Saturday, January 15, 2011

Pesto dediğin kaç çeşittir ki?

Ben 1 tane pesto bilirdim. Fesleğenli olan...

Ama İtalyanlar ana besin kaynaklarından biri olan pasta için bir çeşit pesto'yu az bulmuş olacaklar ki her yöre kendine göre bir pesto tarifi uygulamış.

Peki ne çeşit pesto'lar varmış:

Genova usulü fesleğenli pesto...


Enginarlı pesto...

Kabaklı pesto...

 Domatesli pesto...

Sicilya usulü cevizli, ricotta peynirli pesto...

Fıstıklı pesto...


Değerlendirme yapacak olursak; 

- Genova usulü olan en klasik ama bana biraz ağır geliyor. Sosunu az yaptığımızda daha güzel bence.
- Son zamanlarda yediğimiz enginarlı pesto fena değil, enginarla arası iyi olmayanlar bile yiyebilir:)
- Sicilya usulü pesto, işte bu diyorum! Ahh favorimiz kendisi, çook lezzetli bir şey! Genova usulü gibi ağır da değil;) Yakın zamanda evde kendim hazırlamayı düşünüyorum;)
- Kabaklı, domatesli ve fıstıklı pestolar daha evimize teşrif etmedi; ilk fırsatta deneyip, yorumlarımı yine paylaşırım.

Eee biz bunları Türkiye'de bulamayız derseniz; becerikli Türk kadınının elinden kurtulur mu bu soslar ya! Biz baklava, börek açan kimseleriz, bu soslar ne ki:))---Bu kadar gazdan sonra bence yaparız kesin;) ---Tarifleri bir bir yazarım, deneriz hep beraber:))

Hafta sonu gelince sadece yemek üzerine post yapmak istiyorum, ne tuhaf di mi:))

Haftaya yeni tanıtımlar, belki tarifleri belki uygulamalarla görüşmek üzere;)

7 comments:

  1. feslegenlı benımde favorım( sadece onu yapabıldıgım içi :)

    değişikd eyler denemeye bayılırım ama turkıyede pak bulamıyosun maalesef.

    ReplyDelete
  2. hiiii ne kadar çok çeşidi varmış bunun =) doğrudur aslında bizim annelerimiz teyzelerimiz ne yemekler yapar bu soslar vız gelir =))

    ReplyDelete
  3. Ağzım sulandı valla:)

    Bende bir adet miminiz var efenim:)

    ReplyDelete
  4. canım tam benlik bu post olmuş bu :)
    bir pasta delisi olarak sossuz olmaz diyorum ama burada bu kadar çeşit bulmak gerçekten zor :(

    ReplyDelete
  5. Fistikli,kabakli ve enginarli pek benlik(bizlik) degil :S

    Digerlerini denerdim bak :)
    Tariflereyse her daim acigiz dimi:)

    Afiyet olsun sizeeeee....

    ReplyDelete
  6. bence bu blogda italyan usulu yemek tarifleri falan verilmeli. Zira damak tadlarına hayranım. hele o ince pizzalarından tadmayı çok istiyorum. sırf onun için 3 günlük bir İtalya gezisi planlıorum :)

    ReplyDelete
  7. @Kova Kadını,fesleğen bence İtalyan mutfağındaki en güzel öğe;)
    Canım hazırları olmasa da hepsi kolaylık hazırlanabilecek cinsten;)

    @Mekila'cım,kesinlikle haklısın!Bakma bu kadar çeşitliğe; baz aynı, bir iki malzeme ekleyince değişen tadlar ve adlar oluyor:)Bizde öyle mi?Ne çeşitlerimiz var;)

    @Körebe'cim,bloglarda yemek adına tanıtımlar hep ağız sulandırıcı oluyor di mi?
    Teşekkür ederim canım,hemen gidip alıyorum;)

    @Melis'cim pasta forever diyoruz o zaman :))
    Tatlım tarif yayınlamaya çalışacağım;belki denersin,çeşitlenirsin;)

    @FerahFeza'cıım yoksa yoksa enginar sevmiyor musunuz:( Farklı bi noktamızı keşfettik:))
    Tatlım ya güzel oluyorlar ama,siz gelirseniz buraya, azıcık denersiniz belki;)
    Tarifleri bile denersin belki;)
    Teşekkürler canım, öptüm seni;*

    @Hayal Meyal'cim, bununla ilgili daha önce de yazmıştım; benim kendi fikrim İtalyan mutfağının pek matah bir şey olmadığı.Evet pizzaları çok güzel, muhtemelen başka bir yerde yediğim pizzalar buradakiler kadar beğenmeyeceğim.Sırf bunun için buraya gelmeye değebilir:)
    Ama İtalyan mutfağının çeşitlemeleri çok az. Tabi ki Türk sofrasıyla karşılaştırıldığında!Ne o harika zeytinyağlarıyla yapılmış zeytinyağlıları,ne et yemekleri,ne sebze yemekleri, ne çorba çeşitleri var.
    Ama pazarlamayı ve reklam yapmayı biliyorlar İtalyanlar;o yüzden İalyan mutfağı var her ülkede,o yüzden herkes Pisa denen o küçücük eğri kuleyi biliyor!
    Türk mutfağı olarak ta sadece kebap (o da ekmek arası döner olarak) biliniyor; resmen kanayan yara!
    Neyse canım, bu konuda pek dertliyim,sürekli konuşabilirim:)

    Tabi bu kadar lafın üstüne, bildiğim yemek tariflerini vermekten kaçınmayacağım:)
    Ben yemek için yaşayanlardanım, yaşamak için yiyenlerden değil de:))

    ReplyDelete

I♥Comments!