Monday, July 26, 2010

Küçük İtalya Tatili-1__Roma

İtalya tatilimizi bitirdik ama ben hala üzerimdeki yorgunluğu, mahmurluğu atabilmiş değilim. Sonrasında da pek oturmayıp, yine çeşitli aktivitelerde bulunduğumuz için sanırım;)

Küçük İtalya tatili zaten daha önce de bulunduğumuz yerlerden ibaretti. Amaç, o şehirleri bir kere de yazın görmek ve kardeşimize ilk kez göstermek, tur rehberi olmaktı. 2'şer günlük Roma ve Floransa gezileri yanında, bir de 1-2 saatlik Pisa gezisiyle turumuz bitiverdi. 
Ama anladık ki yaz mevsiminde turistlik pek zormuş:)
Daha önceki gezilerimizde anlattığımdan biraz farklı anlatıp, faydalı bilgiler vermeye çalışayım.

Roma'dan başlayalım...Başlıyoruz ama Roma asla bitmiyor. En azından 2 günde bitmiyor. Gezilecek, görülecek yerleri bir "tour guide" dan öğrenebiliriz zaten. Ama ben şöyle kısaca pratik durumlara değineyim:

--- Uçakla geldiyseniz durum nasıl olur bilemiyorum ama trenle geldiğinizde istasyondan günlük ulaşım bileti almak lazım. Bu bileti tüm ulaşım araçlarında gece 24.00'a kadar kullanabiliyorsunuz.( Biz ilk gittiğimiz de almayıp,faturayı ayaklarımıza çıkarmıştık)

--- Roma metrosu oldukça kolay. Sanırım iki hat var ve biz sadece tek hattı kullandık, turistler için yeterli.

--- Colesseo'yu dışından görmek yetmiyor ve içine girmek istiyorsanız, önündeki sırada şansınızı denemeye çalışmayın. Biz onu da denedik. Ama en rahatı Via Dei Fori Imperiali üzerinde, Piazza Venezia'ya yakın kısımda, Colesseo'ya giderken sağda kalan Forum'lardan bilet alıp, hem forumları, oradaki bahçe ve müzeleri gezmek, hem de sıra beklemeden aynı biletle Colesseo'ya girmek.

--- (Biraz karışık sıralıyorum ama aklıma geldikçe yazıyorum.) Eğer bizim gibi yazın bu en sıcak günlerinde giderseniz hemen kendinize kocaman bir şapka edinin,1-1.5 lt'lik su şişelerinizi yanınızdan ayırmayıp, her içilebilir su kaynağından bittikçe tedarik edin. Amele yanığınız olsun istemiyorsanız da bol bol kremlenin. Roma'da gezerken yanmak-bronzlaşmak kaçınılmaz oluyor.

--- Eğer Vatikan müzelerini ve bahçelerini gezmek istiyorsanız, mutlaka internetten rezervasyon yaptırın. Ne sıcakta, ne soğukta o uzuuun kuyruk çekilmez. Biz hala başaramadık, gelecek sefere inşallah.

--- Peki nerelerde yemek yenir? Bunun için genelde menülere bakıp karar veriyoruz biz. Kıstaslarımız; Pizza Margherita'nın fiyatı (4.5-5 euro civarı makbuldür) ve coperto, yani servis ücreti, bunda da genel de coperto'suz yerleri tercih ediyoruz. Ya da en güzeli paket yaptırıp, açık alanda yemek. Zira biz Piazza del Popolo'ya giderken sağda gördüğümüz dilim pizzacıdan pizzalarımızı kapıp, meydanda kilise merdivenlerinde yeyiverdik 

--- Peki kalacak yer? Bu kısım öğrenci olanlara ve öğrenci ruhu taşıyanlara göredir. Şöyle ki mutlaka 4-5 yıldızlı yerlerde paşa gönlünüzün istediği biçimde kalabilirsiniz ama öğrenci parasıyla kalmak istediğiniz yerlerin kıstasları sadece temizlik ve güvenlik oluyor, ayrıca kahvaltı da. İlk gittiğimiz de kalacak yer ayarlamadan gidip, gezerken gözümüze kestirdiğimiz otellere sormuştuk. Şansımıza küçük, ama temiz ve süper kahvaltılı bir yer bulmuştuk. Bu sefer ayarlayıp gittik; tüm kıstaslarımızı da sağlayan bir yer bulduk. Ama yaz olunca yeni bir kıstasımız daha oldu; klima. Ve tabi ki yoktu . Ama yine de idare edebildik.

