve Venedik gibi evlerin arasında yer alan kanalları çoook sevdim! mini puantiyeli elbisenin hem önden hem de sırttan duruşu harika tatlım ayrıca topuksuz bir ayakkabı bu kadar güzel olabilir! ;)


    http://betwinus.com/

    ReplyDelete
  6. cok güzel cekilmis resimler bende görmek istiyorum oralari:((

    ReplyDelete
  7. Ne güzel bi şehirmiş Padova. Heryerden başka bir güzellik çıkıyor. Tarih zaten muhteşem, sonra kanallar, bir de üstüne pazar. Gezmek için kesinlikle muhteşem bir rota!

    ReplyDelete
  8. sıkılmak ne demek ayıla bayıla baktım fotolara, çok güzel yerler gerçekten.. gezmiş görmüş kadar olduk:)

    ReplyDelete
  9. Fotoğrafları çok beğendim:)

    Duvarda gözüm kaldı yaa aynısından odama yapasım geldi:D

    ReplyDelete
  10. Sevgi'cim,bende meraktaydim,nerdesin diye,yine de mailini bekliyorum canim ;)

    Ne guzel bir yerde kalmissiniz oyle,cok begendim odanizi,renkleri filan sicacik bi gorunumu var :)

    Guzel yerler,guzel pozlar,gulen gozler :) Hepsi harika fotograflar tatlim,ne guzel gezmissiniz,gormussunuz,bende sayenizde gormus kadar oluyorum ^_^

    Bol bol at figurlu bir yermis orasi :)

    Kabaklar pek $irin ^_^

    Kupe askisi supermis, kocaman,tam bizlik dimi?

    Ne guzel ya,sicacik bir yer,gunesli....Ah ah :)

    Mumlar ne kadar pahali!
    Sandvicin ustundeki ne,patlican mi :)))

    Hayat'in cektigi guvercinli foto muhtesem!

    Ve gezinin sonu <3
    Super gecmis geziniz, cok begendim fotograflari tatlim, opuyorum kocaman ^*^

    ReplyDelete
  11. çok güzel bir post olmuş yine gitmiş kadar oldum ellerine sağlık canımcım

    ReplyDelete
  12. nişanlımın tek hayali zaten İtalya gezisi.söliim de baksın hemen bloguna.teşekkürler...

    ReplyDelete
  13. aaaa ama saçların topluuu:) seni böyle gördüğümüz nadir pozlardan:) ama çok yakışmış canım:)

    elbisen de çok hoş:) çok beğendim seni,çok:)))

    ReplyDelete
  14. sevgi küpe askılıgı demişsin ya ben kravat askılıgına asıyorum takılarımı cok rahat oluyor aklında olsun

    ReplyDelete
  15. en asık sevgi dolu bloggerdaN gezgin bloggera dogru gidiş mi var ne.

    o kupe askılıgından benımde olsa sahane olur valla.

    kabaklar da cok iyimiş.
    her şeyi yapılır. :P

    ReplyDelete
  16. @Aktuelmoda, canim benim, mutlu oluyorum sizinle paylasimlarimda;)
    Ya sorma, deli gibi ariyorum o kupe askiligini;) Sana da beyazi lazim, hep beyaz ya senin esyalarin;)
    Opuyorum tatlim;*

    @Esra, hos geldin bloguma;) Evet, Padova'yi gec kesfettik biz, gercekten pek guzel bi yer.

    @Dream, fotolar icin Hayat'a tesekkurler, di mi;))

    @Lulu'cum, sen de pazar seversin demek;) Hihi valla oylelerdi, burada evlenmek pek rahat;)

    @BeTwinUs, canim canim canim! Ya nasil siritiyorum yorumlarinla biliyor musun;) Sen GoogleEarth'e oluyorsun, ben bulutlarin ustunde;)
    Daha da mutlu etti bu gezi beni, sizlerle gezmis gibi oldum;)
    Elbiseyi de gonul isterdi ki topuklularla giyeyim, ama saatlerce yurumek varken isin ucunda, pek mumkun olmadi. Ama guzel de olmus demek;)

    @Guzelgul, hos geldin;)
    Belki bi gun de burada bir hos geldin derim;)

    @MyLifebook, Funda'cim Italya'nin bilinen turistlikleri disinda oyle cok kesfedilesi yerleri var ki! O kesiflerin tadiysa, bilinenleri gezmekten cok daha fazla!

