Wednesday, September 21, 2011

Bir Roma aksami


Vatikan yazilarima devam edecegim ama arada baska guzellikler sunayim istedim. 

Bu Roma gezimiz Vatikan odakli oldugundan kaldigimiz yeri de o civardan sectik (yani babamiz oyle secti;)).
Iyi ki oyle oldu, boylelikle biz de bir Roma aksaminda pek guzel goruntuler yakaladik.

Italya'nin en uzun 3. nehri Tiber ve uzaklarda gorunen St. Peter Bazilikasi...

A lovely evening in Rome…
This time, we stayed in a hotel close to Castel Sant’Angelo and Vatican City. It was a good opportunity to catch super lovely images of Rome at night.

Italya'nin en uzun 3. nehri Tiber ve uzaklarda gorunen St. Peter Bazilikasi...

Anne-kiz;)


Melekler Kalesi onunde melekler;))


Boylesine guzel bir restorani secmemizin cok onemli bir sebebi vardi.
Canim HAYAT'im dogum gunuydu o gun; 15 Eylul!
Sadece orada bulunan aile fertleri degil, koskaca iki ailemizin her mensubu canim HAYAT'imin dogum gunu icin bizimleydi o gun, fillen olmasa da kalben ve telefonla tabi;))
Siz de artik O'nu bildiginiz, tanidiginiz icin bir de blog ailemize duyurayim istedim canim GUNEY'imin dogum gununu: IYI KI DOGDUN HAYAT, IYI KI! 

A delicious spot for tasting typical Roman food:
We went to that restaurant by the suggestion of an Italian friend (actually suggestion of his mother:))
I have to say that it was one of the best restaurant that we have been in Italy. All our selections came out to be so delicious. I don’t think that I’ll forget that taste ever!
Though, it is a little bit expensive:/
However, it was my hubby’s birthday and La Campana would worth for a special day like this;)
Happy Birthday Amore!

Gelelim restoranimiza... 
La Campana tipik bir Roman restorani. Lezzeti tartisilmaz!
Secimlerimizden bazilari...

Fettucine al Tartufo Bianco: Beyaz tartufo'yu ilk kez denedim. Malum tartufo biraz cebi yakan bir mantar turu. Turkcesi domolanmis, ben bilmiyordum. Italyan yemekleri ile ilgili bir post'umda tartufo'dan uzun uzun bahsederim.
Ama pasta'miza gelirsek; tabakta az gorunsede, tartufo ve krema icerdigi icin cok hafif bir yemek oldugunu soyleyemeyecegim. Ama tadi damakta kaliyor! Hem de uzun sure! Sabah uyandigimda hala tartufo kokusu geliyordu burnuma:P


Carpaccio con rucola e grana: Incecik dilimlenmis pismemis sigir eti, roka ve grana peyniri ile. Et pismemis olsa bile, cok cok ince oldugundan yenilebiliyor. Saniyorum ust uste bir kac kez yemek pek iyi olmaz saglik acisindan;)


Tiramisu: Fotograf yeterince acikliyor sanirim,  nasil guzel bir sey oldugunu. Italya’da cok yerde tiramisu denedim, her zaman istenilen tadi bulmak kolay olmuyor. Oncelikle tabi ki ‘tiramisù fatto in casa’ olmali. Ama her ev yapimi tiramisu da mukemmel olmayabiliyor. Kahve ve peynir kremasi uyumlu kivamda ,kedi dillerinin yeterince yumusak olmasi lazim, benim icin. Kaşık kaşık yerim iste o zaman;)


Cok yedik, sindirim icin limoncello yerine mirto, hem de taneleri vardi icinde;) Her yemek sonunda garson gelir, kahve, limoncello veya baska digestive isteyip istenmedigini sorar. Genelde sindirime yardimci olmak icin limoncello vardir ama ben mirto’ya bayilirim. Mirto yaban mersini likorudur;)

Donus yolu da gidis kadar, yemek kadar sahaneydi!


