Monday, November 1, 2010

Venedik'ten...

Evde olmak gibisi yok!
Ama gezip gelip, çekilen fotoğraflara bakıp "oh iyi ki gitmişiz!" demek gibisi -daha da- yok!


İşte huzurlarınızda, tüm güzelliğiyle Venedik!




* Tren istasyonundan vaporetto'larla gideceğiniz yere kolay yoldan ulaşmak gibi seçeneğiniz var tabi ki; ama yürüyerek bu güzel şehri keşfetmek, minicik sokaklarında kaybolup, turist topluluklarının peşine takılmak, "Per Rivalto", "Per San Marco" işaretlerini izlemek, her bulduğunuz güzellikle fotoğraf çekilmek gibi ayrıntılardan mahrum kalabilirsiniz.
Adalar haricinde belli başlı tüm Venedik yürüyerek gezilebilir. Süper rahat ayakkabılar sayesinde ;)

* Çok şanslıydık ki hava harikaydı; neredeyse kısa kollularla gezecek kadar :)
















* Şehirde araba olmadığı için her evin önünde demir atmış bi tekne görmek kaçınılmaz ama pek harika bir görüntü değil mi?






* Eğer sahilde bir yerde iken tam karşıya geçmek istiyorsanız ( mesela San Marco'dan, Santa Maria Della Salute'ye) turistik haritalarda yerleri belirtilen traghetto'lar sayesinde ucuz ama eğlenceli bir gondol gezisi yapabilirsiniz. 50 cent ya da 1 euro kadar :) Gondollar ise 6 kişi için 80 euro!  Seçim sizin ;)


 




* Santa Maria della Salute...


* Tren istasyonundan Rialto köprüsüne, Ponte di Rialto, kadar olan yolda mümkün mertebe sahil yolu tercih edilirse Büyük Kanal, Canal Grande, boyunca sıralanmış saraylar, lanetlenmiş binalar, müzeler, hatta bir Türk antrepo'su bile görülebilir.









* Venedik'e gidildiğinde mutlaka San Marco'ya yakın bir yerlerde kalınmalı; biraz aranırsa "temiz, şirin, güvenli, gösterişsiz ve uygun fiyatlı" bir yerler bulunabiliyor. Biz bulduk :)



* Sabah saatleri San Marco Basilica'sına girmek için en uygun saatler, aksi halde inanılmaz uzun kuyruklara maruz kalınabilir.






* San Marco'dan yürüyerek gidilebilen Accademia'da 18 yy'a kadar olan Avrupa sanat eserleri sergileniyor. Tabi bunlar içerisinde Osmanlı imgelerini görmemek mümkün değil. Sanat meraklıları için oldukça ilgi çekici. Floransa Uffizi'si kadar olmasa da görülmeye değer.











* Son olarak, Palazzo Ducale, Dükler Sarayı.
Kelimelere sığdırmak istemiyorum burayı. Tarihi yaşadım içinde; Dük odaları, toplantı salonları, balo salonları, devasa sanat eserleri, nasıl yapıldığı anlaşılmaz tavan resimleri, heykelleri, kalıntıları, cephaneleri, hapishaneleri, sorgulama odasını hapishaneye bağlayan köprüsü, Ponte dei Sospiri, İç Çekiş Köprüsü ve daha neler neler. 


Kesinlikle görülmesi gerekir diyorum!










*Ponte dei Sospiri
Dışarıdan;
İçeriden;


 *Hapishaneler...
Kasanova burada kalmış ama sonra tavandaki bir delikten kaçmış.


* Sarayın çevresi bu kolonlarla çevrili. Esirler bu kolonların kenar kısmından dış tarafa basmadan yürütülmeye çalışılırmış. Ama resimde görülen kolon buna engel olur ve mahkumların yere basmasına neden olurmuş.


* İçeride fotoğraf çekmek yasaktı, o yüzden ben netten bulduğum bu fotoğrafla Dükler Sarayı'na merakınızı uyandırayım :)
(foto kaynak:http://jssgallery.org/Essay/Venice/San_Marco/Dodge_Palace/Photo_Ducale_Interior1.htm)


* Ve tabi ki maskeler! Mutlaka alınmalı; en hoşunuza giden, güzel Venedik'i hatırlatan :)


















*Bu da benim maskem:





* Bu gezi burada bitmedi tabi ki! Yeniden gidilecek bu şehre; Murano ve Burano için :)


7 comments:

  1. Off nasıl kıskandım nasıl. Bende gitmek istiyorum. Venedik çok güzel çoook. Senin fotoğrafların da harika canımcım:))

    ReplyDelete
  2. cnm benimmm iiki gitmişsinizzz fotoğrafları görünce tekrar gitmiş gibi oldumm offf benim italyam gelmiş belli olduu resmen iç geçirdim bakarken:)

    ReplyDelete
  3. yaaa. ben de orada olmak istiyoruum ama :(((
    o maskeler harikaydııı. sennki de çok hoş

    ReplyDelete
  4. Allahım öyle özlemişim ki İtalya'yı anlatamam.Resimleri görünce içim açıldı.Teşekkürler canım :)

    ReplyDelete
  5. @ENN MODA,artık İtalya'ya gelmek çok kolay diye sürekli reklam yapıyorum canım;)Gel sen de,hem bak bi kapın var İtalya'da unutma;)
    Çok teşekkürler, öpüyorum seni;*

    @Gizzy'cim, az kaldı bu sınırlara gelmene!Senden de harika yazılar, fotoğraflar bekliyorum;)

    @Burcu'cum,maskelerden el yapımları öyle güzeldi ki,ama bi o kadar da pahalı!Ben gönlümü hoş tutacak bi tane buldum işte;)
    Şekercim al kocanı gel buraya bi yaz tatilinde yahu:)

    @Melis'cim, sen de mi buralardaydın bi zamanlar? İnsan unutamıyor di mi;)
    Öptüm seni canımcım;*

    ReplyDelete
  6. Canım yaa özlettin bana oraları bu resimleri görünce hemen açtım kendi resimlerime baktım bende:) Güvercinlerin istilasına uğramıştım bide klip çekmiştim oralarda ahh ahh içim gitti gene Sevgicim:)

    ReplyDelete
  7. Zetooo bi gün bi İtalya post'u yapsana:) Nerelere gittin,neler yaptın merak ediyorum:) Klibini de koy, lütfeen;)

    ReplyDelete

I♥Comments!