**** Sabaha mutlaka cappuccino ve brioche ile başlamak lazım! Çikolotalı, marmelatlı, kremalı...Hepsi olur!





*** Forum ve Colesseo 













*** İspanyol merdivenleri ve meydanı




*** Yorulunca Granita içmek lazım!


*** Fontana di Trevi... Paralarımızı atalım ki yine gelebilelim,hem de dileklerimiz gerçekleşsin;p


*** Roma sokakları...Her yerde bir şey var,buralar neresi bilmiyorum:)

                  




***Tur rehberi ;p



 *** Piazza delle Quattro Fontane...Diğer ikisini çekmek mümkün olmamış sanırım:)



*** Favori yapım...Monumento Nazionale a Vittorio Emanuele II...Ne haşmetli yapı...





*** Terasından güzel panoramik fotolar yakalanabiliyor...








*** Piazza del Popolo ve Villa del Borghese








*** Borghese bahçeleri pek güzel...Dinlenilebilecek, serin, eğlenceli bi yer...









*** Eğlencemizse bu ikili bisiklet! Şoförlerimiz aracımızı terkederken...






 *** Gezilerimizin vazgeçilmezleri....Hediye dükkanları...

























8 comments:

  1. Yaaaa çok kıskandım çok hemde:) Roma sokaklarında bisikletle dolaşmayı,Via del corsoda alışveriş yapmayı,ispanyol merdivenlerinde sigara içmeyi:) Tirevide dondurma yemeyi hepsini özledim ben ama oldumu şimdi yani:)) Bari akşam eve gidiyimde eski resimlerime bakıyım bende anca o benim özlemimi keser:)Çok güzel gezmişsiniz canım bu arada ahh ahh iç çeke çeke bi hal oldum:))

    ReplyDelete
  2. Canim cok severim ben Roma'yi ya:)Limoncellolara kaydiii gozumm uyyyf:))

    ReplyDelete
  3. Pahalı bi yer mi? diğer avrupa ülkelerinden gittikleriniz varsa bi kıyaslayabilir misiniz?

    ReplyDelete
  4. @Zeto,canııım bak şimdi ben böyle bakmıyorum yaşadıklarıma,belki kıymetini bilmiyorum.Ama özleyeceğim olgusunu yavaştan yerleştirsem kafama iyi olur:)Sen de Zeto İtalya'dayken diye bi post hazırlasan?;)Eminim çok süper fotolar koyarsın ortaya;)
    @Pelin'cim,Roma'yı sevmeyen ölsün di mi canım:)Limoncello'lar seni bekler burda,gelsene;)
    @Hayatımın Her Rengi,ben İsviçre dışında başka bir yere gitmedim ama herhalde en pahalı şehirleri arasına girmez.İsviçre ve Kuzey-Batı Avrupa ülkelerinden de daha yaşanabilir bir yerdir herhalde:)Hatta Yunanistan'dan da ucuz bi memleketmiş İtalya.Tabi Türkiye'den 2 kat kadar pahalı(indirimler olmayınca:))

    ReplyDelete
  5. Sedaa,umarım bir gün fırsatını bulup gelirsin:)

    ReplyDelete
  6. Yaa inanmıyorum ben tatildeydim ya daha yeni gördüm bu postunu. Aynı yerlerdeymişiz ama sanırım birkaç gün farkla :( Ne güzel fotoğraflar eklemiş ve ne güzel anlatmışsın keşke gitmeden yetişebilseydim çok daha verimli gezerdim :)

    ReplyDelete
  7. Did'cim sana faydalı olmasını çok istemiştim ama bizim döndüğümüz gün siz yola çıkmıştınız.Ama ben senin gezilerinden yeni şeyler öğrendim,umarım ben de sana bir daha ki gezi için faydalı olmuşumdur.

    ReplyDelete

I♥Comments!