Wednesday, August 17, 2011

Cinque Terre- Manarola& Via Dell'Amore& Riomaggiore

Cinque Terre gezimizin son bolumundeyiz.
Yine 3-4 dk'lik tren yolculugu ile Corniglia'dan Manarola'ya geciyoruz. Artik yorulmaya basladik ama doyamadik 5Terre'ye;)

Manarola tren istasyonundan cikinca birbirine zit yonlerde iki gezi yolu var; bir tanesi bir tunelle eski sehre gidis, digeri Via Dell'Amore yani Ask Yolu. (Italyanlarin reklam ve dogalarini pazarlama konusunda ne kadar basarili olduklarini soylemis miydim peki;))
Ask Yolu 4. ve 5. koyleri baglayan yol uzerinde, romantik yuruyusler yapilabilecek, eger gun batiminda gidilirse sahane fotograflar cekilebilecek bir yer...
5Terre'de yurudugumuz tek yol bu iki koy arasindaydi. Yol 20 dk. kadar suruyor (fotograf cekimleri dahil:)) .

Onceden de belirttigim gibi 1. ya da 5. koyden (nereden basladiginiza bagli) alinan 10€'luk biletle tum trenleri kullanabildiginiz gibi, 6€ olan bu yuruyus parkurunda da 10€ dahilinde yuruyebilirsiniz. Hatta diger tum parkurlarda da gecerli. Ayrica bizim kullanmadigimiz baska ozellikleri de var bu biletim; otobus, sarap tadim evine gidis gibi...

Biz once tunel yolundan eski sehri gormeye gidiyoruz. Iyi ki gitmisiz ki; aslinda guney Italya'ya ozgu olan Meloncino'nun (kavunlu nefisss likor) CinqueTerre versiyonunu bulduk, yey!



Iste klasik bir sahil kasabasi...Ama sahilden oldukca uzakta, evlerin onune parkedilmis(!) kayiklari gorunce sasiriyoruz:))

Sonra sahil(!)...
Sahil demek biraz ilginc, cunku resimlere baktiginizda insanlarin suya yakin herhangi bir yere konuslanmis oldugunu, su ya da yattiklari yer neresi olursa olsun keyfini cikarmaya calistiklari goreceksiniz.




Ve Via Dell'Amore...Italya'da Ask yolu olsun olmasin her koprude, romantik sayilabilecek her yerde kilitler var. 
Bu olayin baslangicinin bir filme dayandigini biliyorum ama film nedir, ne zaman baslamistir bu bilmiyorum
(Bilen varsa, bizi bilgilendirmek isterse mutlu oluruz^_^)
Kilitlerin amaci, o romantik ortamda asklarini kilit altina almak, birbirlerine kilitlenmek...
2. fotografta korkuluklara baglanmis her turlu cul caputu gorebilirsiniz. Yani kilit olmasa da olur:P 


Ask yolunda asiklar:o


  
Ask yolunun sonu...

Ask yoluna ozgu bu koltukta(!) asiklar oturup, arkalarindaki heykel gibi fotograf cektirmeliymis; biz abartmak istemedik:P
Ama HAYAT, bizim boyle poz verdigimizi goren 40 yillik evli bir cift tarafindan topa tutuldu. Bir opusme ornegiyle nasil poz vermemiz gerektigini soyledi:P

Sahil anlayisi! Buldugun yere at havlunu! 

Riomaggiore goruldu...
Riomaggiore'de fazla fotografimiz yok... Sanirim en az ilgimizi ceken koy oldu... Diger koylerden farkli ozelligini kesfedemedik. Sanirim yorulmustuk ve artik donus vakti yaklasmisti...

Son olarak internetten buldugum iki Via Dell'Amore fotografiyla bu guzel yolculugu bitiriyorum...
Gun batimi ve Ask Yolu kombinasyonu...Amore!


Arrivederci 5Terre!
Ciao Ciao!


8 comments:

  1. Tatlım günbatımında çektiğin son kareye muhteşem gözüküyor, bastırıp kartpostal olarak kullanabilirsin bence :)) İtalyan'ların kilitleme adetleri görsel olarak çok hoş duruyor, çeşmeye para atmak gibi ama bakarken daha güzel gözüküyor. Dubrovnik'te ben de kayalarn üstüne yatan insanları gördükten sonra garipsemiyorum artık, bizim ülkemiz ve plajlarımız cennet diyorum bir kere daha canım :))


    http://gizliteras.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. canım yaaa mükemmel ötesi yerler yaaa... ne kadar şanslısın oraları gördüğün gezdiğin için, darısı başımıza

    ReplyDelete
  3. çok ama çok güzel yerler kilit olayına bayıldım bi de bize bahtıl inançlı derler :)

    ReplyDelete
  4. Ayy doyamadim ben bu fotolara ama....Cok guzel hepsi,tekrar iyi ki gitmissiniz diyorum canimcim,Hayat'la fotolarin cok hos ^^Eh opuverseydi o da seni,biz gormesek de olurdu :PP

    Ama o cift sekilli heykel supermis,bende olsam fotosuz gecmezdim,hatta ilk gozun yaninda "SEDE" mi yazmislar,kimse olmasa ben onu Sedef yapardim hehe :P
    Her millette ayni demek ki,birseyler yazma istegi :) Baksana buradan istedim bende hihi,yok yok yazamazdim :)
    Bu arada iyice bronz oldun sen,belirtmek istedim,gozum kaliyor ama,ben bembeyaz :) Hayat gunesten kacsa da o bile yanmi$,bize yollayin siz artik gunesi ^^

    Optum canim ^*^

    ReplyDelete
  5. @Dream, oyleydi canim;)

    @Giz'cim, canim son iki kare maalesef bize ait degil:( Ama yakinda guzel kartpostallik fotolar cekebilecegiz;)
    Ah canim, o kilit modasi(!) tum Italya'yi sarmis; genelde hos olsa da, bazen pek estetik olmayan goruntuler olabiliyor.
    Kesinlikle katiliyorum sana; buradaki insan icin su olsa yeter, plaj olsun olmasin sorun degil.

    @Hamide'cim, darisi balayiniza canim;))

    @Tuem,:)) buradaki de eglence iste;)

    @FerahFeza'cim, biz de iyi ki gitmisiz diyoruz;)
    Hihi, utangactir benim esim^_^
    Canim o SEDE'yi bi yerde daha bile gorduk; bir dahaki gidise 'F' ekleyeyim ben ona:D
    Canim aslinda cok bronz degilim, gercekten. Biraz isiktan oyle cikmisiz;))
    Kocaman optum canimciim;*

    ReplyDelete
  6. Sevgi'cim,gezi yazilarini arka arkaya ekleyince "ben bunu okudum" diye gecen coktur,bence 2-3 gun ara ile eklemelisin yoksa gormeden gecenler oluyordur ^^

    Detay :)

    Optum canim ^*^

    ReplyDelete
  7. Yazdim aklima kuzum;)
    Ya ama ben de uzatinca unutuyorum post'lamayi:/
    Mucuk;*

    ReplyDelete

I♥Comments!