Ah be ROMA!




17 comments:

  1. işte beklediğim fotoğraflar geliyo =) tiramisu muhteşem görünüyo ;)
    bu arada nice mutlu beraber yıllar diliyorum size =)

    ReplyDelete
  2. Fotolara baktikca oyle ozledim ki Roma'yi. Hemen takvime bakmaya basladim ne zaman gidebiliriz diye :)

    ReplyDelete
  3. Benim içinde gez canım.Manzara fotoğrafları her şeyi açıklıyor yeterince bence.:)

    ReplyDelete
  4. resimler çok güzel ya insan bakmaya doyamıyor...

    ReplyDelete
  5. Sevgi'cim yemek soleni olmus:) Yami yamiiii:) Ilk fotograftaki yemekler de sahane! Hayat'a seninle birlikte nice yillara:)

    ReplyDelete
  6. melekler kalesi önünde melekler fotoğrafına bayıldım, süper görünüyorsunuz. bu arada o masadaki tabakların hepsini alıp kaçıcam yani nefis görünüyor =)

    ReplyDelete
  7. Ah Roma, Ah Italyan yemekleri, ah o espresso lar, tiramisu lar... Nasıl özledim anlatamam. Gerçi söylemesi ayıp, çok güzel yaparım ben hepsini ama orada yemek bir başka :))

    Ne güzel bir gece olmuş, doğumgünü çok çok kutlu olsun HAYAT ının canım.

    denizsaatcioglu.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Karnımı acıktırdın gece gece :)) Yemek fotoğrafları oldukça iştah açıcı, siz de tabii çok şekersiniz ;) Benim yerime de gez tatlım, öptüm seni çok çok *-*

    ReplyDelete
  9. Super fotograflar,super gunbatimi....Ne guzel bir aksam gecirmissiniz canim,iyi ki dogmus Guney,tekrar kutluyorum buradan da,ailecek saadet bu olsa gerek ^_^ Yaban mersini likorunu hic tatmadim ve eminim begenirim bende ^_^
    Ama tiramisu'yu ben sevemedim bi turlu :S
    Pismemis etlerin tadi nasildi :) Ben onu da yiyemem bak :)
    Herkesin damak tadina gore olsun,yeter ki gece guzel olsun diyerek bitireyim :))))
    Opuyorum canim ^*^

    ReplyDelete
  10. ne güzel fotograflar, ne mutlu aile tablosu ^.^ HAYATının dogum günü kutlu olsun, uzun yıllar mutlu mesut birlikte yaşayın canım..

    http://minikkus.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. annen ile senin uyumun cok tatlı :) hayatın dogumgunu kutlu olsun Ailece yapılan tatillerin tadı baska oluyor tıpkı tiramisu gibi çok severim!!!
    bu yorumu yazabilmek için epey ugrastım yorum sayfasına girmiyor böyle deli bi internet mi olur ya :)

    ReplyDelete
  12. Roma tatilinizi takip etmeye çalışıyorum,çok hoşuma gitti ,hem fotoğraflar hem anlatım çok güzel...
    Keyifli günler dilerim:)

    ReplyDelete
  13. Melekler kalesini bende cok begenmistim, ama oraya gelene kadari fotograf makinemin akkusu bitmisti ; ) cooook güzel fotolar canim, herzaman gibi : )

    ReplyDelete
  14. SvG'cim okuduktan sonra "muhteşem bir Roma akşamı" olmalı başlık diye geçirdim içimden :) Öncelikle Hayat'ın doğumgünü kutlu olsun canım, nice mutlu senelere inşallah :) Aile ile geçirilen "evde" hissettiren sıcacık bir akşam, leziz tatlar ve muhteşem günbatımı bu anı daha da unutulmaz kılmış gözüküyor tatlım :) Çok yakışıyorsunuz birlikte verdiğiniz o sevgi, hayat, mutluluk dolu enerji buraya kadar geliyor inan canım :)


    Giz’li Teras

    ReplyDelete
  15. Yine Romaaaaa!

