Monday, August 15, 2011

Hafta sonu-CinqueTerre: Monterosso

Haftasonu sicaklardan biraz olsun nefes alabilmek icin deniz+doga gezisine gidelim dedik.

Pavia'miz oyle guzel bir yere konuslanmis ki, dogaya (Alpler), denize (Ligurian), kultur-sanat-alisverise (Milano) kolaylikla ulasilabiliyor. Tabi burada Italya'nin oldukca gelismis tren aginin buyuk payini unutmamak lazim. Italya'da tek ulasim aracimiz tren ve bisiklet;)

Cumartesi sabahi 6.35 treni ile Pavia'dan yola ciktik, hedefimiz Cinque Terre.

Cinque Terre, 5 köy demek... Bu 5 köy Italyan Riviera'sinda, Akdeniz'in parcalarindan biri olan Ligurian denizine kiyisi olan bir cennet. Halk tarafindan insa edilen evler ile doga oyle guzel butunlesmis ki, her sey oyle huzurlu ve guzel gorunuyor ki, eminim kuzeyli Italyanlar emekliliklerini burada gecirmek istiyordur:)

5 köy: Monterosso, Vernezza, Corniglia, Manarola, Riomaggiore... Bu koyler koruma alani icerisinde ve Dunya Anitlar Fonu tarafindan gozetim altinda. Koyler arasinda 4-5 dk suren tren yolculuklari yanisira, 1. koyden 5. koye 5 saat suren yuruyus parkurlari da var. Ne guzellikler goruluyordur bu parkurlarda yururken ama maalesef biz kisitli zaman yuzunden sadece bir kez yuruyus parkurunu kullanabildik:(

Her biri baska guzel bu koylerin. Her birinde bahceler, uzum baglari var. Kendi uretimlerini yapiyorlar; focaccia (pizzanin atasi)sarap, meloncino (kavunlu, kremali likor) ve dahasi...

Milano'dan gelirken ilk koy Monterosso...
9 gibi trenden indik, minicik istasyondan cikinca, yolu gecip, sahile vardik ve hemen denize kostuk:) 
Sahilde hem ucretsiz, hem ucretli kisimlar var, hepsi yan yana. Biz hemen guzel bir yere konuslandik, ki sansliydik, sabah 9 olmasina ragmen tiklim tiklimdi sahil. Italyanlarin cok erkenci oldugunu soylemis miydim?:)

Monterosso bence koyler icinde en guzeli. Denizi sahane, cook sevimli sokaklari var ve bir tatil yoresinden beklenmeyecek ucuzlukta. Neden bu kadar kalabalik anlasiliyor. 
Bize verilen brosurde not dusulmus: 'Cinque Terre cok kirilgan ve savunmasizdir. Lutfen iyi bakin ve koruyun. Mumkunse dusuk sezonda gelin.' demisler:) 
Bizim her hafta sonu gidesimiz var. (Uygun bilet alindigi takdirde iki kisi gidis gelis 40€, sahane yahu:))

HAYAT'in fotograflariyla Monterosso:

Minik istasyon...

Sahane deniz...


 Tastan oyulmus bir heykel...







Gunesi sevmeyen HAYAT:P

Gelato olmadan olmaz;)
Sagdaki fotograf Italyanlarin her seyden dondurma yapabildiginin kaniti; Aceto Balsamico yani balzamik sirkeli dondurma:o
Fena degildi, gercekten!

Benim tercihim karpuz ve kivi oldu;)



Sirin otesi bir firin...Focaccia denemek icin guzel bir yer olabilir. Biz deneyemedik bu sefer, baska sefere;)


Monterosso istasyonundan alinan 10€'luk biletle gun boyu bu koyler arasinda sinirsiz trene binip, koyler arasinda yuruyebiliyorsunuz.

Biz 2. koyumuz Vernezza'ya gitmek icin yola cikiyoruz, geciken tren bile keyfimizi bozamaz;)

Arrivederci 
Ciao ciao!