    @Ligeia, sen de hos geldin;)
    Hihi demek sıkılmadan gezdik hepimiz, cok cok sevindim;)

    @InanirsakOlurBence, ohoo bence becerikli blogger'imizdan kacmaz bir graffiti;)

    @FerahFeza'm, siz gelin, sizleri de pek guzel yerlerde agirlayacagiz;)
    Cok mutlu oldum yahu, sıkılmadan hep beraber gezmis, gormus gibi olduk;)
    Haha buranin atlari, at ustundeki adamlari pek meshur;)
    Bizim degerli kupelerimiz icin oyle bi aski sart bence!:)
    Hehe, mumlardan bi tane aliyorsun, yillik ihtiyacin karsilanmis oluyor:D
    Evet evet kuzucum, patlican o;) Burada bazi ekmekler sebzeli oluyor;)
    Hayat mutlu oldu, fotografi begenmene;)
    Opuyorum canimcim;*

    @Rococosh, tesekkurler tatlim, sizi gezdirdim ya sevindim;)

    @Gulumse'cim, bence balayina gelin buraya, gezi plani bile yapariz sizin icin;)

    @HayatGuzel, hihi;) Kisa saclar uzama evresindeyken topluyorum bazen tatlim;)
    Cok tesekkur ederim, mucuk;*

    @Moda(e)rator, hemen kocaminkilere konayim diyecegim ama yok ki onun da;)) Ilk kravat askiligimiz benim icin olsun o zaman;)

    @KovaKadini'cim, asik gezginleriz biz;))
    Evet evet hepimize birer tane lazim askiliktan:P
    Yahu bilmiyorum neler yapiyorlar o kabaklarla, ogrenmem lazim;)

    ReplyDelete
  17. Merhaba,
    Damdan düşer gibi olacak ama yorum yapmadan duramadım.
    Öncelikle sitenize tamamen tesadüfen girdim,cumartesi akşam üzeri bir araştırma yaparken..
    ve cidden oldukça detaylı inceledim,beni aldı götürdü...

    Yüzüne gülmek ancak bu kadar yakışan az insan vardır,umarım daima gülersiniz.

    Ben de odtü de okudum , malzeme mühendisliğinde ama şimdi ne alakaysa kozmetik üretimi işi ile uğraşıyorum, oldukça da meşhur 2 markanın dizaynını yapıyorum. Yıllık kapasitemiz yurt içi yurt dışı 1.000.000 un üzerinde. Belki evinizde bir yerlerde benim formüle ettiğim bir ürün duruyordur kim bilir !!??
    O yüzden Tıp okumadım diye geriye bakmayın önünüzde ne fırsatlar olacak bilseniz şaşar kalırsınız.

    Sizinle birlikte odtü'ye tekrar gittim , inşaat a ve dolayısıyla bizim bölüme giden arnavut kaldırımda tekrar yürüdüm , patikalarda gezdim. Dostlarımı hatırladım , çimlerde uzandım.. Sizinle birlikte italya'yı hatırladım. Gerçi biz gidince sadece ambalaj fabrikalarını dolaşıyoruz , bayıyor ama arada bir kaçamakta yapmıyor değiliz. Hoş , o müzeleri hakikaten göremedim. İlk seferde ben de gideceğim , gaza geldim...

    İstanbul'da yaşamak zor ama alışınca istanbul hayatın kalbi oluveriyor. Ankara ise sadece nostalji benim için .

    Sayenizde son 20 yılımı hatırladım , teşekkür ederim.

    Ankara'da o küpe askılığını nereden bulacağınızı ben biliyorum : İtfaye meydanı var ulus'ta orada KOÇ ANTİK diye kocaman bir yer var tam sizlik..bana güvenin ve mutlaka uğrayın. Ben eşime almıştım o küpe askılığından.....

    hayata dair ne varsa sizi güldürecek daima yanıbaşınızda olsun.....

    çüzzzzz

    ReplyDelete

I♥Comments!