    Vallahi bu çeşme dilekleri kabul ediyor demek, baksana giden mutlaka bir daha gidiyor :) Çok güzel geçmiş yine belli :) Limoncello konusu ise bambaşka: ÇOOOK LEZZETLİİ!

    hele de buzz gibiyken :)

    ReplyDelete
  16. uzuuuunnn bir aradan sonra tekrardan seni okumak çok keyifli Sevgicimmm bu blog gezi blogu olmuş galiba:)) harika fotoğraflarrr... kaçırdıklarımı dergi tadında çevirip çevirip okumak için sabırsızlanıyorummm, görüşürüz şekerrrcim;))

    ReplyDelete
  17. @Alice, him yemek sever seni;)) Tiramisu getireyim mi buradan sana;))
    Cok cok tesekkur ederiz canim, sevgilerimle…

    @Colorful, him en guzel zamani simdi! Ee hadi gelin;)

    @Melis’cim, gezerim tabi;) Manzara fotolari fazlasiyla guzel degil mi;)

    @Gulumse’cim, tesekkur ederiz, fotolari ceken es ve hazirlayan es olarak;)

    @Lulu’cum, ya evet oyle oldu, hala baktikca agzim sulaniyor;)
    Cok tesekkur ederiz canim, sevgiler!

    @Mekila’cim, hihi demek sevdin melekleri;)) Cok tesekkur ederiz! Ah ah geldigi gibi bitti o tabaklar;)

    @Deniz’cim, tamam burada yemesi farkli ama yapabiliyorsan ne sanslisin, ne sansli esin, dostun:)
    Cok cok tesekkurler canim, sevgilerimle...

    @Demet’cim, gece gunduz aciktiriyor bu post beni;) Cok tesekkurler tatlim, opuyorum seni;*

    @FerahFeza’m, evet kucuk ama yogun aile saadeti bizimki;) HAYAT’imin adina cok cok tesekkur ediyorum sana;)
    Ya olmaz, gel ben burada sana en guzel tiramisu’yu yedirecegim. (Bu arada 40 kere gel dersem, geleceksin;))
    Pismemis etin tadi hic ama hic farkli degil, pastirma gibi dusun. Kokusuz tabi. Bir de cok ince oldugundan, yogun et tadi gelmiyor. Cok cok yenmez tabi, kurt sebebi olur;)
    Opuyorum canim benim^.^

    @MinikKus, cok cok tesekkur ederiz canim, insallah;) Sevgilerimle…

    @Essu, hihi farketmeden uyumlu giyinmisiz;)
    Cok tesekkurler canim, sevgiler…
    Binbir zorlukla benden yorumunu esirgemedigin, boyle guzel bir yorumda bulundugun icin cok tesekkur ederim;)

    @BaykusGozuyle, hos geldin bloguma;)
    Cok memnun oldum, cok tesekkur eder, guzel gunler dilerim;)

    @Viva’cim, sanssizlik olmus:/ Benim Melekler Kalesi fotografimi calabilirsin canim;)

    @Giz’cim, demek sen de hissettiklerimi hissettin;)
    Cok cok tesekkur ederiz canim, insallah;)
    Cok cok guzel bir iki gun gecirdik ailece, aile sicakligiyla;)
    Guzel sozlerin karsisinda ne cok mutlu oldum, cok tesekkurler tatlim. Sevgiler…

    @Laci’cim, evet evet kesin kabul oluyor;) Bu sefer atamadik, umarim onceden kredimiz vardir:P
    Demek sen limoncello’cusun;) Buzluktan cikarilmis ‘shot’ bardaginda limoncello’cu;)

    @Posh’cum, nerelerdeydin sen;)) Ne tatlisin, demek dergi tadinda^_^ Cok mutlu oldum…Sevgiler tatlim;*

    ReplyDelete

I♥Comments!