12 comments:

  1. yaaa ama ben bu blogu okudukça fena oluyorum ... İtalya hayallerimin ülkesi ne zaman bunalsam sıkılsam laf olsun diye İtalya ya gidelim derim :)
    Yazılarını okudukça da daha da gidesim geliyor , bir gün italya ya gelirsem güzel yerlerin ipucunu almak için arıyacammm :)

    ReplyDelete
  2. sahil çok güzelmiş,özellikle taştan oyulmuş heykele bayıldım,keşke önden de çekseydin diycem ama denizden çekmek lazım herhalde :))

    ReplyDelete
  3. Sevgicim fotograflar yine cok guzel. Dondurmayi gordum, yine gece gece oldum bittim. Dondurma baska guzel yaaaa:)Yammiii yamiiii!

    ReplyDelete
  4. OMG ben özledim oraları yine bisiklete binip olumle burun buruna kayalık yolu takıp etmeyı gezın benım yerımede :)


    http://waysofgrace.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Wow,Sevgi'cim,bildigin yaz mevsimi var orada,biz ki$tan cikamadik,bu gidisle de yaz yok biz Ingiltere'dekilere,pufff...Fotograflar harika ama,denize bile girmissiniz mis gibi,super ya,boyle geziler ne guzel,hem degisik yerler goruyorsunuz ^^ Tuy kupeleri takmissin gordum ^^
    Bende karpuzluyu isterdimmmm,hem karpuzlu denemedim hic :(
    Karpuz-limon-cilek isterdim ben,yiyecek olsam hihi :P
    Grupca gitmek daha eglenceli olmustur ya,ne guzel,iyi ki gitmissiniz ^^

    Italya bu guzellikleri ile hepimizin gonlunu tekrardan fethediyor,bir gun gormek $artti iyice $art oldu ^^

    Optum canimcim ^*^

    ReplyDelete
  6. Sevgi'cim ben bu köyleri aklımın bir köşesine yazdım İtalya'ya gidersem ne olursa olsun göreceğim! :) bu kadar şeker, kendine has havası bozulmamış, doğası da güzel yerler zor bulunur. Deniz'in rengi gerçekten çok güzel gözüküyor hele o taştan oyulmuş heykele hayran kaldım. Gelato bu yaz sıcağında nasıl canım istedi ve foccacio hepm Kanyon'da yerdik ve ben bayılırdım ana yurdunda tadına bakmak muazzam olurdu herhalde :)


    http://betwinus.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. çok güzel fotoğraflar, orada olmak istedim :)

    ReplyDelete
  8. @UcKadinUcModa, ay insallah gelirsin Italya'ya canim ve hep istedigin gibi pek guzel olur;) Geldiginde mail atmazsan kuserim;)

    @Rebel, canim haklisin, onden cekmeliydik; iskeleden cekilebilirdi sanirim. 2 hafta sonra cekeriz belki;)

    @Lulu, Italyan dondurmasi tadinca bunye, unutamiyor di mi canim;)
    Cok tesekkur ederim canim, HAYAT'a ileticem;)

    @Grace, ooh sana ani tazelettik desene;) Daha gezecek cook yerimiz var;) Hepiniz icin gezer, gosteririz;)

    @Gonca, oldukca!

    @FerahFeza'm, orasi daha da guneyde, e bir de Akdeniz orasi tabi. Daha Ekime kadar yaz olabilir:)
    Bence siz buraya tasinin:D Sana en guzel karpuzlu dondurmalari yediririm, bagimlilik yapar;)
    Umarim biz buradayken gelirsiniz, ltfen lutfen lutfen!
    Kocaman opucuk;*

    @YerdenUzak, ben de cok sevindim o zaman;)

    @BeTwinUs, canim mutlaka gelmesiniz! Ben oralarda seninle olabilecek fotograflar icin heyecanlandim bile;))
    Her yorenin ayri focaccia'si ayriymis; Ligure'nin ise bi ayri;)
    Gelin, deneyelim;))

    @Sj, Lago Maggiore'ye kadar gelmissiniz, keske buraya da ugrayabilseydiniz:)

    ReplyDelete
  9. Sevgi merhabalar,
    ben Erasmusla Pavia'ya gidicem ve mutlaka bu harika yerlere ben de gidicem. Yalnız Pavia hakkında da bilgi verir misin? Nerde kalınabilir tavsiyen var mı?

    ReplyDelete
  10. Erasmus, merhabalar!
    Cok uzun oldu bu yoruma cevap vermem, cunku kaybettim hangi yazida oldugunu;)

    Bana mail adresimden ulasman daha iyi olur sanirim. Spesifik olarak sorularini sorabilirsin.

    ReplyDelete

I♥Comments!