Monday, November 8, 2010

Bir İran gecesi

Geçtiğimiz akşam İranlı arkadaşlarımızın evine konuk olduk.


Her yerdeki genel yargıya karşın bizim İranlılarla ilgili çok olumlu fikirlerimiz var. Bu asırlık uygarlığın insanlarının genlerinde belli bir karakter var; insan sevgisi, nezaket, dostluk ve arkadaşlık, hatır, kıymet bilme, misafirperverlik gibi nice değerli özellikler.


Mutlaka karşılaşınca hal hatır sorarlar, bir şeye ihtiyacın olduğunda mutlaka ellerinden gelen yardımı yaparlar. Komşuluk kavramları da çok gelişmiş; mutlaka evlerine çağırıp bir şeyler ikram etmek isterler. Ya da bir fincan kahve ya da deterjan almaya rahatlıkla gidilebilecek komşulardır. 


Tabi biz bunları buraya geldiğimizde öğrendik çünkü bu insanları burada tanıdık. Üniversitede okurken bir kaç arkadaş vardı ama hiç münasebet kurmamıştık. 
Yukarıda bahsettiklerim buradaki İranlı arkadaşlardan gördüğümüz, öğrendiğimiz şeyler. Genellemelerim burada ve bu yaz Ankara'da tanıdıklarım tüm İranlılar için geçerli.


Bunlar dışında anadillerimizin çok ortak kelime içermesi, deyimlerimizin ya da atasözlerimizin birbirine benzemesi, yiyecek içeceklerimizdeki benzerlikler bu iki toplumun ne kadar uzun süre beraber yaşadığını açıkça ortaya koyuyor zaten.


İranlı kadınlar için de genel olarak diyebilirim ki:
--- Çok güzel gözleri var hepsinin, makyaj yaptıklarında (sürme, kalem, rimel üçlüsüyle) daha da güzel oluyorlar.
--- Çok bilgili ve görgülüler. Çoğunun en az bir yabancı dili var. Dahasını da öğrenmeye çok hevesliler. 


Ayrıca bu yaz çok ilginç bir şey öğrendim; İran'da üniversiteye giden kadın sayısı erkekten oldukça fazlaymış. Kadınlar daha başarılıymış çünkü. İranlı arkadaşımın dediğine göre kadınların ders çalışmak başka yapacak pek bir şeyleri yokmuş, bu da onları daha başarılı yapıyormuş. Anlaşılan hükumet yaklaşan tehlikenin farkında ki önlem alma gereği duymuş ve buna göre erkekler üniversiteye girerken kadınlardan daha fazla ek puanla giriyorlarmış!
Bu ülkeyi bulundukları rejimden kurtaracak olanlar bu rejimden en çok canı yananlar, kadınlar olacak sanırım. Öyle umuyorum!


Neyse bu kadar kafanızı şişirdikten sonra , düşen çenemi toplayıp:) sizi tatlı evlerinden ve enfes masalarından görüntülerle baş başa bırakıyorum.


Küçük bir bilgi vermek istiyorum:

Aynı okulun öğrencileri olduğumuzdan okula ait bir Collegio'da kalıyoruz. Collegio yurt demek olsa da kaldığımız yere yurt demek pek uygun değil. Yurt-otel arası bir yer diyebiliriz.
Dolayısıyla belli tip odalar var; mobilyalı, mutfak ve diğer ev gereçlerinin olduğu. Stüdyo tipi evler gibi. Ama şöyle bir güzelliği var ki evin temizliği, çarşaf ve havlu değişimleri, çöplerin atılması gibi işler yurt müdürlüğü tarafından yapılıyor.  Bu yönden de otel gibi:) 
Ama evleri güzelleştirmek, dekore etmek oturanlarına kalmış. Tabi tek yaşayanların evlerinde böyle güzel görüntüler görmek pek mümkün değil ama çiftlerin evleri daha farklı oluyor.

Ben İranlı arkadaşlarımızın evini Collegio'daki  en güzel ev seçtim:)




Ne kadar özenli bir masa:)

İçinde kurutulmuş gül ve çerezler bulunan süper bi yoğurt karışımı 
ile 
meşhur İran Pilavı (pilav üstündekiler çölde yetişen bir çesit ekşi meyve)


Tabi dahası vardı ama benim o yemekleri görüp fotoğraf çekmeye devam etmem pek mümkün olmadı.
Bir daha ki sefere özel soslu tavukların ve etli, yeşil fasulyeli pirinç yemeklerinin de fotoğrafları koyarım. Hatta tarif bile alırım;)


6 comments:

  1. bak bu pilav jasmin pirinçle yapışmış bizim maklubeyi andırıyor sanki :P mis gibi kokar çok severim:)

    ReplyDelete
  2. @CEPAYNASI, kesinlikle öyleydi;)
    @Moda(e)rator,bak ben bilmiyordum bunu, demek ki hiç yememişim! Kokuları da tatları da çok güzeldi.

    ReplyDelete
  3. Değişik kültürleri tanımak bana çok keyif verir. O yüzden yazdıklarını okurken, fotoğraflara bakarken hiç bitmesin istedim :) Buarada pilavı ve yoğurtlu karışımı da fecii merak ettim :) Bu sebeple tarif istiyorum tarif :)

    ReplyDelete
  4. çok güzel bir yazı olmuş bu tüm fotoğraflar harika, pilava ve üstündeki çöl meyvesine hayran kaldım sunumlar muhteşem...

    ReplyDelete
  5. @Did'cim inanılmaz keyifli gerçekten,buradaki insanlardan birebir öğrenmek...Çok mutlu oldum beğenmene,benim gibi düşünmene...Tarifler en yakın zamanda gelecek senin için;)
    @Touch the sky,çok mutluyum bu tür yazılarımında beğenilmesine...Çok teşekkür ederim...
    Daha tüm fotoğrafları çekemedim ama ev sahibesi her şeyi özenle hazırlamıştı;)

    ReplyDelete

I♥Comments!